Biljettråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
nalland
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: röda linjen

Biljettråden

Inlägg av nalland »

Säsongare ska defintitvt ha förtur framför medlemmar vid biljettsläpp. Som idag vid fotbollens biljettsläpp till premiären borta mot Glenn, där 25.000+ medlemmar fick slåss om 1800 tilldelade biljetter. Likadant är det med hemmamatcherna i slutspelet, det säger sig självt att de som är stammisar på Hovet ska ha förtur framför de som kanske inte ens sätter sin fot på grundseriematcher, men gärna åker och turistar när det vankas slutspel.
- 1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983- 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001 -
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Biljettråden

Inlägg av Eriksson »

nalland skrev: 2024-03-08 13:31:17 Säsongare ska defintitvt ha förtur framför medlemmar vid biljettsläpp. Som idag vid fotbollens biljettsläpp till premiären borta mot Glenn, där 25.000+ medlemmar fick slåss om 1800 tilldelade biljetter. Likadant är det med hemmamatcherna i slutspelet, det säger sig självt att de som är stammisar på Hovet ska ha förtur framför de som kanske inte ens sätter sin fot på grundseriematcher, men gärna åker och turistar när det vankas slutspel.
Bild
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
nalland
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: röda linjen

Biljettråden

Inlägg av nalland »

Eriksson skrev: 2024-03-09 09:20:00
nalland skrev: 2024-03-08 13:31:17 Säsongare ska defintitvt ha förtur framför medlemmar vid biljettsläpp. Som idag vid fotbollens biljettsläpp till premiären borta mot Glenn, där 25.000+ medlemmar fick slåss om 1800 tilldelade biljetter. Likadant är det med hemmamatcherna i slutspelet, det säger sig självt att de som är stammisar på Hovet ska ha förtur framför de som kanske inte ens sätter sin fot på grundseriematcher, men gärna åker och turistar när det vankas slutspel.
Bild
Oj där trampade man visst på en öm tå. Synd att du hade drabbats av ett lojalitetskoncept. Oklart vad jag ska göra åt det.
- 1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983- 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001 -
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Biljettråden

Inlägg av Eriksson »

nalland skrev: 2024-03-09 11:31:51
Oj där trampade man visst på en öm tå. Synd att du hade drabbats av ett lojalitetskoncept. Oklart vad jag ska göra åt det.
Hahaha, du är så rolig du. Troll brukar man kalla sådana som dig, Av dina inlägg att döma så är ditt enda syfte att försöka reta folk genom att köra din förolämpande attityd mot allt och alla.

Intressant att du verkar veta hur ömma mina (och andras också för den delen) tår är, än mera komiskt att du tror att du förväntas göra något åt det. Att du inte förstår en ironisk bild och kopplar det som att jag har drabbats av ett lojalitetskoncept visar på hur trångsint du är

Kliv av din höga häst och försök att inse att många här (alla?) inte verkar tycka som du.
Bild
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
nalland
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: röda linjen

Biljettråden

Inlägg av nalland »

Eriksson skrev: 2024-03-09 11:52:08
nalland skrev: 2024-03-09 11:31:51
Oj där trampade man visst på en öm tå. Synd att du hade drabbats av ett lojalitetskoncept. Oklart vad jag ska göra åt det.
Hahaha, du är så rolig du. Troll brukar man kalla sådana som dig, Av dina inlägg att döma så är ditt enda syfte att försöka reta folk genom att köra din förolämpande attityd mot allt och alla.

Intressant att du verkar veta hur ömma mina (och andras också för den delen) tår är, än mera komiskt att du tror att du förväntas göra något åt det. Att du inte förstår en ironisk bild och kopplar det som att jag har drabbats av ett lojalitetskoncept visar på hur trångsint du är

Kliv av din höga häst och försök att inse att många här (alla?) inte verkar tycka som du.
Bild
Du var mig en känslig varelse. Var det en sådan öm tå som tramapdes på alltså, eller eskalerar ditt resonemang alltid såhär kvickt från en "ironisk bild" helt utanför sammanhanget till mer personliga påhopp likt detta (även det givetvis utanför sammanhanget)?

Det här är en biljettråd och i den lyfter man relevanta frågor kopplade till ämnet. Tycker det är en självklarhet att när det finns 8000 tillgängliga biljetter så ska säsongare förfördelas, inte konstigare än så. Om det stör dig så vore det snarare att föredra att du bemörer med sakliga och adekvata resonemang framför den låga pajkastning du ägnar dig åt. Apropå höga hästar så är det aningen högtravande att tro din kränkthet är representativ för "alla", som du så fint uttrycker dig. Kan garantera att många håller med om att lojala supportrar ska gynnas - speciellt i tider då hockeysektionen ser ut som den gör och befinner sig där den befinner sig. Att kalla någon för troll för att en åsikt inte behagar dig och gömma dig bakom "ironiska bilder" gör att det är svårt att ta dig på allvar. Framförallt när du själv inte är aktiv annat än vid sådana tillfällen, dvs. själv applicerar beteendet. Tacksam om du höjer nivån ovanför personliga påhopp.
- 1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983- 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001 -
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 708
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Biljettråden

Inlägg av Jimmy Peterson »

Detta är som sagt en biljettråd. Allt annat kommer framöver att raderas.
DIFLuWi
Inlägg: 2513
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Biljettråden

Inlägg av DIFLuWi »

nalland skrev: 2024-03-09 14:48:02
Du var mig en känslig varelse. Var det en sådan öm tå som tramapdes på alltså, eller eskalerar ditt resonemang alltid såhär kvickt från en "ironisk bild" helt utanför sammanhanget till mer personliga påhopp likt detta (även det givetvis utanför sammanhanget)?

Det här är en biljettråd och i den lyfter man relevanta frågor kopplade till ämnet. Tycker det är en självklarhet att när det finns 8000 tillgängliga biljetter så ska säsongare förfördelas, inte konstigare än så. Om det stör dig så vore det snarare att föredra att du bemörer med sakliga och adekvata resonemang framför den låga pajkastning du ägnar dig åt. Apropå höga hästar så är det aningen högtravande att tro din kränkthet är representativ för "alla", som du så fint uttrycker dig. Kan garantera att många håller med om att lojala supportrar ska gynnas - speciellt i tider då hockeysektionen ser ut som den gör och befinner sig där den befinner sig. Att kalla någon för troll för att en åsikt inte behagar dig och gömma dig bakom "ironiska bilder" gör att det är svårt att ta dig på allvar. Framförallt när du själv inte är aktiv annat än vid sådana tillfällen, dvs. själv applicerar beteendet. Tacksam om du höjer nivån ovanför personliga påhopp.
Påhopp åsido så är det väl inte en fråga ändå?

Säsongare har ju rimligen redan biljetter. Det ligger liksom i konceptets natur.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Biljettråden

Inlägg av Mattias_87 »

Det ser ut som det finns massvis med biljetter kvar till Match 1 & 2. Hoppas det drar igång under helgen nu.
Avskaffa tre mot tre.
Simpan
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Biljettråden

Inlägg av Simpan »

Mattias_87 skrev: 2024-03-16 10:45:57 Det ser ut som det finns massvis med biljetter kvar till Match 1 & 2. Hoppas det drar igång under helgen nu.
Varför är det så dåligt tryck? Kvartsfinal mot björklöven är ju inte direkt en dålig matchserie, men försäljningen liknar den mot Karlskoga förra året!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Biljettråden

Inlägg av Mattias_87 »

Simpan skrev: 2024-03-16 13:42:45 Varför är det så dåligt tryck? Kvartsfinal mot björklöven är ju inte direkt en dålig matchserie, men försäljningen liknar den mot Karlskoga förra året!
Kanske för att det "bara" är kvartsfinal helt enkelt. Och sedan på en måndag och en onsdag.
Avskaffa tre mot tre.
DIF_1891
Inlägg: 99
Blev medlem: 2022-03-20
Medlem: Ja, ständig medlem

Biljettråden

Inlägg av DIF_1891 »

Varför släppte inte DIF biljetter till den då eventuellt stundande semifinal 1 eller kvartsfinal nr 5 redan efter att vi vunnit den första kvartsfinalen på hovet? Finns mycket större möjligheter att sälja slut hovet om man ligger lite före på detta sättet. De kan ju utan problem ändra så att biljetter gällde kvartsfinal 5 eller semifinal 1? Har för mig att man sålde biljetterna på likande sett för något år sen.

//Edit
Denna gång gjorde DIF biljettansvarig annat, snyggt. Nu säljer vi slut hovet innan vi får reda på motståndare
Pelle Rehn
Inlägg: 2
Blev medlem: 2019-04-29
Medlem: Ja, vanlig medlem

Biljettråden

Inlägg av Pelle Rehn »

Har två biljetter att sälja till första semin rad 8 på aktiv sittplats.
Säljes för inköpspris 215kr styck.

/Pelle

Sålda
Senast redigerad av Pelle Rehn den 2024-04-01 10:52:11, redigerad totalt 2 gång.
makke
Inlägg: 2
Blev medlem: 2005-06-09

Biljettråden

Inlägg av makke »

Jag har en biljett över till VIP-hyllan onumrerade plats till första semifinalen mot Mora pris 400kr
/ Markus
Senast redigerad av makke den 2024-04-02 11:18:31, redigerad totalt 1 gånger.
Manijock
Inlägg: 7792
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Biljettråden

Inlägg av Manijock »

Två biljetter över till ikväll på A19. Rad 14! Inköp 480 kr för båda.
andregus
Inlägg: 88
Blev medlem: 2010-11-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Biljettråden

Inlägg av andregus »

Jag har 1 klackbiljett över till ikväll. Säljes för inköpspris 170 kr.
Skriv svar