Nyförvärv?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
_OzzO_
Inlägg: 6
Blev medlem: 2005-06-11
Ort: Skövde

Nyförvärv?

Inlägg av _OzzO_ »

Det enda nyförvärvet jag känner till är Liwing från IOK, pga. de mötte Skövde i höstas och han var mycket skicklig samt en härlig skriskoåkare. Tror han kan blomma ut ordenkligt redan i år. Men de övriga, håller de värkligen den klass som behövs för att platsa i Djurgården? Självklart vet jag om att ekonomin inte är stabil, men ändå borde vi ha råd med någon spelare av klass. Alla slips-nissar som sitter med pengar, HJÄLP DIF! Våga visa Ditt stöd! Aldrig har vi haft ett så här dåligt lag (på pappret) Visst, det kan väl gå bra ändå, men det tvivlar jag på.
Användarvisningsbild
lund3
Inlägg: 95
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av lund3 »

Lassila sägs vara en av Finlands bästa målvakter och kommer förmodligen tillhöra Elitseriens bästa målvakter. Liwing har jag aldrig sett men han var ju en av allsvenskans bästa backar ifjol och har åren framför sig. Adam Andersson gjorde ett imponerande år i Mora och är också ung och utvecklingsbar. Eneqvist håller inte direkt högst Elitserie-klass men kan mycket väl blomma ut i Djurgår´n. Pelle Eklund är en chansning. Han har potential att bli den målskytt vi behöver men har defenetivt sett sina bästa år. Björck är en stabil back som inte gör mycket väsen av sig men gör inte bort sig heller. Mattsson värvningen blir man mycket funersam över. Misslyckad i AIK, ännu större misslyckande i Skellefteå.. Vet att man inte ska dömma spelare på förhand men de låter inte imponerande att bli spolad av en allsvenk klubb.

De räcker ju inte att bara värva spelare, man måste ju utveckla dem också. Djurgården fotboll var ruskigt bra på de för något årsen med Zoran i spetsen.
Användarvisningsbild
ZtAvVe
Inlägg: 61
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Huddinge

Inlägg av ZtAvVe »

Någon som hört något nytt på värvingsfronten?
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Nej, det har varit väldigt dött på värvningsfronten för alla lag en bra stund nu tycker jag nog. Och är det något lag som behöver värva så är det Djurgården, backar såklart.
Nu på högsommaren brukar väl inte silly season vara så glödhet precis, det är den väl mest efter avslutad säsong och innan påbörjad säsong.
Men jag tror på Djurgården, dom fixar nog hem något etablerat namn. Förhoppningsvis.
Skriv svar