Statistik

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Statistik

Inlägg av kaminor »

Alla SHL-lag har väl tillgång till Sportlogiq (https://sportlogiq.com/en/sports/hockey-home/hockey-pro). Där skulle man vilja komma in. Om nån sitter på ett abonnemang kan den väl bjussa. :lol:
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

Statistik

Inlägg av John Terry »

Kapar tråden lite grann.

Har gjort matchkort för matcherna utifrån siffror jag tar från matcherna. OBS! Det är under bearbetning samt att all data tas manuellt vilket kan innebära mänskliga fel här och där. Men jag vågar dock lova att i förhållande till officiella (inte sportlogiq såklart) så stämmer nog mkt bättre då jag är noga med att kolla situationerna mer än en gång om jag är osäker på position på avslut osv.

Jag kan tänka mig att det är sida 5, 6 och 7 som är mest intressant för de flesta.

Sida 1
Bild
Sida 2
Bild
Sida 3
Bild
Sida 4
Bild
Sida 5
Bild
Sida 6
Bild
Sida 7
Bild

Jag har ännu ingen ordlista inlagd. Så vissa saker kanske är fullständigt obegripligt.
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

Statistik

Inlägg av John Terry »

Matchkort mot Nybro

Sida 1
Bild

Sida 2
Bild

Sida 3
Bild

Sida 4
Bild

Sida 5
Bild

Sida 6
Bild

Sida 7
Bild
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Statistik

Inlägg av Praetori »

Vadfan skriver du? Jag trodde forumet kommit överens om att WN, Brodda och Hammarn är klappusla? :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Detblir3poäng
Inlägg: 2189
Blev medlem: 2017-02-14

Statistik

Inlägg av Detblir3poäng »

Praetori skrev: 2024-02-16 10:38:42 Vadfan skriver du? Jag trodde forumet kommit överens om att WN, Brodda och Hammarn är klappusla? :lol:
Exakt!! Kom inte och presentera massa "statistik" och fakta och skit!!! Här inne är det magkänslan som gäller och maggen säger att Hammarlund är en jäkla typ iår!!!

(P.S snyggt jobbat med statistiken)
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Statistik

Inlägg av Döden »

Det roliga med det här forumet är ju att hälften inte tror på statistik, så det spelar ingen roll. Lite som att en troende diskuterar guds närvaro med en ateist.

Med det sagt, så går även jag ofta på magkänsla, men kul att väga upp med lite hard facts 🤗
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Statistik

Inlägg av Praetori »

Fin statistik. Man ser kan tydligt se att vi fortsatt hamnar mycket på utsidan och tar avslut därifrån. Få avslut mot oss i skottsektorn. Mest utifrån och vinkel1 men ändå en del innanför märkena (typ vinkel 2) och ett par potentiellt hyperfarliga precis invid målgården. Speglar ju uppfattningen man har under matcherna rätt bra. Vi jobbar bra defensivt tills vi plötsligt inte gör det för att nån inte gjort rätt beslut och vi "tappat" en gubbe.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Statistik

Inlägg av dr111DIF »

Praetori skrev: 2024-02-16 11:43:50 Fin statistik. Man ser kan tydligt se att vi fortsatt hamnar mycket på utsidan och tar avslut därifrån. Få avslut mot oss i skottsektorn. Mest utifrån och vinkel1 men ändå en del innanför märkena (typ vinkel 2) och ett par potentiellt hyperfarliga precis invid målgården. Speglar ju uppfattningen man har under matcherna rätt bra. Vi jobbar bra defensivt tills vi plötsligt inte gör det för att nån inte gjort rätt beslut och vi "tappat" en gubbe.
Nybro var sämsta matchen i spelet med puck sedan någon gång november -22 typ. Kollar du tex BIK ovan och Terrys matchkort från några av de tidigare matcherna i närtid så har vi ganska bra andel av skotten i bra område. Även blivit klart bättre i att kontrollera motståndet till utsida.

Känns som vi prioriterat att jobba med spelet utan puck och att inte stöta bort sig. Lite på bekostnad av effektiv press och forecheck. Det blir mindre puckförande och där måste vi försöka hitta någon balans.

Sen har vi en hel del skott från blå, vilket inte är fel egentligen. Dock behöver vi i mitt tycke bli bättre på att prioritera att få igenom skotten så pucken kommer in i gröten istället för att själva skottet ska vara så högt, hårt och farligt.
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

Statistik

Inlägg av John Terry »

Matchkort AIK vs DIF

2024-02-16

Sida 1

Bild

Sida 2

Bild

Sida 3

Bild

Sida 4

Bild

Sida 5

Bild

Sida 6

Bild

Sida 7

Bild
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

Statistik

Inlägg av John Terry »

Matchkort SSK vs DIF
2024-02-23

Sida 1

Bild

Sida 2

Bild

Sida 3

Bild

Sida 4

Bild

Sida 5

Bild

Sida 6

Bild

Sida 7

Bild
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Statistik

Inlägg av Henkos »

Tack för arbetet med dessa!
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

Statistik

Inlägg av John Terry »

Matchkort vs Björklöven
2024-02-28

Sida 1

Bild

Sida 2

Bild

Sida 3

Bild

Sida 4

Bild

Sida 5

Bild

Sida 6

Bild

Sida 7

Bild
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

Statistik

Inlägg av John Terry »

Matchkort Almtuna borta

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

Statistik

Inlägg av John Terry »

Matchkort Västerås borta
2024-03-04


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
John Terry
Inlägg: 404
Blev medlem: 2011-04-10

Statistik

Inlägg av John Terry »

MATCHKORT vs ÖSTERSUNDS IK
2024-03-06


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Skriv svar