Matchtrådar

Hur ska hemsidan och forumet bli bättre? Kom med synpunkter!
Skriv svar
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Matchtrådar

Inlägg av Honken »

Nu när de andra lagens resultat blir alltmer viktigt för vår placering i tabellen
så funderade jag på om det vore en ide att lägga upp en tråd som heter omg44 osv.
Där vi kan diskutera de andra lagens resultat. På så sätt slipper vi
blanda in det i tråden för DIF matchen.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Matchtråd

Inlägg av Struten »

Kanske kunde tagit den på "Övrig Hockey" i så fall...
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Matchtrådar

Inlägg av Crashmash »

Vad tycker ni om matchtrådsupplägget? Är det för mycket information med matchen souvenir och inbördens möten? Laguppställningar har förstainlägget uppdaterats med ibland, men vi har inte alltid möjlighet att närvara på forumet 2 timmar innan match, känns som en bra sak att ta i slutet av tråden och diskutera.

Har testat detta några matcher och inte märkt av någon kritik i alla fall bortsett från vad pennset var för souvenir, men den kritiken förstår jag och kan inte göra något åt. Några andra tankar om upplägget? Något ni saknar?

Och nej, jag bestämmer inte om vanliga medlemmar ska få starta matchtrådar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17514
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Matchtrådar

Inlägg av SirDIFalot »

En sak jag stört mig på lite gällande matchtrådarna är att, till exempel efter FBK matchen, då tas allt surr om den i Modo-tråden? För att det är vår "upcoming match" eller av någon anledning. Vore kanske bra att hålla matchtråden till varje match låst tills på matchdagen eller något. Och låta allt vanligt surr hålla till i "säsongen 10/11" tråden, eller se till att det hålls i den "riktiga" matchtråden.

Annars så saknar jag inget speciellt i matchtrådarna. Tycker inte det behöver vara någon stor grej egentligen. Bättre saxning så vi får längre inlägg, och sansade diskussioner.

Tycker många borde ta sig en tankeställare själva, klart som fan man får kritisera laget och så vidare. Men som det här inlägget av Jockmaniac under dagens match mot Modo

"Kan någon vänlig själ på plats vandra ner och ge gubbhelvetet Hardy Nilsson en dansk skalle? Tack på förhand!

Börjar bli så jävla trött på hans äckliga ointresse för vårt lag. Står och gäspar i båset som e jävla chipstomte från Solna. Försvinn om du inte har mer att ge tjockskalle!
"

(Jockmaniac, jag tog bara ett exempel, inget illa menat)
Expert.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Matchtrådar

Inlägg av Crashmash »

Ett alternativ är ju att låsa en matchtråd som är förbrukad, låt oss säga runt lunchtid dagen efter match så att diskussionerna automatiskt flyttas över till nästa matchtråd.

Angående borttagandet av inlägg så ska jag (kan bara prata för mig själv just nu) förbättra mig på det. Vi håller på med regelskrivande just nu (tagit en jävla tid, jag vet) och jag har funderingar på hur vi ska få med en regel där oseriösa inlägg ala "Djurgården - Södertälje 0-16, samtliga mål av Lassen" blir lättare att bara radera och varna användaren.

Tack för du tog dig tid att svara!
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Matchtrådar

Inlägg av Jepe »

Crashmash skrev:Vad tycker ni om matchtrådsupplägget? Är det för mycket information med matchen souvenir och inbördens möten? Laguppställningar har förstainlägget uppdaterats med ibland, men vi har inte alltid möjlighet att närvara på forumet 2 timmar innan match, känns som en bra sak att ta i slutet av tråden och diskutera.

Har testat detta några matcher och inte märkt av någon kritik i alla fall bortsett från vad pennset var för souvenir, men den kritiken förstår jag och kan inte göra något åt. Några andra tankar om upplägget? Något ni saknar?

Och nej, jag bestämmer inte om vanliga medlemmar ska få starta matchtrådar.
Vill man veta laguppställningarna så kan man ju ta reda på det själv (hockeyligan.se) alternativt fråga om den i tråden då nån snäll själ kan hänvisa rätt. Så det behöver ni inte ta på er (min mening). I övrigt är jag nöjd med den information som ges.

Angående att stänga tråden dagen efter vid lunch gillar jag inte riktigt, däremot ok att stänga den samma dag som nästa match är. Tycker det kan vara skönt ibland att ha nån dag att reflektera och tänka till. Tycker att den matchen det gäller ska diskuteras i resp tråd - om man inte hänvisar till föregående match men då ska det hänga ihop med kommande. tex lagdelar uppställningar osv osv

Tycker ni gör ett bra jobb i övrigt!
2014-04-07, vad hände?
Mash
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Matchtrådar

Inlägg av Mash »

Crashmash skrev:Vad tycker ni om matchtrådsupplägget? Är det för mycket information med matchen souvenir och inbördens möten? Laguppställningar har förstainlägget uppdaterats med ibland, men vi har inte alltid möjlighet att närvara på forumet 2 timmar innan match, känns som en bra sak att ta i slutet av tråden och diskutera.

Har testat detta några matcher och inte märkt av någon kritik i alla fall bortsett från vad pennset var för souvenir, men den kritiken förstår jag och kan inte göra något åt. Några andra tankar om upplägget? Något ni saknar?

Och nej, jag bestämmer inte om vanliga medlemmar ska få starta matchtrådar.
Jag är nöjd med matchtrådarna, kanske lite onödiga inlägg då och då, påhopp på laget, personliga påhopp osv. Annars tycker jag det är bra, bra information med vilken kanal matchen går på, laguppställningar är inte svårt att ta reda på. Det enda är väl att kanske vissa matchtrådar kommer upp i sista laget, vill gärna se en matchtråd uppe senast två dagar innan. Vilket ni sköter nu, grymt bra jobbat! :)
Peter
Inlägg: 140
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Matchtrådar

Inlägg av Peter »

Min främsta kritik är väl att de används som matchchat. Inlägg med kvalitetsinnehåll trängs snabbt undan av inlägg av typen:

Kom igen DIF!!!!
Mååål!
Jaaa! Mackan!


Man skulle kunna ha en klistrad chattråd där alla dylika inlägg får skrivas och lämna matchtråden till de som faktiskt diskuterar.

Sen bör tråden hållas ren på sånt som inte rör själva matchen. Vem som ska gå på matchen med sin lillebror/kompis/flickvän/gosedjur eller om man ska ta med sig en banderoll eller två flaggor bör läggas i en supportertråd istället för att fylla ut matchtråden.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Matchtrådar

Inlägg av Daniel942 »

Peter skrev:Min främsta kritik är väl att de används som matchchat. Inlägg med kvalitetsinnehåll trängs snabbt undan av inlägg av typen:

Kom igen DIF!!!!
Mååål!
Jaaa! Mackan!


Man skulle kunna ha en klistrad chattråd där alla dylika inlägg får skrivas och lämna matchtråden till de som faktiskt diskuterar.

Sen bör tråden hållas ren på sånt som inte rör själva matchen. Vem som ska gå på matchen med sin lillebror/kompis/flickvän/gosedjur eller om man ska ta med sig en banderoll eller två flaggor bör läggas i en supportertråd istället för att fylla ut matchtråden.
www.difchat.tk
DIF!
Peter
Inlägg: 140
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Matchtrådar

Inlägg av Peter »

Daniel942 skrev: http://www.difchat.tk
Funkar bra men det viktiga är att moderatorerna tvingar dit allt chattande. Att bara erbjuda den som alternativ funkar ju inget vidare.
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Matchtrådar

Inlägg av Bäst-i-stan »

Upp med en matchtråd till Järnkaminernas dag 6/1. Dags att börja få temperaturen ytterligare.
Bäst-i-stan
Inlägg: 476
Blev medlem: 2007-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Matchtrådar

Inlägg av Bäst-i-stan »

Släng upp matchtrådar till dom andra kvartfinalerna också. Man behöver inte vänta tills kvällen innan.
Skriv svar