Biljettråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Biljettråden

Inlägg av Frasse »

sthlm_dif skrev:
android skrev:Som jag skrev på jks forum så tjänar man ju på ett säsongskort om man tänk gå på 10 matcher. Då får man 17 extra matcher.

Inte konstigt att en plåt måste kosta 160 då klackkortet är så jävla billigt. ca 52 spänn per match.
Det är nog dags att höja priset på säsongskorten till nästa säsong. Jag tycker att det är fel att man ska behöva ge 160kr, även om det nu är det enda rätta för stunden. Men höjningen på klackbiljetterna (lösbiljetter) de 2 senaste säsongerna är grov.
07/08 kostade 1 biljett 100kr.
08/09 kostade 1 biljett 120kr.
09/10 kommer 1 biljett att kosta 160kr.
Alltså + 60 kronor på två år. Känns fel att de som inte vill eller inte har råd att köpa ett säsongskort ska behöva drabbas så pass mycket om jag ska vara ärlig.

Men hur som helst, när skall denna höjning införas? Jag följde med min kompis häromdagen som köpte en biljett till premiären, 120 kr. På hemsidan står det inget om en höjning, och på biljettsidan står det fortfarande 120 kr/biljett.
Någon som vet något angående detta?
Vilka säsongskort vill du höja priserna på ?
Klack, aktiv sittplats, sittplats ?
160:- för en biljett är inte dyrt om man tar i beaktning att sittplats långsida kostar 280:-/biljett.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av sthlm_dif »

Frasse skrev:Vilka säsongskort vill du höja priserna på ?
Klack, aktiv sittplats, sittplats ?
160:- för en biljett är inte dyrt om man tar i beaktning att sittplats långsida kostar 280:-/biljett.
Jag anser att klack säsongskorten borde höjas i pris, så att lösbiljetterna kan sänkas till ett bra pris igen. Jag hade utan tvekan varit villig att ge upp emot 2000 för ett säsongskort i klacken, för att det är det värt.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Biljettråden

Inlägg av Honken »

Det här är ett nytt (lyx) problem som DIF har fått.
Helt klart att man inte hade räknat med att sälja så många klack kort och ett något högre pris hade inte varit fel att ta ut.
Jag står inte i klacken men subventionerar den gärna med en krona eller två för att den skall vara stor. Det är klacken som skapar stämningen på en hockey match och utan den vore det inte samma sak att gå på hockey. Kommer bortastå också att prishöjas för att utjämna pris skillnaden mellan klackbiljetterna? En för stor differens är inte bra.

Är det någon som vet hur många säsongskort som såldes på aktiv sittplats förra säsongen?
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Biljettråden

Inlägg av Fricke »

sthlm_dif skrev:
Frasse skrev:Vilka säsongskort vill du höja priserna på ?
Klack, aktiv sittplats, sittplats ?
160:- för en biljett är inte dyrt om man tar i beaktning att sittplats långsida kostar 280:-/biljett.
Jag anser att klack säsongskorten borde höjas i pris, så att lösbiljetterna kan sänkas till ett bra pris igen. Jag hade utan tvekan varit villig att ge upp emot 2000 för ett säsongskort i klacken, för att det är det värt.
Hela syftet är att få folk att köpa säsongskort istället för enskilda biljetter. Ser inget fel med prissättningen.
Användarvisningsbild
Oulf
Inlägg: 165
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Biljettråden

Inlägg av Oulf »

Anledningen är ju att DIF skulle förlora massor av pengar om vi subventionerade alltför många klackbiljetter. 160 kronor är inte så dyrt heller. Men köp säsongskort gott folk. Det tjänar både ni och DIF på.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!"
Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Användarvisningsbild
Leijon
Inlägg: 539
Blev medlem: 2009-06-14
Säsongskort: Ja
Ort: Söder Om Söder

Re: Biljettråden

Inlägg av Leijon »

Lite grundskola i de hela! Utbud och efterfrågan avgör priset!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
poGDI
Inlägg: 85
Blev medlem: 2009-01-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Biljettråden

Inlägg av poGDI »

Vad är 40kr? Knappt en öl på krogen? Skippa den så har du råd..
Hardy Nilssons järnkaminer! - Johanssons järnkaminer!
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Biljettråden

Inlägg av Honken »

Dags att lägga till dag och tid på biljett/klack-barometern för senaste uppdateringen när det inte är online uppdatering.
Nuvarande siffror har stått sedan i fredags och enligt järnkaminerna var det 710 sålda klackkort igår.
Trist för den som tror att det finns 120 klackkort kvar när dom antagligen är slut eller gör så under morgondagen.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av sthlm_dif »

poGDI skrev:Vad är 40kr? Knappt en öl på krogen? Skippa den så har du råd..
40 kronor är självklart inte mycket. Men det är trots det fortfarande pengar. Om man resonerar att 40kr inte är något, så är då egentligen 80 kr något? Det är ju trots allt "bara" 2 öl på krogen. Det funkar inte riktigt att resonera så.
Men hur som helst så tycker jag fortfarande att klack säsongskorten ska höjas aningen i pris till kommande säsong så att man inte ska behöva ge mer än 120kr för en lösbiljett.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
erik_dif
Inlägg: 151
Blev medlem: 2007-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av erik_dif »

sthlm_dif skrev:
poGDI skrev:Vad är 40kr? Knappt en öl på krogen? Skippa den så har du råd..
40 kronor är självklart inte mycket. Men det är trots det fortfarande pengar. Om man resonerar att 40kr inte är något, så är då egentligen 80 kr något? Det är ju trots allt "bara" 2 öl på krogen. Det funkar inte riktigt att resonera så.
Men hur som helst så tycker jag fortfarande att klack säsongskorten ska höjas aningen i pris till kommande säsong så att man inte ska behöva ge mer än 120kr för en lösbiljett.
Varför ska inte trogna supportrar belönas? Givetvis borde lösbiljetterna höjas ännu mer i pris så att man där istället kan få ett överskott och samtidigt bara få en fast kärna i klacken av folk som alltid är där och alltid stöttar. Minimerar risken för klackturister också.
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av dif rules »

sthlm_dif skrev:
poGDI skrev:Vad är 40kr? Knappt en öl på krogen? Skippa den så har du råd..
40 kronor är självklart inte mycket. Men det är trots det fortfarande pengar. Om man resonerar att 40kr inte är något, så är då egentligen 80 kr något? Det är ju trots allt "bara" 2 öl på krogen. Det funkar inte riktigt att resonera så.
Men hur som helst så tycker jag fortfarande att klack säsongskorten ska höjas aningen i pris till kommande säsong så att man inte ska behöva ge mer än 120kr för en lösbiljett.
För inte så många säsonger sedan snittade vi kanske 50 pers i klacken. Denna siffra har idag stigit otroligt mycket, och det är till och med så att vi har för mycket intresse till för lite platser.
Vad händer då när något sådant händer? Jo antingen så löser JK och DIF hockey det på detta sätt att vi får jävligt många i klacken varje match, eller så gör man det så att det blir färre varje match, men billigare lösbiljetter. För du förstår väl att det är skönare att ha säsongskort än att köpa lösbiljett varje match?

Jag gillar i alla fall att vi har högre snitt i klacken.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av sthlm_dif »

erik_dif skrev:Varför ska inte trogna supportrar belönas? Givetvis borde lösbiljetterna höjas ännu mer i pris så att man där istället kan få ett överskott och samtidigt bara få en fast kärna i klacken av folk som alltid är där och alltid stöttar. Minimerar risken för klackturister också.
Självklart ska trogna supportrar belönas. Men jag anser att vi belönas något fruktansvärt mycket även om ett säsongskort skulle ha kostat ca 1800kr.
Kolla bara på fotbollen, där får du 15 matcher för 2500kr (2000kr för medlemar). Det är ett snitt på 166kr/biljett (133kr/biljett).
I nuläget så får man 27st matcher i hockeyn för 1400kr. Det är ett snitt på 51kr/biljett.
Det vill säga att fotbolls säsongskort är 3 gånger så dyra som hockeyns, jag förstår inte riktigt varför om jag ska vara ärlig.
Jag är väl medveten om att lösbiljetterna är dyrare inom fotbollen, men i nuläget skiljer det endast 25kronor mellan lösbiljetterna.
Så vad är problemet? Varför kan inte ett säsongskort i klacken kosta mer än 1400kr? Jag har köpt ett säsongskort i år, och jag skulle utan tvekan ha gjort det om det kostade 2000kr.

Jag vill självklart att DIF ska ha en så stor klack som möjligt inom hockeyn, men jag vill även att de som vill gå då och då ska kunna se en match utan att behöva betala mer än de borde.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
alext
Inlägg: 52
Blev medlem: 2008-06-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av alext »

Det är väl jävligt bra att säsongskort är billiga? Konstig argumentation..

Och angående att det är dyrare i fotbollen beror på platsskillnaden bla.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av sthlm_dif »

alext skrev:Och angående att det är dyrare i fotbollen beror på platsskillnaden bla.
Verkligen inte. Man ser bättre från klacksektion inne på Hovet än ifrån Stadion.
Men även om platserna var bättre på stadion så håller ändå inte ditt argument, då biljetterna i svängen/början av långsidan inte är 3 gånger så dyra som de på kortsidan.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av dif rules »

sthlm_dif skrev:
alext skrev:Och angående att det är dyrare i fotbollen beror på platsskillnaden bla.
Verkligen inte. Man ser bättre från klacksektion inne på Hovet än ifrån Stadion.
Men även om platserna var bättre på stadion så håller ändå inte ditt argument, då biljetterna i svängen/början av långsidan inte är 3 gånger så dyra som de på kortsidan.
Vi strävar efter att ha en så bra stämning som möjligt på Hovet. Detta verkar vi nu ha lyckats med till stor del på grund utav det förnämliga priset på säsongskorten, som gör att fler folk går på fler matcher i klacken.
I år höjde ändå DIF Hockey priset på säs-biljetterna, men efterfrågan är ändå större än väntat.

Grejjen är att om vi vill ha fler i klacken varje match, så måste vi ha ett förnämligt pris på säs-biljetterna, hellre än på förköpsbiljetterna. Håller du inte med om det?
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Skriv svar