Dick Axelsson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Angusdif
Inlägg: 116
Blev medlem: 2008-10-18
Ort: Svealand, Sverige
Kontakt:

Re: Dick Axelsson

Inlägg av Angusdif »

Tycker att det är synd att släpa en sån tillgång för laget! :cry:
________________________________________________________________________________
www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se
http://www.carlssonshockeyzon.se.dinstudio.se

Nu med ett eget forum http://angushockey.forum24.se/
________________________________________________________________________________
DIF= Stolthet
DIF= Vilja

HEJA DJURGÅRDEN!
Användarvisningsbild
Necrodamus
Inlägg: 86
Blev medlem: 2005-10-29
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Dick Axelsson

Inlägg av Necrodamus »

Enligt en källa så ska Axelsson ha rykt ihop med bröderna Holmqvist, i synnerhet A. Holmqvist under träning, och att detta skulle ha varit en av orsakerna till att han fick gå..
Bobson
Inlägg: 79
Blev medlem: 2006-12-07
Ort: Stockholm

Re: Dick Axelsson

Inlägg av Bobson »

Necrodamus skrev:Enligt en källa så ska Axelsson ha rykt ihop med bröderna Holmqvist, i synnerhet A. Holmqvist under träning, och att detta skulle ha varit en av orsakerna till att han fick gå..
kan vi inte ha som regel på detta forum att alla inlägg som börjar med "Enligt en källa...." tas bort? Jag har i alla fall börjat tröttna på denna ryktesspridning ala Aftonbladet som pågår på forumet! Antingen namnger man sin "källa" eller så skiter man i att skriva om man inte har första hands information.

Om man ska återgå till ämnet så är inte det att han går till fbk som är det värsta, utan att vad som nu än har hänt att han inte ska kunna förvalta sin talang på ett bättre sätt. Killen är ju en jätte talang och den som förmodligen kommer att ta mest stryk av detta är han ju själv. Tyvärr så verkar det inte ha fungerat i DIF vilket vi nu alla vet och det är tydligen inte rätt att ha kvar honom, varken för DIF eller han själv.
Användarvisningsbild
Necrodamus
Inlägg: 86
Blev medlem: 2005-10-29
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Dick Axelsson

Inlägg av Necrodamus »

Ja vad fan vill du att jag ska skriva då?
Om det är ordet "källa" du stör dig på så kan jag väl ändra till en god vän då. Kalla det vad du vill, eller oxå kan du väl själv bidra med något vettigt, dumfan.
Bobson skrev:
Necrodamus skrev:Enligt en källa så ska Axelsson ha rykt ihop med bröderna Holmqvist, i synnerhet A. Holmqvist under träning, och att detta skulle ha varit en av orsakerna till att han fick gå..
kan vi inte ha som regel på detta forum att alla inlägg som börjar med "Enligt en källa...." tas bort? Jag har i alla fall börjat tröttna på denna ryktesspridning ala Aftonbladet som pågår på forumet! Antingen namnger man sin "källa" eller så skiter man i att skriva om man inte har första hands information.

Om man ska återgå till ämnet så är inte det att han går till fbk som är det värsta, utan att vad som nu än har hänt att han inte ska kunna förvalta sin talang på ett bättre sätt. Killen är ju en jätte talang och den som förmodligen kommer att ta mest stryk av detta är han ju själv. Tyvärr så verkar det inte ha fungerat i DIF vilket vi nu alla vet och det är tydligen inte rätt att ha kvar honom, varken för DIF eller han själv.
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Re: Dick Axelsson

Inlägg av sportfåne »

Det är ju upp till en själv att lära sig vara lite källkritisk ;P
DIF <3
blyrr3
Inlägg: 89
Blev medlem: 2007-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: Dick Axelsson

Inlägg av blyrr3 »

Själv tycker jag att det är rätt att man släpper en spelare som inte vill kriga för sin plats i laget. Dock tycker jag att han lika gärna kunde gå till ex. Kärpät eller någon annan klubb än "Kaffebönderna". Hoppas nu Janne J kan snappa upp en forward som kan göra mål, behövs verkligen enligt mig iaf.
Senast redigerad av blyrr3 den 2008-12-12 22:57:06, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid oavsett - Förevigt Djurgården !

Djurgårdens IF - Mesta Mästarna
1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961
1962 - 1963 - 1983 - 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Dick Axelsson

Inlägg av DIF 4 EVER »

Har oxå hört att det uppstått fight mellan Dicken och A. Holmqvist på träning. Tydligen på riktigt bråk och hårda ord.
KRNI
Inlägg: 290
Blev medlem: 2007-02-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Dick Axelsson

Inlägg av KRNI »

Lee Harvey Oswald skrev:Eeeh, schizofren eller...?
Haha, säger som Ludde, dagens bästa!! :mrgreen:
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Dick Axelsson

Inlägg av sthlm_dif »

Var lite halvt ironisk när jag skrev att Dick är "Daniel Fernholm 2"... Klart att Fernholm är värd mer hat, mycket mer hat än vad Dick Axelsson någonsin kommer att vara värd... Jag var jävligt upprörd när jag skrev inlägget, för att Dick Axelsson var en av mina favoriter inom Djurgården Hockey. Så därför blev det massa fel i inlägget. Förstår er fullt ut, att ni skrattar åt mitt inlägg, för det var bristande på korrekt information och ett allmänt jävla dåligt inlägg nu när jag väl tänker efter.
Vill bara ursäkta mig för inlägget. :oops:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
GudeN
Inlägg: 7
Blev medlem: 2008-12-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Dick Axelsson

Inlägg av GudeN »

Fan less jag blir när ni tar upp det där med linkan att han har åkt dit för rattfylla hela tiden.
Det var på sommaren och något dumt måste man få göra sitt liv. man kan ju inte vara värsta mamma pojken hela livet. och att vissa ens tycker att han ska få sparken för det tycker jag är helt sjukt. man ska väl stötta sitt lag och spelare tycker jag iaf vetefan vad ni är för fans precis.
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Dick Axelsson

Inlägg av rikkard »

Bra att vi gör oss av med Dick. Vi måste visa att vi är handlingsberedda och inte nöjda med läget. Kanske skulle fler behöva gå samma väg. En uthyrning till Ryska ligan av Storebroder Holmqvist skulle inte kännas helt fel. Han presterar inte i närheten av sin lön och är inte direkt någon glädjespridare. Kanske även Bremberg ska gå samma väg.

Vi måste frigöra pengar för att få in en målskytt.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Dick Axelsson

Inlägg av Frasse »

Necrodamus skrev:Ja vad fan vill du att jag ska skriva då?
Om det är ordet "källa" du stör dig på så kan jag väl ändra till en god vän då. Kalla det vad du vill, eller oxå kan du väl själv bidra med något vettigt, dumfan.
Bobson skrev:
Necrodamus skrev:Enligt en källa så ska Axelsson ha rykt ihop med bröderna Holmqvist, i synnerhet A. Holmqvist under träning, och att detta skulle ha varit en av orsakerna till att han fick gå..
kan vi inte ha som regel på detta forum att alla inlägg som börjar med "Enligt en källa...." tas bort? Jag har i alla fall börjat tröttna på denna ryktesspridning ala Aftonbladet som pågår på forumet! Antingen namnger man sin "källa" eller så skiter man i att skriva om man inte har första hands information.

Om man ska återgå till ämnet så är inte det att han går till fbk som är det värsta, utan att vad som nu än har hänt att han inte ska kunna förvalta sin talang på ett bättre sätt. Killen är ju en jätte talang och den som förmodligen kommer att ta mest stryk av detta är han ju själv. Tyvärr så verkar det inte ha fungerat i DIF vilket vi nu alla vet och det är tydligen inte rätt att ha kvar honom, varken för DIF eller han själv.
Finns ingen anledning att ange källa om man nu har en trovärdig sådan.
Med tanke på hur media fungerar i detta land så skulle en angiven källa lätt kunna leda till mer rykten.

Dick har dålig attityd både på och utanför plan och jag skulle bli mycket förvånad om ha någonsin blir något "over there".
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Gocke
Inlägg: 23
Blev medlem: 2008-12-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Johanneshov

Re: Dick Axelsson

Inlägg av Gocke »

GudeN skrev:Fan less jag blir när ni tar upp det där med linkan att han har åkt dit för rattfylla hela tiden.
Det var på sommaren och något dumt måste man få göra sitt liv. man kan ju inte vara värsta mamma pojken hela livet. och att vissa ens tycker att han ska få sparken för det tycker jag är helt sjukt. man ska väl stötta sitt lag och spelare tycker jag iaf vetefan vad ni är för fans precis.
Är du skön eller! Något dumt? Något dumt är att kanske göra som Dicken supa och hamna i fyllecell innan A-landskamp. Inte SUPA och sen köra bil!?!?

Men till saken, jag har också hört att han har kommit i fight o munhug med Bröderna... Men vad det gällde har jag inte hört något om, nån som har skvaller?
Orko
Inlägg: 72
Blev medlem: 2007-11-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Dick Axelsson

Inlägg av Orko »

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/fb ... ?id=270256

Om detta stämmer fanns det ju inte så mycket att göra annorlunda.

Han ville igentligen inte ens spela i DIF och hade inga begränsningar på andra klubbar han kunde tänka sig.
Man borde ju dock ändå ha arbetsmoral nog att acceptera vart man spelar och göra det så bra som möjligt, speciellt om man har 50 papp i månaden. Nåt annat accepterar ju inte nån arbetsgivare och i detta fallet inte DIF heller.

Skulle tippa på att spelaren i FBK är Wallin.
Acery
Inlägg: 17
Blev medlem: 2008-12-06

Re: Dick Axelsson

Inlägg av Acery »

Dick var RIKTIGT bra idag för Färjestad.

Han, Goren och Wallin kommer bli ett vasst vapen.

Tack så mkt!
Skriv svar