Biljettråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Biljettråden

Inlägg av Henkos »

niz skrev: 2023-10-04 10:31:29 Samma här. Jag har för mig att låga rader på B är svinbra (nästan bättre än A) så jag köpte där. Sen får vi väl se hur det var med minnet..
Ah, lite rädd att det är smått skymd sikt där? Priset antyder ju inte det dock men man vet aldrig.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Biljettråden

Inlägg av Praetori »

Henkos skrev: 2023-10-04 10:49:44
niz skrev: 2023-10-04 10:31:29 Samma här. Jag har för mig att låga rader på B är svinbra (nästan bättre än A) så jag köpte där. Sen får vi väl se hur det var med minnet..
Ah, lite rädd att det är smått skymd sikt där? Priset antyder ju inte det dock men man vet aldrig.
Långt fram på B7-10, 22-25 är grymt. Jag gillar A bättre men det är nog personligt. Långt fram på A har lite samma bekymmer som Hovet (och de flesta andra arenor) men jag tycker ändå att isen känns längre "ner" varför det inte stör lika mycket. Men ytterkurvorna har ju alltid samma "brist" att man tappar närkampsspelet i bortre rundeln på samma sida (seket är skymmer nästan lika mycket som båsen i Globen).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Biljettråden

Inlägg av Henkos »

Praetori skrev: 2023-10-04 11:49:01
Henkos skrev: 2023-10-04 10:49:44
niz skrev: 2023-10-04 10:31:29 Samma här. Jag har för mig att låga rader på B är svinbra (nästan bättre än A) så jag köpte där. Sen får vi väl se hur det var med minnet..
Ah, lite rädd att det är smått skymd sikt där? Priset antyder ju inte det dock men man vet aldrig.
Långt fram på B7-10, 22-25 är grymt. Jag gillar A bättre men det är nog personligt. Långt fram på A har lite samma bekymmer som Hovet (och de flesta andra arenor) men jag tycker ändå att isen känns längre "ner" varför det inte stör lika mycket. Men ytterkurvorna har ju alltid samma "brist" att man tappar närkampsspelet i bortre rundeln på samma sida (seket är skymmer nästan lika mycket som båsen i Globen).
Tack Praetori.
Kändes hugget som stucket men det blev A8 rad 3. Kan vara schysst att komma nära spelet någon gång ibland också samt lite närmare klacken.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Biljettråden

Inlägg av Manijock »

Lågt på Etage B i Globen är 5+++++. Mycket bättre än alla platser på Hovet! Men håll er borta så jag får dessa i fred :lol:
Användarvisningsbild
agne
Inlägg: 296
Blev medlem: 2012-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Biljettråden

Inlägg av agne »

Jag har en klackbiljett att skänka bort till matchen ikväll, Djurgården - Mora. Jag kan inte gå. Först till kvarn.
Kom hem Marcus!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Biljettråden

Inlägg av Praetori »

Henkos skrev: 2023-10-04 12:14:51
Praetori skrev: 2023-10-04 11:49:01
Henkos skrev: 2023-10-04 10:49:44
niz skrev: 2023-10-04 10:31:29 Samma här. Jag har för mig att låga rader på B är svinbra (nästan bättre än A) så jag köpte där. Sen får vi väl se hur det var med minnet..
Ah, lite rädd att det är smått skymd sikt där? Priset antyder ju inte det dock men man vet aldrig.
Långt fram på B7-10, 22-25 är grymt. Jag gillar A bättre men det är nog personligt. Långt fram på A har lite samma bekymmer som Hovet (och de flesta andra arenor) men jag tycker ändå att isen känns längre "ner" varför det inte stör lika mycket. Men ytterkurvorna har ju alltid samma "brist" att man tappar närkampsspelet i bortre rundeln på samma sida (seket är skymmer nästan lika mycket som båsen i Globen).
Tack Praetori.
Kändes hugget som stucket men det blev A8 rad 3. Kan vara schysst att komma nära spelet någon gång ibland också samt lite närmare klacken.
Vi blev ett gäng så det blir etage för egen del men nära aktiv åtminstone.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Biljettråden

Inlägg av Per-Allan »

Vad ska man göra med sitt säsongskort nu när laget visar oss supportrar att de endast tar på sig tröjan för att få kvittera ut en fet lönecheck vid månadssluten.

Kommer DIF lösa tillbaka denna bluff och scam som de övertalade oss att köpa med fagra drömmar om framtida framgångar.
DIF hockey kommer göra en Aik hockey det vill säga bli fast cementerade i Allsvenskan så länge laget inte trillar ut ur AS, men SHL kommer vi tyvärr aldrig hamna i.

Stockholmshockeyn är lika död som dinosaurierna.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
ZamboniZlatan
Inlägg: 2
Blev medlem: 2023-10-07

Biljettråden

Inlägg av ZamboniZlatan »

Hej, ny på forumet här! 😊

Fråga: Någon som vet varför det inte går att köpa biljetter till DIF - Brynäs den 13:e December, när det går att köpa biljetter till matcher ännu senare i December?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Biljettråden

Inlägg av Mattias_87 »

ZamboniZlatan skrev: 2023-10-07 16:29:34 Hej, ny på forumet här! 😊

Fråga: Någon som vet varför det inte går att köpa biljetter till DIF - Brynäs den 13:e December, när det går att köpa biljetter till matcher ännu senare i December?
Anses väl vara en "stormatch" som mot Aik och SSK där man först säljer till medlemmar och sedan övriga.
Avskaffa tre mot tre.
ZamboniZlatan
Inlägg: 2
Blev medlem: 2023-10-07

Biljettråden

Inlägg av ZamboniZlatan »

Mattias_87 skrev: 2023-10-07 16:32:00
ZamboniZlatan skrev: 2023-10-07 16:29:34 Hej, ny på forumet här! 😊

Fråga: Någon som vet varför det inte går att köpa biljetter till DIF - Brynäs den 13:e December, när det går att köpa biljetter till matcher ännu senare i December?
Anses väl vara en "stormatch" som mot Aik och SSK där man först säljer till medlemmar och sedan övriga.
Ah, det låter rimligt! Tack för svar.
Användarvisningsbild
Hildi
Inlägg: 193
Blev medlem: 2011-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Biljettråden

Inlägg av Hildi »

Är väl egentligen ingen biljettfråga, men visste inte vart jag skulle posta. Vet någon om det kommer vara samma trötta alkoholfria Globen på derbyt, eller kommer barerna faktiskt att servera starköl?
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Biljettråden

Inlägg av Per-Allan »

Hildi skrev: 2023-10-17 12:03:42 Är väl egentligen ingen biljettfråga, men visste inte vart jag skulle posta. Vet någon om det kommer vara samma trötta alkoholfria Globen på derbyt, eller kommer barerna faktiskt att servera starköl?
Om det jag hört stämmer så blir det ett torrlagt Globen under debyt om du inte har "premium platser" vad som nu menas med det.

Hemska tanke säsongen 2024/25 med tanke på hur många torrlagda hemmaderbyn det riskerar att bli när vi får möta Huddinge, Vings, Väsby mfl.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Inlägg: 57
Blev medlem: 2021-12-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Biljettråden

Inlägg av Disciplinnämnden »

ZamboniZlatan skrev: 2023-10-07 18:08:23
Mattias_87 skrev: 2023-10-07 16:32:00
ZamboniZlatan skrev: 2023-10-07 16:29:34 Hej, ny på forumet här! 😊

Fråga: Någon som vet varför det inte går att köpa biljetter till DIF - Brynäs den 13:e December, när det går att köpa biljetter till matcher ännu senare i December?
Anses väl vara en "stormatch" som mot Aik och SSK där man först säljer till medlemmar och sedan övriga.
Ah, det låter rimligt! Tack för svar.
Damp ned ett mail idag att imorgon Onsdag 15:e så släpps biljetterna till DIF-Brynäs som försläpp till medlemmar.
Såg även nu att det är en nyhet på hemsidan med, så signa upp medlemsskap om ni vill ha förtur:

https://www.difhockey.se/article/1v6as44-1lead/view
Användarvisningsbild
Hildi
Inlägg: 193
Blev medlem: 2011-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Biljettråden

Inlägg av Hildi »

Har 4 st biljetter på övre till bortaderbyt jag gärna byter till 4st på undre om någon är intresserad. DMa mig.
Klyftig
Inlägg: 66
Blev medlem: 2021-10-01
Medlem: Ja, ständig medlem

Biljettråden

Inlägg av Klyftig »

Har en biljett på A11 Rad 3 över om någon är intresserad. Först till kvarn i PM. 250kr. (kvällens match såklart).
Skriv svar