Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 15/1 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Webmaster
Webmaster
Inlägg: 286
Blev medlem: 2005-06-09

Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 15/1 2009

Inlägg av Webmaster »

TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 15/1 2009

Inlägg av warrant »

Hoppas inte Pehr Claesson dömer denna match.. :twisted:
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 15/1 2009

Inlägg av android »

Ridderwall och kanske Ölvestad missar denna matchen.

Hoppas man fortsätter på den inslagna linjen, " Göra ett litet helvete för dom". En taktiskt överkörning av Hadelöv/Dahlberg tidigt låter bra. Nichlas Falk har jag fått för mig är en mästare på småfula grejer. Lätta handskar i ansiktet efter varje avblåsning skulle vara bra också. Är väl ett vågspel, inga onödiga utvisningar.

SAIK är riktigt bra hemma. Bara att hoppas på poäng.
Född till sportchef.
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 15/1 2009

Inlägg av sportfåne »

Falken ? Inte vad jag har märkt iallafall. :P
DIF <3
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 15/1 2009

Inlägg av Kid Notorious »

android skrev:Nichlas Falk har jag fått för mig är en mästare på småfula grejer.
Haha! Han var ju urbra i matchen senast mot LHC.
Jag minns en "småful" episod i en match för flera år sen mot Timrå, tror jag att det var.
Spelet var avblåst och alla väntade sej en tekning, när domaren plötsligt blåste utvisning. Ingen förstod nånting när Falk fick sätta sej i båset och hela Globen buade. Sen kom reprisen på jumbotronen :D
Det krävdes slowmotion för att man skulle hinna se. Falk och en Timråspelare åkte ganska sakta brevid varann och... schazam! så var Timråspelarens klubba plötsligt i två delar. Han bara slashade av klubban för honom, helt obefogat verkade det som, och åkte direkt till utvisningsbåset utan protest 8)

Jag vill se spelarna kämpa på torsdag, då är jag stolt oavsett vinst eller förlust.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 15/1 2009

Inlägg av android »

sportfåne skrev:Falken ? Inte vad jag har märkt iallafall. :P
Nej precis, jag sa ju det. Mästare.
Född till sportchef.
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 15/1 2009

Inlägg av sportfåne »

haha i en match har han varit småful grattis :P förövrigt va han Grymt bra igår :)
DIF <3
Användarvisningsbild
X3M
Inlägg: 366
Blev medlem: 2006-08-10
Ort: Gotland

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 15/1 2009

Inlägg av X3M »

Tror på en jämn match, men vi kommer dra det längsta strået. 2-3!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 15/1 2009

Inlägg av android »

sportfåne skrev:haha i en match har han varit småful grattis :P förövrigt va han Grymt bra igår :)
Jag sitter inte direkt och ljuger. Han kanske har lugnat sig på senare dagar, men förr om åren är det som jag skrev i alla fall. Ta en närmare titt nästa gång du är på plats.

Nog om den saken.

SAIK kan väl vara ganska säkra på slutspel, vi borde vara hungrigare. Hoppas vi kan kombinera det med att spela smart också, så vi inte går bort oss hela tiden.
Född till sportchef.
Lucas
Inlägg: 316
Blev medlem: 2008-09-15

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 15/1 2009

Inlägg av Lucas »

Synd att vi inte kan skicka in Riddarn mot dom igen.. Han som hade så kul där uppe senast.. Hoppas ju att allt går vägen, men det ska nog mycket till om vi skall sno poäng av dem borta. Spelet måste stämma som mot Luleå senast. Wesslan kommer nog stå i fokus, hoppas han pallar för trycket..

Synd att inte Ölve är med, han behövs alltid som lagkapten. Gissar på att Ragge tar bindeln? Vore logiskt i mina ögon, härlig ledare.

Tja, inte mycket att göra än hoppas att DIF har en bra dag på jobbet och inte ligger under efter första, då blir det ännu jobbigare..

3-1 till DIF tippar jag (100% hjärta - 0% hjärna). Ragge, Anger, och Otto nätar!
Jeremy Roenick
Inlägg: 117
Blev medlem: 2008-10-18

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 15/1 2009

Inlägg av Jeremy Roenick »

Här litar jag på Emil och citerar hans tips inför Luleåmatchen den 5/1.
Emil Svelander skrev:Här blir det dyngstryk, 6-0 till Luleå. Samtliga mål är tabbar av en fladdrande Wesslau.
Det gick ju bra i den matchen så i denna tippar jag att här blir det dyngstryk, 6-0 till Skellefteå. Samtliga mål är tabbar av en fladdrande Wesslau.

:wink: :wink: :wink:
Tommy Mörth
Inlägg: 37
Blev medlem: 2009-01-15

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 15/1 2009

Inlägg av Tommy Mörth »

Trist om inte Ridderwall kan vara med men jag tycker inte att han varit så bra senaste tiden. Både jag och sonen brukar sucka tungt när man kommer in på Hovet och ser att han ska stå.

Wesslau är snäppet bättre och det börjar väl bli dags att satsa ordentligt på en av dem inför slutspelet/kvalserien.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 15/1 2009

Inlägg av android »

Idag blir det fan dyngstryk, 6-0, samtliga mål är tabbar av en fladdrande Wesslau.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 15/1 2009

Inlägg av Don_T »

warrant skrev:Hoppas inte Pehr Claesson dömer denna match.. :twisted:
För den som är intresserad.

Skellefteå AIK - Djurgårdens IF
ANDERSSON, Thomas
SONDELL, Per
LARSSON, Robert
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11874
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 15/1 2009

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ja här gäller det att hålla i brallorna för det lär bli åka av, förra mötet sköt saik 52 skott mot DIF-kassen.
Av tradition startar alla lag från norrlandskusten sina hemmamatcher i ett ursinnigt tempo (barrskogs-doping?)
Då vill man inte se nån jävla ”tack för att vi fick komma hit hockey” från DIFs sida, nu är det desperation som gäller & visa att man iaf tänker försöka klättra i tabellen.

I normala fall är en förlust borta mot saik ingen större skandal men nu måste DIF överträffa sig själva i några matcher & även börja plocka poäng där det kanske inte förväntas



I en lite vackrare värld:
Saik-DIF 2-3
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar