Biljettråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Biljettråden

Inlägg av dutti »

Mattias_87 skrev:Tror inte dom gått ut med vart man är placerad, jag hoppas jag får en skön sittplats faktiskt för det finns ju tillräckligt med såna platser.
Tänkte på det också, men det känns ju samtidigt jävligt oskönt iom att man bara kunde köpa 1 biljett. På numrerad sittplats skulle man med andra ord få sitta solo och kuckilura medan man på sofialäktarn enkelt kan stå med polare.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Biljettråden

Inlägg av dutti »

dutti skrev:Hörrni, den här grejjen när säsongare fick köpa biljett till DIF-Norrköping 4 juni för 1kr, vart fan blir man placerad på läktaren?

Har för mig att erbjudandet var riktat mot oss med klackkort varför jag antog att det var klackbiljetter, men är samtidigt osäker..? Någon?
Fick svar på frågan av Jesper.
Jesper Björck skrev:Jag glömde säga det.. biljetterna är i Pekingsklacken… gooood luck…. Mooohhaha

(de är i DIF klacken)
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Mattias_87 »

Det var ju tråkigt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
jkfed
Inlägg: 7
Blev medlem: 2008-10-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av jkfed »

Har precis bokat flyg till Zürich. Tänkte gå på Zug- Djurgården
Är det någon som vet om och hur man köper biljett?
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Biljettråden

Inlägg av dutti »

Jag är ändå lite orolig.

Brukar inte klackkorten gå åt på två röda? Varför har vi inte sålt slut i år? Är det isåfall effekterna av "stormen" i våras vi ser? Det är inte bra.

Eller nojjar jag bara i onödan?
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Mattias_87 »

Tycker faktiskt också att klackkorten borde gå åt lite snabbare än vad dom gjort, men tror ändå att många inte köper förrän nära säsongstart. På långsidan ökar det ju rejält efter den 15e så dom är väl mer motiverade att betala tidigare.

Men jag tror vi kan falla tillbaka lite där jämfört med förra säsongen tyvärr.
Avskaffa tre mot tre.
skinza
Inlägg: 176
Blev medlem: 2012-05-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av skinza »

Över 2750 sålda säsongskort än så länge. Ca 3500 sålda totalt förra säsongen.
Vi ligger bra till alltså!
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Biljettråden

Inlägg av Jepe »

Vi har väl ökat på långsidorna vilket i sin tur betyder att vi ligger efter, i bästa fall liknande, som förra säsongen. Dock orolig för att vi kommer se en dipp i klacken, redan förra säsongen tunnades den ut under säsongens gång (ja, ni vet från när).
2014-04-07, vad hände?
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Biljettråden

Inlägg av Kall-El »

Är det inte så att klacken tenderar att köpa sent?
Lägg till detta att fotbollen gått överraskande bra samt ett flertal intressanta och relativt dyra bortmatcher och det är kanske inte så konstigt att klackmänniskor väntat med att köpa.
Sedan får man inte heller glömma bort att uppflyttning förra säsongen kan ha dragit upp klackortens popularitet en del vilket innebar en tidigare försäljning av desamma.
Om det i slutändan blir en dipp beträffande försäljningen av klackkort beror nog på hur stor skada ledningens agerande mot fansen har orsak samt även hur bra fotbollen går sportsligt. ( Går det bra i fotbollen kan det nog få viss negativ effekt på försäljningen kring hockeyn. )
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Pogue Mahone »

Kall-El skrev:Är det inte så att klacken tenderar att köpa sent?
Lägg till detta att fotbollen gått överraskande bra samt ett flertal intressanta och relativt dyra bortmatcher och det är kanske inte så konstigt att klackmänniskor väntat med att köpa.
Sedan får man inte heller glömma bort att uppflyttning förra säsongen kan ha dragit upp klackortens popularitet en del vilket innebar en tidigare försäljning av desamma.
Om det i slutändan blir en dipp beträffande försäljningen av klackkort beror nog på hur stor skada ledningens agerande mot fansen har orsak samt även hur bra fotbollen går sportsligt. ( Går det bra i fotbollen kan det nog få viss negativ effekt på försäljningen kring hockeyn. )
"samt även hur bra fotbollen går sportsligt". tror jag bara påverkar till det bättre. Hängt på baloo bar innan någon match? tycker att alla är så jäkla glada och possitiva till allt att många av dem jag snackar med känner att nu kör vi hockey också när allt just nu är så bra. Däremot vet jag att det finns de som inte vill köpa säsongskort till hockeyn efter förra säsongens hantering av grejer. tyvärr.
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: Biljettråden

Inlägg av sparwen »

Bästa sättet att visa missnöje mot ledningen är att inte köpa säsongskort alltså. Kreativa människor, bevisligen skulle de inte göra ett bättre jobb i ledningen i alla fall.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Biljettråden

Inlägg av dutti »

sparwen skrev:Bästa sättet att visa missnöje mot ledningen är att inte köpa säsongskort alltså. Kreativa människor, bevisligen skulle de inte göra ett bättre jobb i ledningen i alla fall.
Krångla inte till det. Snarare att de tappat intresset (dvs att DIF isåfall misslyckats att hålla relation till dessa supportrar).
Du är med oss överallt, Stefan.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Bengan08 »

sparwen skrev:Bästa sättet att visa missnöje mot ledningen är att inte köpa säsongskort alltså. Kreativa människor, bevisligen skulle de inte göra ett bättre jobb i ledningen i alla fall.
hahahaha +1! Det är SÅ ogenomtänkt så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!
Logiken: Jag är en Djurgårdssupporter som älskar när laget vinner! Men eftersom jag nu är sur på hur vissa ur styrelsen agerar (läs Kaarel) så tänker jag INTE köpa säsongskort vilket missgynnar klubben ekonomiskt samt Sportsligt i form av färre åskådare på läktarna.....
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Axel_K »

Alltså det är inte att styrelsen sitter kvar och att de inte köper pga det. Det är för att de har tröttnat på styrelsen och tycker att det blivit tråkigt med hockey pga detta.

Jag gillar inte Kareel men köpte givetvis säsplåt ändå, för jag älskar Sören och Thoresen mer än vad jag ogillar Kareel! :lol:
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: Biljettråden

Inlägg av sparwen »

Kan någon då förklara varför det blir tråkigt med hockey pga av styrelsen när laget nu är uppe i SHL igen, har en bra trupp och ett bra drag?

Och om de nu älskar Djurgården låter man sig då påverkas av det? Ger man då upp? Det fina är ju just att det är en förening, det står alla fritt att påverka valet av styrelse.

Nä, löjligt om folk slutar komma på hockeyn på grund av styrelsen. Om det finns sådana personer klarar sig nog Djurgården utan dem.
Using Tapatalk
Skriv svar