Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av lilleman »

xxwinniehxx skrev:
Torpedo Novgorod skrev:
xxwinniehxx skrev:Trodde inte att det var möjligt att den jävla idioten tappar in pucken i ett sådant viktigt skede av matchen, igen. Är det inte Wesslau så är det den äckligt bleka kopian av sin far, lill-Riddarn. Nu är det bara att inse att det är två genuina sopor vi har i målet. Förresten är det ingen slump att de flesta lagen i botten har större eller mindre målvaktsproblem. Modo, Djurgårn, Södertälje och till viss del Rögle.. svårt att veta vad som är hönan eller ägget. Dåliga målvakter har dom hur som helst allihopa. Och Djurgårn har såklart sämst. Mora klarade sig ju t ex ett antal år pga att dom hade Pitkämäki i målet. Med facit i hand borde en, åtminstone någorlunda, etablerad målvakt prioriterats i lagbygget, men nej då.. istället sitter bröderna Holmqvist på sina höga löner. ¨

Men än är det ingen som ger upp!
Är du säker på att du inte är en gnagare?
Helt säker. Så innerligt trött på att det ständigt ylas om Monténs avgång.. när det främst är målvakterna som ständigt och hela jävla tiden sabbar för sitt lag. De flesta som utövat lagsporter vet nog hur frustrerande det är att ha såll i målen. Utespelarna gör en fullgod match bortsett från första tio, men lik förbannat ska det stå en sopa och kasta in puckarna i egen bur när det gäller som mest. Då kan det inte bli annat än kvalserien.

Sen förstår jag självklart att du som hobbydjurgårdare inte blir det minsta upprörd.
Varför fan tror du att du att han är en hoppydjurgårdare?!

En person som frivilligt kallar en Djurgårdare: "Idiot", "Bleka kopian", "Sopor", "Höna och ägg", "Djurgården är sämst" och " Bröderna Holmqvist höga löner" så verkar man inte ha ett hjärta likt en riktig Järnkamin.

Nej, du är ingen Djurgårdare som frivilligt terroriserar Djurgårdare som spelar för vår sköld med personangrepp!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
xxwinniehxx
Inlägg: 132
Blev medlem: 2008-12-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av xxwinniehxx »

"En person som frivilligt kallar en Djurgårdare: "Idiot", "Bleka kopian", "Sopor", "Höna och ägg", "Djurgården är sämst" och " Bröderna Holmqvist höga löner" så verkar man inte ha ett hjärta likt en riktig Järnkamin.

Nej, du är ingen Djurgårdare som frivilligt terroriserar Djurgårdare som spelar för vår sköld med personangrepp!"[/quote][/quote][/quote]


Terroriserar? Vad fan snackar du om? Kan hålla med om att idiot-epitetet Riddarn blev given var överdrivet, men blir lätt så när han lyckas förstöra ännu en kväll..

Sen så förstår jag överhuvudtaget inte vad min "Höna och ägg"-liknelse eller att Holmqvistarna (framförallt Michael) underpresterar relativt lönen har med någon sorts järnkaminanda att göra, förklara gärna det är du snäll. Med "Djurgården är sämst" syftade jag såklart på att vi har sämst målvakter. Snacka om att ta saker ur sitt sammanhang. Sedan råder det väl inga tvivel om att Stefan är en blek kopia av sin far..

Antingen är du aningen efterbliven eller så har du bara svårigheter med läsförståelsen. Vilket som så beklagar jag.
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av lilleman »

xxwinniehxx skrev:"En person som frivilligt kallar en Djurgårdare: "Idiot", "Bleka kopian", "Sopor", "Höna och ägg", "Djurgården är sämst" och " Bröderna Holmqvist höga löner" så verkar man inte ha ett hjärta likt en riktig Järnkamin.

Nej, du är ingen Djurgårdare som frivilligt terroriserar Djurgårdare som spelar för vår sköld med personangrepp!"
[/quote][/quote]


Terroriserar? Vad fan snackar du om? Kan hålla med om att idiot-epitetet Riddarn blev given var överdrivet, men blir lätt så när han lyckas förstöra ännu en kväll..

Sen så förstår jag överhuvudtaget inte vad min "Höna och ägg"-liknelse eller att Holmqvistarna (framförallt Michael) underpresterar relativt lönen har med någon sorts järnkaminanda att göra, förklara gärna det är du snäll. Med "Djurgården är sämst" syftade jag såklart på att vi har sämst målvakter. Snacka om att ta saker ur sitt sammanhang. Sedan råder det väl inga tvivel om att Stefan är en blek kopia av sin far..

Antingen är du aningen efterbliven eller så har du bara svårigheter med läsförståelsen. Vilket som så beklagar jag.[/quote]

Du var väl tamejfan en kaxig filur!

Det jag talar om är att du frivilligt kallar Djurgårdare för idioter. "Höna och ägg" är väl inte det bästa att säga kanske.

Alla de exempel jag ger är saker som visar på att du frivilligt skriver personangrepp till Djurgårdare. Angående Stefan, han är väl inte mer än människa?

Nej, jag är inte efterbliven eller har svårigheter med min läsförståelse. Men det är inte jag som har användarnamn som ser du ut som dyxlektikers. Jag är också för den delen en Djurgårdare där andra Djurgårdare står mig mycket värmt om hjärtat...

Edit: (400 inlägg såhär på nyårsafton och allt :wink: )
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
xxwinniehxx
Inlägg: 132
Blev medlem: 2008-12-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av xxwinniehxx »

"Du var väl tamejfan en kaxig filur!

Det jag talar om är att du frivilligt kallar Djurgårdare för idioter. "Höna och ägg" är väl inte det bästa att säga kanske.

Alla de exempel jag ger är saker som visar på att du frivilligt skriver personangrepp till Djurgårdare. Angående Stefan, han är väl inte mer än människa?

Nej, jag är inte efterbliven eller har svårigheter med min läsförståelse. Men det är inte jag som har användarnamn som ser du ut som dyxlektikers. Jag är också för den delen en Djurgårdare där andra Djurgårdare står mig mycket värmt om hjärtat...

Edit: (400 inlägg såhär på nyårsafton och allt :wink: )[/quote]"


Som sagt, det där med idiot kan jag hålla med om var personangrepp. Resten är knappast varken personangrepp eller att terrorisera. Men du kanske är en sådan som känner sig kränkt för minsta lilla... Var det ett försök till skämt att stava dyslektiker som en dyslektiker? Skjuta sig själv i foten verkar vara din grej.

Förresten var det du som började bråka med mig, apropå att vara kaxig. Håll dig till PM om du ska fortsätta tjafsa.
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av lilleman »

xxwinniehxx skrev:"Du var väl tamejfan en kaxig filur!

Det jag talar om är att du frivilligt kallar Djurgårdare för idioter. "Höna och ägg" är väl inte det bästa att säga kanske.

Alla de exempel jag ger är saker som visar på att du frivilligt skriver personangrepp till Djurgårdare. Angående Stefan, han är väl inte mer än människa?

Nej, jag är inte efterbliven eller har svårigheter med min läsförståelse. Men det är inte jag som har användarnamn som ser du ut som dyxlektikers. Jag är också för den delen en Djurgårdare där andra Djurgårdare står mig mycket värmt om hjärtat...

Edit: (400 inlägg såhär på nyårsafton och allt :wink: )
"


Som sagt, det där med idiot kan jag hålla med om var personangrepp. Resten är knappast varken personangrepp eller att terrorisera. Men du kanske är en sådan som känner sig kränkt för minsta lilla... Var det ett försök till skämt att stava dyslektiker som en dyslektiker? Skjuta sig själv i foten verkar vara din grej.

Förresten var det du som började bråka med mig, apropå att vara kaxig. Håll dig till PM om du ska fortsätta tjafsa.[/quote]

Du har PM!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
As1
Inlägg: 13
Blev medlem: 2008-12-30

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av As1 »

xxwinniehxx är klar för Färjestad.....

Tat lungt o tjafsa inte nu, det är match på lördag.
xxwinniehxx
Inlägg: 132
Blev medlem: 2008-12-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av xxwinniehxx »

Exaktamente, match på lördag.. och hets redan på torsdag. Kan inte bli mycket bättre.
Skriv svar