Biljettråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Bäst-i-stan »

Dags att peta upp denna tråd. Nu hoppas jag att alla som har säsongskort går på matcherna men ibland kommer något ivägen och då kan det vara bra att kunna ge bort biljetterna så dom används. Ofta blir det tomma stolar på säsongskortplatser då kan det vara bra att folk lämnar över sina till någon djurgårdare som kan gå på matchen.

Fyll Hovet!
Mitt-i-klacken 1983
Inlägg: 388
Blev medlem: 2006-10-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermanland

Re: Biljettråden

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

På matchen igår hörde jag flera ordväxlingar på A15 om att folk satt på deras plats, och alla utom en vresig farbror gav sig. Den vresiga farbrodern pekade mycket bestämt med hela handen och krävde att personerna skulle flytta på sig för det var hans säsongskortsplats. Klockan var 15.45 och klacken var i princip fylld, och han tyckte att dom kunde välja en annan plats.
Så min fråga lyder: Om Järnkaminerna får tillgång till hela kurvan och det då uppenbarligen drabbar säsongskortsinnehavare, vad är det som gäller då? Jag hade ju aldrig flyttat på mig och då hade jag med största sannolikhet handgripligen blivit flyttad av den vresiga farbrodern.
Om en säsongskortsplats blir såld som klackbiljett, är vi då inte en för mycket på samma stol? Eller är alla 2700 klackbiljetter utöver säsongskorten på sittplats?
Användarvisningsbild
jool08
Inlägg: 72
Blev medlem: 2009-12-10
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av jool08 »

Ska plugga på annan ort i vår och kommer inte kunna gå på matcherna. Säljer därför gärna resterande 10 klackbiljetter (fr.o.m matchen ikväll). Kan tänka mig att sälja lösa biljetter för en hundring men säljer hellre allihop till ett lägre pris. Skicka PM om du är intresserad. Biljetter kan överlämnas under eftermiddagen.
Användarvisningsbild
jool08
Inlägg: 72
Blev medlem: 2009-12-10
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av jool08 »

jool08 skrev:Ska plugga på annan ort i vår och kommer inte kunna gå på matcherna. Säljer därför gärna resterande 10 klackbiljetter (fr.o.m matchen ikväll). Kan tänka mig att sälja lösa biljetter för en hundring men säljer hellre allihop till ett lägre pris. Skicka PM om du är intresserad. Biljetter kan överlämnas under eftermiddagen.
Märkligt att intresset är så lågt när det är så bra tryck och vi är på väg mot topplacering. 9 matcher kvar, 500:-. Vore trist att behöva kasta dem...
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2009-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Biljettråden

Inlägg av Snazzi »

Testa på JKs forum, finns en likadan tråd där. Lite mer aktivt också.
http://www.difbutiken.se/forum
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Paerka
Inlägg: 121
Blev medlem: 2007-10-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Paerka »

Jag åker utomlands den 26 januari i 4 månader. Därav säljer jag resterande biljetter av mitt säsongskort i klacken. Skicka ett PM om du är Intresserad
Användarvisningsbild
Tooga
Inlägg: 76
Blev medlem: 2008-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Biljettråden

Inlägg av Tooga »

Hur har du tänkt att lösa problemet med slutspelsbiljetter som du inte kunnat hämta ut än? De biljetterna lär gå till spillo om du inte löser det på något sätt.

Inte intresserad då jag har säsongsplåt i klacken redan.
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Användarvisningsbild
Paerka
Inlägg: 121
Blev medlem: 2007-10-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Paerka »

Tooga skrev:Hur har du tänkt att lösa problemet med slutspelsbiljetter som du inte kunnat hämta ut än? De biljetterna lär gå till spillo om du inte löser det på något sätt.

Inte intresserad då jag har säsongsplåt i klacken redan.
Ja det blir ju rätt svårt för mig att lösa dem. vet inte riktigt hur jag ska göra faktiskt. Kan väll ringa till DIF och förklara läget, så kanske dem kan lösa det åt mig.
bigozzer
Inlägg: 6
Blev medlem: 2009-10-03

Re: Biljettråden

Inlägg av bigozzer »

Mitt-i-klacken 1983 skrev:På matchen igår hörde jag flera ordväxlingar på A15 om att folk satt på deras plats, och alla utom en vresig farbror gav sig. Den vresiga farbrodern pekade mycket bestämt med hela handen och krävde att personerna skulle flytta på sig för det var hans säsongskortsplats. Klockan var 15.45 och klacken var i princip fylld, och han tyckte att dom kunde välja en annan plats.
Så min fråga lyder: Om Järnkaminerna får tillgång till hela kurvan och det då uppenbarligen drabbar säsongskortsinnehavare, vad är det som gäller då? Jag hade ju aldrig flyttat på mig och då hade jag med största sannolikhet handgripligen blivit flyttad av den vresiga farbrodern.
Om en säsongskortsplats blir såld som klackbiljett, är vi då inte en för mycket på samma stol? Eller är alla 2700 klackbiljetter utöver säsongskorten på sittplats?

Jag beställde fyra biljetter med skymd sikt via hemsidan till den matchen.
tanken var att jag skulle ta med mina inte helt hockey-vana polare på en upplevelse utöver det vanliga! och det blev det..........

Det visade sig att våra biljetter var på rad 2 på A15!!!!!

Det var bara att göra det bästa av situationen.. nämligen att snabblära polarna alla sånger och haka på klacken hela matchen. (man vill ju inte bidra till dålig stämning)


Hur kan rad 1 och 2 på A15 inte räknas till klacken på dessa matcher?
Mr.Michael
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-01-11

Biljetter i match mot Luleå. Kanonplatser.

Inlägg av Mr.Michael »

Hej.

Jag kan inte gå och kolla på DIF på torsdag dessvärre. Därför har jag dessa tre biljettter till salu för varken över- eller underpris.

Mycket bra pratser.



DIF / Djurgården - Luleå på Hovet

Torsdagen den 14 januari kl 19.00

Bra platser på sektion 8A, rad 10, platserna 20-22.

Säljer till ordinarie pris.

285:- + 25:- serv.

Kan hämtas hemma hos mig i Haninge eller i Stockholm alt. sändas rek. via posten.

Ring: 08-500 289 56 el. 070-744 69 96

Inget ocker, dessa säljes till vad som står på biljetten.
Användarvisningsbild
jool08
Inlägg: 72
Blev medlem: 2009-12-10
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av jool08 »

jool08 skrev:
jool08 skrev:Ska plugga på annan ort i vår och kommer inte kunna gå på matcherna. Säljer därför gärna resterande 10 klackbiljetter (fr.o.m matchen ikväll). Kan tänka mig att sälja lösa biljetter för en hundring men säljer hellre allihop till ett lägre pris. Skicka PM om du är intresserad. Biljetter kan överlämnas under eftermiddagen.
Märkligt att intresset är så lågt när det är så bra tryck och vi är på väg mot topplacering. 9 matcher kvar, 500:-. Vore trist att behöva kasta dem...
8 biljetter kvar. 400:-
BIBO
Inlägg: 194
Blev medlem: 2008-06-12
Säsongskort: Ja
Ort: sthlm

Re: Biljettråden

Inlägg av BIBO »

säljer klackbiljett mot rögle..

pma för mer info
Android "För övrigt anser jag att alla som köpt klackbiljett och inte står och sjunger pissar på DIF Hockey."

Äkta kärlek varar hela livet!
Djurgårdens IF - för evigt trogen
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Biljettråden

Inlägg av Daniel942 »

Är det någon som sitter på biljett till Modo som vill sälja? Hör av dig via pm..
DIF!
Användarvisningsbild
Kamala
Inlägg: 70
Blev medlem: 2010-01-15
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Kamala »

En biljettfråga, gällande slutspelet.
Jag som har säsongsbiljett i klacken, där slutspelsbiljetter ingick i köpet.
Hur gör jag för att få biljetterna, måste jag också boka via hemsidan, men utan att behöva betala något eller behöver jag bara hämta ut dem i butiken?

Tack på förhand!
You and I are gonna live forever!
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Biljettråden

Inlägg av Frasse »

Kamala skrev:En biljettfråga, gällande slutspelet.
Jag som har säsongsbiljett i klacken, där slutspelsbiljetter ingick i köpet.
Hur gör jag för att få biljetterna, måste jag också boka via hemsidan, men utan att behöva betala något eller behöver jag bara hämta ut dem i butiken?

Tack på förhand!
Du kan läs allt som rör slutspelsbiljetterrna via denna länk.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Skriv svar