Biljettråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DIF_1891
Inlägg: 99
Blev medlem: 2022-03-20
Medlem: Ja, ständig medlem

Biljettråden

Inlägg av DIF_1891 »

Samma grej som under kvartsfinalen. Varför inte släppa biljetter till eventuell semifinal 7 eller finalmatch 3? Så att vi kan sälja på biljetter nu på en gång.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8116
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Biljettråden

Inlägg av Mattias_87 »

DIF_1891 skrev: 2024-04-11 15:57:39 Samma grej som under kvartsfinalen. Varför inte släppa biljetter till eventuell semifinal 7 eller finalmatch 3? Så att vi kan sälja på biljetter nu på en gång.
Har det någon betydelse egentligen? Lär sälja slut på väldigt kort tid iallafall.
Avskaffa tre mot tre.
DIF_1891
Inlägg: 99
Blev medlem: 2022-03-20
Medlem: Ja, ständig medlem

Biljettråden

Inlägg av DIF_1891 »

Mattias_87 skrev: 2024-04-11 15:59:13
DIF_1891 skrev: 2024-04-11 15:57:39 Samma grej som under kvartsfinalen. Varför inte släppa biljetter till eventuell semifinal 7 eller finalmatch 3? Så att vi kan sälja på biljetter nu på en gång.
Har det någon betydelse egentligen? Lär sälja slut på väldigt kort tid iallafall.
Mest för att öka på trycket. Det fanns flera ströplatser över i går när jag var inne och kikade runt matchstart. Men ändå har vi "slutsålt" av någon anledning :) Och då släppte DIF ändå biljetter redan efter 2 semin som var ca 1 vecka innan semi 5.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Biljettråden

Inlägg av Praetori »

DIF_1891 skrev: 2024-04-11 15:57:39 Samma grej som under kvartsfinalen. Varför inte släppa biljetter till eventuell semifinal 7 eller finalmatch 3? Så att vi kan sälja på biljetter nu på en gång.
Det finns nog en kostnad associerad med det där. Dvs om det inte blir nån 7e eller första finalmatch (3) så måste man dels betala tillbaka och får dessutom utgifter för admin och system.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 708
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Biljettråden

Inlägg av Jimmy Peterson »

Praetori skrev: 2024-04-11 16:22:31
DIF_1891 skrev: 2024-04-11 15:57:39 Samma grej som under kvartsfinalen. Varför inte släppa biljetter till eventuell semifinal 7 eller finalmatch 3? Så att vi kan sälja på biljetter nu på en gång.
Det finns nog en kostnad associerad med det där. Dvs om det inte blir nån 7e eller första finalmatch (3) så måste man dels betala tillbaka och får dessutom utgifter för admin och system.
Mycket må vara osäkert här i världen men att vi spelar som minst en hemmamatch till vet vi i alla fall. :)

Edit: Sen är det lite sak samma i det här skedet kan jag tycka. Matcherna framöver säljer slut ändå. Viktigare i så fall att sälja biljetter till oklar match i ett tidigare skede i slutspelet.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Biljettråden

Inlägg av Praetori »

Jimmy Peterson skrev: 2024-04-11 16:25:31
Praetori skrev: 2024-04-11 16:22:31
DIF_1891 skrev: 2024-04-11 15:57:39 Samma grej som under kvartsfinalen. Varför inte släppa biljetter till eventuell semifinal 7 eller finalmatch 3? Så att vi kan sälja på biljetter nu på en gång.
Det finns nog en kostnad associerad med det där. Dvs om det inte blir nån 7e eller första finalmatch (3) så måste man dels betala tillbaka och får dessutom utgifter för admin och system.
Mycket må vara osäkert här i världen men att vi spelar som minst en hemmamatch till vet vi i alla fall. :)

Edit: Sen är det lite sak samma i det här skedet kan jag tycka. Matcherna framöver säljer slut ändå. Viktigare i så fall att sälja biljetter till oklar match i ett tidigare skede i slutspelet.
Jag har funderat på om matchkuponger för nån fast summa skulle kunna vara en idé. Typ 300 spänn eller nåt som kan lösas in mot förturs-biljetter till valfri match och sen får man växla in dem i shoppen eller kioskerna/baren för överskjutande (beroende på vilken plats man väljer på biljetten).
Alltså en form av "öppna" säsongskort-light. Och så lite rabatter om man köper 10-20st.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Dju
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Biljettråden

Inlägg av Dju »

Praetori skrev: 2024-04-11 16:33:06
Jimmy Peterson skrev: 2024-04-11 16:25:31
Praetori skrev: 2024-04-11 16:22:31
DIF_1891 skrev: 2024-04-11 15:57:39 Samma grej som under kvartsfinalen. Varför inte släppa biljetter till eventuell semifinal 7 eller finalmatch 3? Så att vi kan sälja på biljetter nu på en gång.
Det finns nog en kostnad associerad med det där. Dvs om det inte blir nån 7e eller första finalmatch (3) så måste man dels betala tillbaka och får dessutom utgifter för admin och system.
Mycket må vara osäkert här i världen men att vi spelar som minst en hemmamatch till vet vi i alla fall. :)

Edit: Sen är det lite sak samma i det här skedet kan jag tycka. Matcherna framöver säljer slut ändå. Viktigare i så fall att sälja biljetter till oklar match i ett tidigare skede i slutspelet.
Jag har funderat på om matchkuponger för nån fast summa skulle kunna vara en idé. Typ 300 spänn eller nåt som kan lösas in mot förturs-biljetter till valfri match och sen får man växla in dem i shoppen eller kioskerna/baren för överskjutande (beroende på vilken plats man väljer på biljetten).
Alltså en form av "öppna" säsongskort-light. Och så lite rabatter om man köper 10-20st.
Jag hörde att gnägget hade någon typ av slutspelskort. Men det är väl för att dom inte säljer slut/ historik av att gå långt så dom kan tjäna någon extra hacka på det.
Tror det var 500kr för alla slutspelsmatcher i klacken. Tycker inte om idén själv för oss, men om man saftar på priset kanske..
Skulle kunna vara nice för dom utan säsongskort att slippa böket med att stångas i kö och köpa lösbiljetter till varje ny slutspelsmatch.
Robbex
Inlägg: 395
Blev medlem: 2022-03-05

Biljettråden

Inlägg av Robbex »

Söker 2 biljetter till mig och grabben till finalmatch 3. Sittplats, aktiv eller familjeläkaren framför allt. Annars funkar klacken med. Han har bara upplevt hovet en gång och vill gärna uppleva det igen innan den rivs. Vi åker 40 mil enkel. Har någon 2 över så tar jag dom direkt.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Biljettråden

Inlägg av Daniel942 »

Robbex skrev: 2024-04-14 17:14:45 Söker 2 biljetter till mig och grabben till finalmatch 3. Sittplats, aktiv eller familjeläkaren framför allt. Annars funkar klacken med. Han har bara upplevt hovet en gång och vill gärna uppleva det igen innan den rivs. Vi åker 40 mil enkel. Har någon 2 över så tar jag dom direkt.
Med all respekt, men nu i finalen ska du inte ta med grabben som varit på Hovet en gång till klacken. Det finns ett 20-tal hemmamatcher i grundserien det fungerar på. Nu behöver vi maxa röststyrkan för att vända allt och alla åt vårt håll.
DIF!
thelinho
Inlägg: 986
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Biljettråden

Inlägg av thelinho »

Robbex skrev: 2024-04-14 17:14:45 Söker 2 biljetter till mig och grabben till finalmatch 3. Sittplats, aktiv eller familjeläkaren framför allt. Annars funkar klacken med. Han har bara upplevt hovet en gång och vill gärna uppleva det igen innan den rivs. Vi åker 40 mil enkel. Har någon 2 över så tar jag dom direkt.
Klart du och grabben din ska uppleva det här. Skriv ett dm till mig så hjälper jag er imorgon. Har 2 plåtar över på långsidan. Säljer dom för inköpspris. /T
Wikegårds järnkaminer
Manijock
Inlägg: 7799
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Biljettråden

Inlägg av Manijock »

Daniel942 skrev: 2024-04-14 20:09:25
Robbex skrev: 2024-04-14 17:14:45 Söker 2 biljetter till mig och grabben till finalmatch 3. Sittplats, aktiv eller familjeläkaren framför allt. Annars funkar klacken med. Han har bara upplevt hovet en gång och vill gärna uppleva det igen innan den rivs. Vi åker 40 mil enkel. Har någon 2 över så tar jag dom direkt.
Med all respekt, men nu i finalen ska du inte ta med grabben som varit på Hovet en gång till klacken. Det finns ett 20-tal hemmamatcher i grundserien det fungerar på. Nu behöver vi maxa röststyrkan för att vända allt och alla åt vårt håll.
Återvände till klacken senaste hemmamatchen efter ett gäng år på aktiv... Vad tusan har hänt där? Rena familjefesten. Vilket i sig själv är lovande, gulligt och bra osv. Men för röststyrka och drag är det ju förödande. Framförallt var det ofantligt stor mängd "gamla" människor. Gubbar och tanter! Det primära och viktiga då, sjöngs det?
Nej, det suckades mest och gungades fram och tillbaka för att se bättre. Kidsen kan ju åtminstone ösa på.

Måste ju vara baksidan med billig kortsida.
Robbex
Inlägg: 395
Blev medlem: 2022-03-05

Biljettråden

Inlägg av Robbex »

thelinho skrev: 2024-04-14 23:15:27
Robbex skrev: 2024-04-14 17:14:45 Söker 2 biljetter till mig och grabben till finalmatch 3. Sittplats, aktiv eller familjeläkaren framför allt. Annars funkar klacken med. Han har bara upplevt hovet en gång och vill gärna uppleva det igen innan den rivs. Vi åker 40 mil enkel. Har någon 2 över så tar jag dom direkt.
Klart du och grabben din ska uppleva det här. Skriv ett dm till mig så hjälper jag er imorgon. Har 2 plåtar över på långsidan. Säljer dom för inköpspris. /T
Det har precis löst sig :D Blir långsida och inte klacken.
Bluesaint1
Inlägg: 1
Blev medlem: 2024-04-17

Biljettråden

Inlägg av Bluesaint1 »

Hej,

kommer inte iväg till Gävle ikväll. Har 3 biljetter till bortastå. Då det är slutsålt ser jag gärna att en annan Djurgårdare hejar fram oss ikväll! Är någon intresserad säljer jag dem därför till ordinarie pris (100kr/st)
Skicka personligt meddelande isf.

/Andreas
tomten
Inlägg: 1005
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Biljettråden

Inlägg av tomten »

Blivit krasslig och kommer inte kunna åka till Gävle imorgon. Om det är någon som vill åka med JK till Gävle kl 15.30 imorgon kan ni få köpa min biljett 295kr för resan. Matchbiljett köper man ombord på bussen. Man måste vara medlem i JK.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Biljettråden

Inlägg av Henkos »

Det har kört ihop sig så jag har en biljett över på A9, rad 10. Riktigt bra plats, ord pris 595:- men kan släppa den för 400:-
Skriv svar