Biljettråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Biljettråden

Inlägg av Doyle »

Upp med en publikbarometer på HEMSIDAN, tack!!!
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Biljettråden

Inlägg av Praetori »

Doyle skrev:Upp med en publikbarometer på HEMSIDAN, tack!!!
Du får nog slänga in den posten i rätt forumdel också. Bra idé dock.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Biljettråden

Inlägg av Skidlöparn »

Råkade beställa två biljetter för mycket till Växjö nu på torsdag då jag inte fattade att varje farsdagspaket redan innehöll två biljetter. Eller så har DIF varit givmilda och givit mig två extra. Två för 75kr känns så orimligt billigt.

Om nån vill ha dessa kan ni PM:a mig och swisha över en liten summa till Sofia tifo eller liknande.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av mb81 »

8000 sålda till imorgon. Når vi ens upp till 10000?
Årets lag är värda så mycket mer!
Sen kan jag tycka det är konstigt att lägga en globenmatch ett par dagar innan jul när folk har som mest att göra och det är för tidigt att få matchen i julklapp.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Mattias_87 »

mb81 skrev:8000 sålda till imorgon. Når vi ens upp till 10000?
Årets lag är värda så mycket mer!
Sen kan jag tycka det är konstigt att lägga en globenmatch ett par dagar innan jul när folk har som mest att göra och det är för tidigt att få matchen i julklapp.
Ja verkligen under 10.000 är underkänt. Synd att laget har lägst antal supportrar på plats när det går så bra. Fattar inte varför.

Sedan är ju dagen inte det bästa som du skriver men man vill väl trycka in två matcher i Globen då vi bara fick en match i mellandagarna i år.
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:
mb81 skrev:8000 sålda till imorgon. Når vi ens upp till 10000?
Årets lag är värda så mycket mer!
Sen kan jag tycka det är konstigt att lägga en globenmatch ett par dagar innan jul när folk har som mest att göra och det är för tidigt att få matchen i julklapp.
Ja verkligen under 10.000 är underkänt. Synd att laget har lägst antal supportrar på plats när det går så bra. Fattar inte varför.

Sedan är ju dagen inte det bästa som du skriver men man vill väl trycka in två matcher i Globen då vi bara fick en match i mellandagarna i år.
Men man kanske kunde valt en globenmatch lite senare på säsongen om det är så viktigt. Kommer väl ändå bli en del globenmatcher i slutspelet?
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Biljettråden

Inlägg av Donkels-2.0 »

Mattias_87 skrev:
mb81 skrev:8000 sålda till imorgon. Når vi ens upp till 10000?
Årets lag är värda så mycket mer!
Sen kan jag tycka det är konstigt att lägga en globenmatch ett par dagar innan jul när folk har som mest att göra och det är för tidigt att få matchen i julklapp.
Ja verkligen under 10.000 är underkänt. Synd att laget har lägst antal supportrar på plats när det går så bra. Fattar inte varför.

Sedan är ju dagen inte det bästa som du skriver men man vill väl trycka in två matcher i Globen då vi bara fick en match i mellandagarna i år.
Själv väljer jag hockeyn framför fotbollen där serien i princip är avgjord efter halva säsongen och där vi dessutom kryddar anrättningen med att konstant förlora mot sopbajen och sopgnaget
Ceterum censeo Solna esse delendam
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Biljettråden

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Hur många måste vara sålda på Globen för att DIF ska gå plus gentimot Hovet?
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Biljettråden

Inlägg av Praetori »

AlltidoavsettDIF skrev:Hur många måste vara sålda på Globen för att DIF ska gå plus gentimot Hovet?
Nettovinsten (per match) har tidigare år vid fullsatt varit en bit över 2 millar på Globen och ungefär hälften av det på Hovet. Priset under grundserien har tidigare säsonger varit samma för båda anläggningarna (någonstans kring 100k) men vet inte hur avtalet ser ut nu sen combacken. Slutspelet har arenabolaget tidigare dragit åt tumskruvarna och tagit rejält betalt men vet inte hur det ser ut nuförtiden.
Går ju alltid att rota i boksluten om man tycker det är skoj.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Mattias_87 »

Vi får väl betala extra för att spela på Globen jämfört med Hovet eftersom vi inte spelar där hela tiden? Hur mycket vet inte jag heller men hyran är dyrare.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Biljettråden

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:Vi får väl betala extra för att spela på Globen jämfört med Hovet eftersom vi inte spelar där hela tiden? Hur mycket vet inte jag heller men hyran är dyrare.
Under grundserien skall kostnaden vara densamma. Anledningen till att vi spelar på Hovet är rent stämningsmässiga. Bättre tryck och lättare att sälja biljetter när det finns risk för lapp på luckan. Sen sitter traditionen i hela anläggningen. Det var inte ekonomin som fällde avgörandet så vitt som meddelats offentligt i alla fall.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Mattias_87 »

Praetori skrev:
Mattias_87 skrev:Vi får väl betala extra för att spela på Globen jämfört med Hovet eftersom vi inte spelar där hela tiden? Hur mycket vet inte jag heller men hyran är dyrare.
Under grundserien skall kostnaden vara densamma. Anledningen till att vi spelar på Hovet är rent stämningsmässiga. Bättre tryck och lättare att sälja biljetter när det finns risk för lapp på luckan. Sen sitter traditionen i hela anläggningen. Det var inte ekonomin som fällde avgörandet så vitt som meddelats offentligt i alla fall.
En veteran här på forumet (Magnutz?!) skrev för 1-2 säsonger sedan att vi får betala extra för Globenmatcherna under grundserien eftersom vi inte spelar där hela tiden. Jag vet anledningen till att vi spelar på Hovet.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Biljettråden

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:
Praetori skrev:
Mattias_87 skrev:Vi får väl betala extra för att spela på Globen jämfört med Hovet eftersom vi inte spelar där hela tiden? Hur mycket vet inte jag heller men hyran är dyrare.
Under grundserien skall kostnaden vara densamma. Anledningen till att vi spelar på Hovet är rent stämningsmässiga. Bättre tryck och lättare att sälja biljetter när det finns risk för lapp på luckan. Sen sitter traditionen i hela anläggningen. Det var inte ekonomin som fällde avgörandet så vitt som meddelats offentligt i alla fall.
En veteran här på forumet (Magnutz?!) skrev för 1-2 säsonger sedan att vi får betala extra för Globenmatcherna under grundserien eftersom vi inte spelar där hela tiden. Jag vet anledningen till att vi spelar på Hovet.
Tidigare tog de extra eftersom det kostar att lägga is och ta bort hela tiden så ja det kan finnas en poäng i det du skriver. Dvs om vi flyttar mellan Hovet och Globen så kan det säkert diffa i kostnad jämfört med att spela samma hela tiden. De gamla trådsanningarna om att vi i princip måste fylla Globen för att gå plus jämfört med Hovet är dock just bara trådsanningar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
litto
Inlägg: 387
Blev medlem: 2009-08-15
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av litto »

Fett sent ute men jag fick ledigt från jobbet imorgon således söker jag två biljetter till morgondagens match.

Råkar ni ha 2 över så tar jag dem direkt!
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av mb81 »

Någon som vill ha en biljett till dagens match Det är i klacken. Sjung högt hela matchen om du vill ha den!
Skriv svar