Jacob Josefson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Jacob Josefson

Inlägg av Crashmash »

Hittade en intervju med Jacob på nhl.com: http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=417288

Han säger att han vill till NHL så fort som möjligt, och kommer draftas i år, frågan är om han får kontraktsförslag och sticker över och lirar juniorhockey/AHL/ECHL ...
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Jacob Josefson

Inlägg av Ritterwand »

Det är väl inte konstigt att han vill till NHL så fort som möjligt. Vi får hoppas på att han funderar igenom det noga och beslutar sig för att stanna ett år, för Josefson är faktiskt i dagsläget en av våra tre bästa centrar och borde få istid därefter.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Jacob Josefson

Inlägg av Crashmash »

Nej, inte alls konstigt. Men drar han så står vi där i juli/augusti med panikvärningar igen, om han bestämmer sig sent, som Larsson.
Soulsic
Inlägg: 316
Blev medlem: 2009-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Jacob Josefson

Inlägg av Soulsic »

Skulle inte förvåna mig alls om han sticker direkt. Men hoppas kan vi ju göra, och han står ju under kontrakt vilket innebär att vi bör få någon slant för honom?
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Jacob Josefson

Inlägg av Ritterwand »

Soulsic skrev:Skulle inte förvåna mig alls om han sticker direkt. Men hoppas kan vi ju göra, och han står ju under kontrakt vilket innebär att vi bör få någon slant för honom?
Skulle förvåna mig mycket om Josefson inte har en sk. NHL-klausul i sitt kontrakt. Och även om han inte har det så köper ju NHL-klubbarna aldrig ut spelare från sina existerande kontrakt.
Hade svenska ishockeyförbundet fortfarande haft ett transfer-avtal med NHL så skulle nog DIF få några hundra tusen dollar för Jacob. Nu får de förmodligen ingenting.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Jacob Josefson

Inlägg av Honken »

Vore det inte bättre att signa våra lovande juniorer på längre kontrakt? Fast dom kanske inte vill.
Några andra Djurgårdare som lär draftas

European rank
3 Josefson, Jacob
21 Urbom, Alexander
26 Cehlin, Patrik
35 Eriksson, Henrik
56 Kruger, Marcus
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Tartarus
Inlägg: 73
Blev medlem: 2009-04-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Jacob Josefson

Inlägg av Tartarus »

Det skulle vara fruktansvärt surt att tappa Josefsson till NHL redan nu. Jag hoppas verkligen att han stannar en säsong till, minst!
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Jacob Josefson

Inlägg av Hawk »

Tartarus skrev:Det skulle vara fruktansvärt surt att tappa Josefsson till NHL redan nu. Jag hoppas verkligen att han stannar en säsong till, minst!
Han kommer inte sticka till NHL... om han är smart.
Vi_e_Djurgårn
Inlägg: 145
Blev medlem: 2006-12-06
Ort: Uppsala

Re: Jacob Josefson

Inlägg av Vi_e_Djurgårn »

Så där runt 26 juni, kan han ha bestämt sig redan då?
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Jacob Josefson

Inlägg av Stocky »

Drar Josefson denna säsong så kommer han ångra sig något enormt! Han är inte redo för det än. Han har ju inte växt in 100 i ES kostymen.
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Jacob Josefson

Inlägg av Hawk »

Tror inte att Jacob är så dum så han sticker iväg till NHL så här tidigt, Han behöver utvecklas och det kommer han att göra id Djurgårn....
Användarvisningsbild
Busmicke
Inlägg: 186
Blev medlem: 2007-08-22
Ort: Stockholm

Re: Jacob Josefson

Inlägg av Busmicke »

Snackade lite med Jacob för någon månad sedan och då hade han siktet inställt på att fullfölja sitt kontrakt med DIF nästa säsong. Han var riktigt taggad inför Hardys återkomst.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Jacob Josefson

Inlägg av Edin »

Är Josefson smart så inser han väl att det är bättre att vara i Elitserien tills man har en chans att slå sig in i NHL-laget istället för att harva i dom lägre ligorna.

Men han kanske resonerar annorlunda...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Jacob Josefson

Inlägg av m0ng00se »

http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=5764

kan det verkligen stämma med 41 J-landskamper? Låter mycket i mina öron och kollar man elitprospects. com --> http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7655

så är det ju mycket riktigt 6+16+6+13 = 41 men ingår inte dom där 6+6 i dom där 13+16?
kungK2
Inlägg: 225
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Jacob Josefson

Inlägg av kungK2 »

Kanske är olika landslag, tävlingsmatcher och träningsmatcher osv?
Skriv svar