Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/1 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Webmaster
Webmaster
Inlägg: 286
Blev medlem: 2005-06-09

Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/1 2009

Inlägg av Webmaster »

TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
Användarvisningsbild
Angusdif
Inlägg: 116
Blev medlem: 2008-10-18
Ort: Svealand, Sverige
Kontakt:

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/1 2009

Inlägg av Angusdif »

DIF måste vinna, annars börjar det likna säsongen 05/06 :( :|
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se

Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja

HEJA DJURGÅRDEN!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/1 2009

Inlägg av -daniel- »

Oerhört tufft, vi får se om sjukdomsläget klarnat en aning.

Luleå kommer från årets största förnedring och kommer göra precis allt för att köra över oss...dessutom på hemmaplan där de är ett av seriens bästa lag i år om jag inte missminner mig. Det har liksom sett ljusare ut inför match.

Tips:
4-1 till skoterraggarna.
Bild
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/1 2009

Inlägg av Emil Svelander »

Här blir det dyngstryk, 6-0 till Luleå. Samtliga mål är tabbar av en fladdrande Wesslau.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/1 2009

Inlägg av Doyle »

Lule har tre skador på nyckelspelare...kanske kan bli en jämnare fight än många tror :?
Användarvisningsbild
PNY
Inlägg: 612
Blev medlem: 2008-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/1 2009

Inlägg av PNY »

Enligt Hockeyligan räknar man med att Anger och Tim Eriksson ska vara tillbaka mot Luleå. Luleå har Jan Sandström borta pga. hjärnskakning.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/1 2009

Inlägg av Doyle »

Ang Luleskador på skotrarnas forum:

Angående skadorna så har vi tur i oturen att programmet inte är så tätt nu. Sandström missar två matcher. Omark troligen 4-5
Chabada 1- 2 matcher

Tunga pjäser :!:
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/1 2009

Inlägg av -daniel- »

"I lördagsmatchen mot HV71 i lördags saknades flera spelare på grund av sjukdom. Till matchen mot Luleå är åtminstone två av dem tillbaka. Tim Eriksson och Niklas Anger tränade i dag och kommer därmed förstärka laget i den viktiga matchen. Niklas Anger minns säkert med glädje sitt senaste besök i Luleå. Då noterades han för 2+2 och därmed var han en stark bidragande orsak till den 5-4-seger laget tog då. Nu hoppas vi på repris.

DIF-målvakten Stefan Ridderwall är i alla fall frisk. Han låter meddela att han käkar tillåtna naturmedel i stora mängder för att hålla sig kry. En längre intervju med Stefan kommer på hermsidan under måndagsförmiddagen."

Vet inte om det är all öl jag just tryckt i mig (antagligen) men jag känner en grym optimism inför den här matchen helt plötsligt. Det är nu vändningen kommer. :wink:
Bild
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/1 2009

Inlägg av odburt »

Jag vet! Vi lovar grabbarna gratis bira i bussen hem så jäklar ska ni få se på optimism! Jag menar, vem grinar över en torsk i Lule när man kan få bira hela vägen hem till Stockholm. :)

Utan att ha sett en match sedan Brynäs borta tippar jag på torsk, kanske tvåsiffrigt men det blir nog ändå bara 7-2.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/1 2009

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Precis som Modo hemma är säsongens säkraste 3poängare så är luleå borta årets säkraste "smisk-där-bak" (i stenhård kamp med frölunda borta)
Men någon gång denna säsong kommer DIF att överraska (vill tro det iaf), så kanske vi kan grisa till oss 1 pinne eller 2


Hjärnan säger 6-1 torsk.
Får hjärtat vara med blir det en 3-2 "grisseger" i sd.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/1 2009

Inlägg av Kall-El »

Känns tyvärr som att risken för torsk härt är väldigt stor. Luleå blev ju förnedrat senast och lär nog vara hyfsat sugna på att hämnd mot oss. Får hemmagänget ett m¨l tidigt är risken stor att detta kan rinna iväg rejält. Du kan för övrigt spela Lule-seger till över 1.70x insatsen på flera nätbolag, taget säger jag...

Detta är dessutom den bortamatch vi brukar ha absolut svårast att hävda oss i om man bortser från spöket i Övik...
Användarvisningsbild
PNY
Inlägg: 612
Blev medlem: 2008-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/1 2009

Inlägg av PNY »

Domare enligt hockeyligan.se:

Thomas Andersson
Erik Åström, Jan Sandström
Användarvisningsbild
PNY
Inlägg: 612
Blev medlem: 2008-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/1 2009

Inlägg av PNY »

Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/1 2009

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Precis som Modo hemma är säsongens säkraste 3poängare så är luleå borta årets säkraste "smisk-där-bak" (i stenhård kamp med frölunda borta)
Men någon gång denna säsong kommer DIF att överraska (vill tro det iaf), så kanske vi kan grisa till oss 1 pinne eller 2
Vill trots detta faktum påminna om de 3 segrar (2 i sudden visserligen) vi har mot Luleå den här säsongen. Förra bortamatchen mot dem vill jag minnas den sena kvitteringen med typ 10-15 sekunder kvar och sen bonuspinnen. Visserligen kan man kanske inte jämföra deras form vid det tillfället med det självfötroende som trots fadäsen senast borde finnas i deras lag nu.

Nåväl, eftersom en del nyckelspelare verkar borta hos dem så kan det kanske - om vi har lite flyt också - bli en ganska jämn tillställning.
Bild
Användarvisningsbild
eliaus
Inlägg: 175
Blev medlem: 2008-10-24
Säsongskort: Ja

Re: Luleå HF - Djurgårdens IF, 5/1 2009

Inlägg av eliaus »

Jag tror inte att Luleå är mer revanschsugna än DIF. Jag tror att spelarna verkligen vill ge 3 poäng till fansen nu eftersom att dom förlorade storsatsningen, så dom kommer nog kämpa till 110% Sen har ju Luleå 3 nyckelspelare borta och Tim och Anger är tillbaka.

Luleå-DIF 1-4
Jag tror stenhårt på Djurgårn!Som ngn annan sa: Nu kommer vändningen!
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Skriv svar