Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Sidney Crosby »

andreaa-s skrev:
Emil Svelander skrev:Grabbarna sliter som djur idag, men vad fan hjälper det när man har två spelare i laget som torskar matchen på egen hand. Syftar givetvis på Honken och Wesslau. Andreas är, som många skrivit, riktigt usel för tillfället.

Wesslau håller inte i Elitserien. Värvningen av honom var totalt idiotisk och det är egentligen inte hans fel. Han kanske kan bli en OK elitseriemålvakt om några år, men inte nu. Tror att division ett hade passat bättre för honom i dagens läge.

Det blir inget slutspel, aldrig. Men vi ska tillsammans se till att undvika kvalserien.

Förresten så har jag svårt för Monténs och Micke time out-taktik. De tar den alltid efter att motståndaren gjort mål, medans andra lags tränare tar den när de ser att matchen är på väg att glida dem ur händerna (inte när den redan har gjort det). Tycker att detta sker väldigt ofta och det känns som att vi förlorat mycket på grund av det.

Sov gott.


Du måste vara den som vet absolut minst ishockey i hela sverige!
HAN HAR RÄDDAT OSS ALLA JVLA MATHER PÅ SISTONE,MONTEN SÄGER I VARJE INTERVJUV ATT HAN ÄR RIKTIGT JVLA BRA. PÅ RADION BERÖMDE DOM HONOM, NÄSTAN BÄST RÄDD% DOM SENASTE MATCHERNA I HELA ELTISERIEN. JAG BLIR SÅ JÄVLA FÖRBANNAD!!
grejen är att du vill inte få in i din jvla skalle att wesslau är bra för att han har vart i gnaget.
skärpning, shiit vad låg nivå

ber om ursäkt om dålig attityd men ibland behövs det för att folk ska fatta!
Vem fan är det du tar ton emot? Tycker Emil har 100% rätt här.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av DIF_Soldier »

Nu laddar vi om! Om det nu inte skulle gå, så här är låten som lättar sorgen något.
http://www.youtube.com/watch?v=t53oEqRM50c

Jag lyssnar på låten innan och efter varje säsong, och jag tror ta mig fan jag har fällt några tårar varje gång. Den sitter i hjärterötterna hos mig och personifierar nog alla Djurgårdares känsla.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
season
Inlägg: 181
Blev medlem: 2008-10-29
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av season »

Ja efter att ha suttit på VIP läktaren i Tablettasken (första besöket där för övrigt) så är man nu både utsövd och lite lugnare.

Vi gör en genuint dålig match. Laget saknade uppenbart skjuts genom hela matchen och det är inte speciellt konstigt med tanke på skadeläget.

De som skyller på Weslau är helt snett ute. Jag hade mycket lägre förhoppningar på honom, alla vet ju att han inte vinner matcher åt oss men han stod upp idag. När hela laget står still och inte stressar med i försvaret så blir det så här. Målvakten totalt utlämnad.

Coachningen måste också skärpa sig. Det syntes lång väg att vi var på väg att släppa in mål men ändå kommer inte time outen innan den sitter. Sen när den väl kommer så står man lika stelt och väntar på en balja till innan man *tada* kommer in och fulltstänigt kör över brynäs igen. Vad gör brynäs direkt? Tar time out och stör ut vårt nyfunna flyt. Montén - se och lär.


En stor eloge till klacken! (en handfull) DIF sjöng ut Brynäs matchen igenom. Trots deras trumma och raggardunk. De som satt med oss skämdes "å hela Gävles vägnar". :o
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Sebbe G »

Vi har fortfarande chans på slutspel. Jag kollade vilket lag som skulle vara lättast att gå om och det blir nog Skellefteå. Dem möter Djurgården, Luleå och Linköping.
Om vi vinner över SAIK och SSK och kanske med lite tur plockar en pinne nere i Göteborg slutar vi på 77p. Så kan SAIK mycket väl förlora alla sina matcher och då är vi ännu en gång ett slutspelslag. Men på tisdag avgörs allt!!
Användarvisningsbild
Sydor
Inlägg: 20
Blev medlem: 2005-09-28
Kontakt:

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Sydor »

Nu är jag Brynäsare och kan kanske se era spelares insats lite mer objektivt än ni gör nu efter en svidig förlust?

Ge Wesslau ett break.... Han är ingen Honken kanske men långt ifrån ensamt ansvarig för DIF förluster...
Han skulle kanske ha tagit 3-2 pucken? Men pucken ställer sig på högkant när Sunkan skjuter vilket gör att pucken får en väldigt märklig bana.
Nån här inne skrev att Wesslau borde ha tagit 2 av målen, Då undrar jag vilket mera än 3-2 målet? Widings PP mål som var öppen kasse efter en kalaspassning och stor sidledsförflyttning för målisen? Eller 1-1 målet där Hansen står ren i slottet bara nån meter ifrån buren och får skjuta slagskott? Men så blind en del verkar vara så kanske det vara 4-2 pucken han skulle ha tagit? *obs ironi*...
Dessutom bjöd Lindbäck i Brynäskassen på ett mål om man vill se det så.
Så då är det 1-1 i bjudningar.
Vilket betyder att det fan inte var målvakten som förlorade matchen utan utespelarna....
Jag har sett DIF i många matcher den här säsongen och det som är den stora skillnaden mot Brynäs som är närmaste konkurrent i tabellen är bristande förmåga att stänga matcherna.
Lagen är rätt jämna annars.
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Sebbe G »

Sydor skrev:Nu är jag Brynäsare och kan kanske se era spelares insats lite mer objektivt än ni gör nu efter en svidig förlust?

Ge Wesslau ett break.... Han är ingen Honken kanske men långt ifrån ensamt ansvarig för DIF förluster...
Han skulle kanske ha tagit 3-2 pucken? Men pucken ställer sig på högkant när Sunkan skjuter vilket gör att pucken får en väldigt märklig bana.
Nån här inne skrev att Wesslau borde ha tagit 2 av målen, Då undrar jag vilket mera än 3-2 målet? Widings PP mål som var öppen kasse efter en kalaspassning och stor sidledsförflyttning för målisen? Eller 1-1 målet där Hansen står ren i slottet bara nån meter ifrån buren och får skjuta slagskott? Men så blind en del verkar vara så kanske det vara 4-2 pucken han skulle ha tagit? *obs ironi*...
Dessutom bjöd Lindbäck i Brynäskassen på ett mål om man vill se det så.
Så då är det 1-1 i bjudningar.
Vilket betyder att det fan inte var målvakten som förlorade matchen utan utespelarna....
Jag har sett DIF i många matcher den här säsongen och det som är den stora skillnaden mot Brynäs som är närmaste konkurrent i tabellen är bristande förmåga att stänga matcherna.
Lagen är rätt jämna annars.
1-1 pucken var aldrig inne!
http://tv.hockeyligan.se/main.aspx?cont ... 2586437633
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av -daniel- »

Sebbe G skrev:
Sydor skrev:Nu är jag Brynäsare och kan kanske se era spelares insats lite mer objektivt än ni gör nu efter en svidig förlust?

Ge Wesslau ett break.... Han är ingen Honken kanske men långt ifrån ensamt ansvarig för DIF förluster...
Han skulle kanske ha tagit 3-2 pucken? Men pucken ställer sig på högkant när Sunkan skjuter vilket gör att pucken får en väldigt märklig bana.
Nån här inne skrev att Wesslau borde ha tagit 2 av målen, Då undrar jag vilket mera än 3-2 målet? Widings PP mål som var öppen kasse efter en kalaspassning och stor sidledsförflyttning för målisen? Eller 1-1 målet där Hansen står ren i slottet bara nån meter ifrån buren och får skjuta slagskott? Men så blind en del verkar vara så kanske det vara 4-2 pucken han skulle ha tagit? *obs ironi*...
Dessutom bjöd Lindbäck i Brynäskassen på ett mål om man vill se det så.
Så då är det 1-1 i bjudningar.
Vilket betyder att det fan inte var målvakten som förlorade matchen utan utespelarna....
Jag har sett DIF i många matcher den här säsongen och det som är den stora skillnaden mot Brynäs som är närmaste konkurrent i tabellen är bristande förmåga att stänga matcherna.
Lagen är rätt jämna annars.
1-1 pucken var aldrig inne!
Men snälla... den pucken var så satans inne som det går att bli.

@ Sydor; ja din analys är rätt; vi har haft en extremt bristande förmåga att stänga matcher. Det verkar som hela vårt lag blir paralyserat vid ledning i matcher. Antagligen är det en effekt av alla de "måste"-matcher som spelats sen i december, där varje poäng har blivit så jävla viktiga att många spelare blir mer nervösa och stillastående än nödvändigt vid ledning. Det här är till stor del en coaching-pryl som det borde läggas mer krut på att försöka få bukt med.

Sett till målvaktsspelet vi har inte under hela säsongen haft en burväktare som kan spika igen och rädda matcher åt oss. Wesslau har gjort det bra efter att försvarsspelet tajtades till i mitten på december men han är inte - och kommer aldrig bli - en matchvinnare.
Bild
Användarvisningsbild
Sydor
Inlägg: 20
Blev medlem: 2005-09-28
Kontakt:

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Sydor »

Sebbe G skrev:1-1 pucken var aldrig inne!
http://tv.hockeyligan.se/main.aspx?cont ... 2586437633
Bullshit, har du hört en endaste spelare protestera mot det målet?
Man får vara sjukt besviken efter en torsk men det där blir bara löjligt..
Tyvärr fegar hockeyligan med att visa målkamerabilder..
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Inlägg: 102
Blev medlem: 2008-08-15
Ort: Sofia fs
Kontakt:

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Back to the good old days »

Oj! En Läkerolbonde som tar sig ton. Kryp in i din lagård igen...
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Användarvisningsbild
Sydor
Inlägg: 20
Blev medlem: 2005-09-28
Kontakt:

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Sydor »

Back to the good old days skrev:Oj! En Läkerolbonde som tar sig ton. Kryp in i din lagård igen...
Fan vad tragiskt det är att man inte ens ska kunna skriva ett hyffsat sansat inlägg på det här Forumet innan avskrap som du dyker upp...

Men intelligensen räcker väl inte till nått vettigare än det du skrev....

Men pissa på i din egen damm du....
Hellre Läkerolbonde än en avgasskadad asfaltsbarn.. :lol:
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av warrant »

Sydor skrev:
Back to the good old days skrev:Oj! En Läkerolbonde som tar sig ton. Kryp in i din lagård igen...
Fan vad tragiskt det är att man inte ens ska kunna skriva ett hyffsat sansat inlägg på det här Forumet innan avskrap som du dyker upp...

Men intelligensen räcker väl inte till nått vettigare än det du skrev....

Men pissa på i din egen damm du....
Hellre Läkerolbonde än en avgasskadad asfaltsbarn.. :lol:

Gävlebor är bockbrännare
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av odburt »

Jänkare är både bockbrännare och asfaltsskadade - och de har en hel del att lära oss om hockey också.
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Sebbe G »

Sydor skrev:
Sebbe G skrev:1-1 pucken var aldrig inne!
http://tv.hockeyligan.se/main.aspx?cont ... 2586437633
Bullshit, har du hört en endaste spelare protestera mot det målet?
Man får vara sjukt besviken efter en torsk men det där blir bara löjligt..
Tyvärr fegar hockeyligan med att visa målkamerabilder..
Nej, det har jag inte men Wesslau täckte ju pucken för alla Djurgårdsspelare på plan, så hur fan skulle dem ha sett om den var inne.
ove Molin jublar men spelaren på den andra sidan som står mindre en 1 meter ifrån målet, jublar INTE. Han slår mot pucken för att få in den, eftersom den inte var inne!!
Sammanfattning: Winnerborg dömmer mål för att Molin jublar och ingen i Djurgården protesterar!!
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av odburt »

Sebbe G skrev:
Sydor skrev:
Sebbe G skrev:1-1 pucken var aldrig inne!
http://tv.hockeyligan.se/main.aspx?cont ... 2586437633
Bullshit, har du hört en endaste spelare protestera mot det målet?
Man får vara sjukt besviken efter en torsk men det där blir bara löjligt..
Tyvärr fegar hockeyligan med att visa målkamerabilder..
Nej, det har jag inte men Wesslau täckte ju pucken för alla Djurgårdsspelare på plan, så hur fan skulle dem ha sett om den var inne.
ove Molin jublar men spelaren på den andra sidan som står mindre en 1 meter ifrån målet, jublar INTE. Han slår mot pucken för att få in den, eftersom den inte var inne!!
Sammanfattning: Winnerborg dömmer mål för att Molin jublar och ingen i Djurgården protesterar!!
Sammanfattning: Vimmelborg dömer inte, det gör måldomaren.
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 21/2 2009

Inlägg av Sebbe G »

odburt skrev:
Sebbe G skrev:
Sydor skrev: Bullshit, har du hört en endaste spelare protestera mot det målet?
Man får vara sjukt besviken efter en torsk men det där blir bara löjligt..
Tyvärr fegar hockeyligan med att visa målkamerabilder..
Nej, det har jag inte men Wesslau täckte ju pucken för alla Djurgårdsspelare på plan, så hur fan skulle dem ha sett om den var inne.
ove Molin jublar men spelaren på den andra sidan som står mindre en 1 meter ifrån målet, jublar INTE. Han slår mot pucken för att få in den, eftersom den inte var inne!!
Sammanfattning: Winnerborg dömmer mål för att Molin jublar och ingen i Djurgården protesterar!!
Sammanfattning: Vimmelborg dömer inte, det gör måldomaren.
Ja, juste.
Skriv svar