Film- och bildtråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av B.I.B.A »

minalman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
minalman skrev:Nu hängde jag inte med riktigt. Hade Jocke ett C i engelska eller på bröstet?
Är inte det samma sak?
Så Honken hade A?
och övriga 25 spelare gick ut utan betyg i Engelska?
Avgå Jocke.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av ciirree »

B.I.B.A skrev:
minalman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
minalman skrev:Nu hängde jag inte med riktigt. Hade Jocke ett C i engelska eller på bröstet?
Är inte det samma sak?
Så Honken hade A?
och övriga 25 spelare gick ut utan betyg i Engelska?
Nej. Hank hade också A?
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Stulle »

Manijock skrev:Hade en amerikansk engelskalärare när det begav sig. Hon menade att det för en amerikan ofta är lättare att förstå vad vi svenskar menar när vi pratar "svengelska" gentemot när vi försöker låta som någon Clint Eastwood. Svengelskan är en av världens tydligaste dialekter av engelskan. Det är tydligen som när vi här hemma möter en turist på stan som verkligen förberett sig noggrant innan de kommer fram och frågar efter vägen. Tydligt artikulerar varje ord var för sig.

Inget som hör till topic men tycker att det är värt att nämna. Så även om svengelskan kan låta förskräckligt för oss så kan det till och med vara att föredra gentemot dåliga imitationer av ett språk.
Personligen skiter jag i om den jag pratar med fattar vad jag säger, om alternativet var att låta som självaste Dirty Harry :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
A23
Inlägg: 84
Blev medlem: 2014-05-20
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av A23 »

Bara måste se introfilmen igen! Orkar inte vänta tills på torsdag. Va gåshud på den idag!!
Skriv svar