Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av warrant »

På första friläget så gör Bjurling en mycket bra räddning..
På det andra så är det ju bara otur att pucken tar i ribban..
Senast redigerad av warrant den 2008-12-30 23:37:47, redigerad totalt 1 gånger.
rollejunior
Inlägg: 28
Blev medlem: 2008-11-30

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av rollejunior »

Sjung du själv. Jag hyllar det som ska hyllas, han kan hyllas när han lägger av, för prestation gentemot lön är katastrofal.

Han har gjort mycket för oss i DIF, men se för fan till att producera även i år..
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av DIF 4 EVER »

Linkan är en gudabenådad hockeyspelare så jag tänker inte såga honom. Det jag sågar är att vi inte ens lyckas slå nästjumbon skittälje hemma. det är riktigt dåligt! Jag tycker det handlar om en tränarfråga i detta läge. Bort med Montén och in med Boorken.

Sen snälla! Ge Mark chansen när han kommer hem för Riddarn och Vesslan har inte tagit den!
rollejunior
Inlägg: 28
Blev medlem: 2008-11-30

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av rollejunior »

Bjurling gör också två rejäla grodor idag, så knappast Riddarn som ger bort matchen. Låt han få fortsatt förtroende.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av DIF_Soldier »

Vi kan tacka resterande topplag att vi fortfarande är med i matchen. Nåt säger mig att vi tar oss ur det här, men fråga mig fan inte vad.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av Remy Lebeau »

Tycker att det är jävligt synd, alla resultaten går våran väg, och vi skänker två poäng till Kringlorna från kebabstaden.

Anger och Otto överlägset bäst ikväll. Trots att Anger missade en straff. Tycker det är patetiskt att någon hakar upp sig på linkan då han trots allt visade lite vilja, och var bara en centimeter från att avgöra.
Riddarn var rostig, men gjorde och andra sidan en räddning som Wesslau aldrig kommer vara kapabel till.

Helt plötsligt är 3 poäng mot Hv på lördag ett måste med tanke på att Modo har en match mindre spelad. DIF måste börja ta oväntade poäng mot dom bättre lagen.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Dingman
Inlägg: 102
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Lidingö

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av Dingman »

Testar gärna Mark in da motherfuckin' park i målet, men jag har svårt att se att han skulle vara bättre.
När ska det hända nått på coachbänken?? Måste vi åka ur innan nån i styrelsen hajar?
Torpedo Novgorod
Inlägg: 261
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Alltid detta gnäll på målvakterna, Djurgårdens hela spel fallerar men ingen reagerar på det?
I andra perioden så sköt vi 13 skott medan i nästa så lyckas man bara att fösa iväg 4.
I andra perioden så spelade DIF fysiskt och vågade spela pucken istället för bara skjuta iväg den längs sargen och gräva.

Man måste ha ett grundspel, det finns bevisligen inte hos DIF då det byts huller och buller hur och vilka som spelar.
Förstår inte strävan att spela i slutspelet, vad ska vi hämta där? Nya 1-8 förluster?.
Först måste spelet bli bättre, men efter 36 spelade matcher så är det inte så hoppfullt.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av Emil Svelander »

Alltså, jag blir helt galen så här i efterhand.

Vi har en TVÅMÅLSLEDNING mot ssk HEMMA och kan inte ens vinna matchen. Det är en match som betyder hur jävla mycket som helst och grabbarna går ut i tredje perioden och spelar som ett jävla sopgäng... vilket vi är också. Anger, Ottosson och Ragge var grymma idag, Linkan var hyfsad några byten, Ridderwall stabil förutom sista målet, i övrigt var det väldigt blekt.

Detta kommer inte att hålla, idag gick slutspelståget. Vi får nu ställa in oss helt på kvalserien. Inget annat lag i Elitserien kan spela så dåligt som oss. Fantastiskt värdelöst!
Sjunger avgå Johnny...
Mofo23
Inlägg: 24
Blev medlem: 2007-05-10

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av Mofo23 »

Ridderwall gör räddningar som Gustaf W aldrig gör MEN det känns också som Ridderwall gör misstag som ingen annan målvakt i ES gör. Det som behövs är en målvakt som laget litar på, det saknas helt idag. Ridderwall är en talang men han är inte mogen att vara förstamålvakt.

Tycker laget spelar helt rätt i början på tredje, SSK kommer knappt in i Zone samtidigt som vi har några bra kontringar på gång. I det läget kommer målvaktstavlan som en rejäl kalldusch. Dagens poängtapp känns därför mycket tung och helt onödig och kan komma att bli kostsam :cry:
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av DIF 4 EVER »

Håller med Svelander. Idag gick definitivt slutspelståget. Anger och Otto gav oss chansen men Riddarn med två billiga puckar och Montén med sopcoaching i tredje gjorde att vi aldrig gick på.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av warrant »

Nu när Fimpen är tillbaka så kan dom flytta ner Falken på backen och bänka Ronnie..
As1
Inlägg: 13
Blev medlem: 2008-12-30

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av As1 »

Tack för denna poäng, hockeykrigare!
Nu ligger vi riktigt illa till och kvalserien är här.
Jag kom på mig själv, med att vara uppgiven, på riktigt!
När Riddarn kasta in 3-3, trodde jag inte att det var sant!
Vi hade verkligen inte råd med det, bara inse fakta.

HV nästa = 2-4, tyvärr.
saamer
Inlägg: 4
Blev medlem: 2008-12-30

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av saamer »

Hur fan kan slutspelståget gå ikväll när Rögle och Timrå förlorade, de svårt de då..
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 30/12 2008

Inlägg av Doyle »

Är nu återigen frustrerad.

Laget kämpar som tokar och gör säkert så gott de kan. Men hela tiden blir det någon miss som strtaffar oss dubbelt upp. Två jävla skitmål, 3-2 och 3-3 skall bara inte få inträffa.

Missad straff, klara frilägen och ett femtontal klara målchanser men oskärpan och självförtroendet saknas. Saknar ord för att fortsätta ett klokt resonnemang. Så jäkla SURT just nu.
Skriv svar