Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Webmaster
Webmaster
Inlägg: 286
Blev medlem: 2005-06-09

Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av Webmaster »

Chat
Under matchen kan du använda matchchatten för att snabbare kommunicera med andra, klicka här.

TV
Matchen sänds på Säsongskortet och Canal+ Web-TV.
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av blocco »

Jag är på plats!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av -daniel- »

Tipsrunda:

RBK - DIF 12-1

Montén analyserar matchen i efterhand "Tja, vi gjorde ju i allafall en bra träning innan. Samt att vi satte relativt bra press på deras backar. Speciellt i paus".
Bild
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av ludde- »

-daniel- skrev:Tipsrunda:

RBK - DIF 12-1

Montén analyserar matchen i efterhand "Tja, vi gjorde ju i allafall en bra träning innan. Samt att vi satte relativt bra press på deras backar. Speciellt i paus".
Jag tror samma sak fast att Rögle "bara" vinner med 5-1
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av Emil Svelander »

Har ändrat mig från mitt oavgjorda tips i en annan tråd.

7-1.

Jimmie drar på sig 8 2-minutare och vårt mål är ett självmål från Rögle.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av ludde- »

Emil Svelander skrev:Har ändrat mig från mitt oavgjorda tips i en annan tråd.

7-1.

Jimmie drar på sig 8 2-minutare och vårt mål är ett självmål från Rögle.
Gjort i form av sympati från Kenny Jönsson
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av Emil Svelander »

ludde- skrev:
Emil Svelander skrev:Har ändrat mig från mitt oavgjorda tips i en annan tråd.

7-1.

Jimmie drar på sig 8 2-minutare och vårt mål är ett självmål från Rögle.
Gjort i form av sympati från Kenny Jönsson
Inte helt omöjligt.
Sjunger avgå Johnny...
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av jensa85 »

Jag tippar 33-2 till Rögle.

"Vi rycker upp oss i slutet tredje och gör två fina mål i PP. Nu måste vi bygga vidare på detta till nästa match" säger Montén iklädd det största leendet någonsin i PPV-intervjun efter matchen då Rögle efter ha gjort 33-0 med 5 min kvar av tredje och i ren sympati plockat ihop prylarna och dragit hem.
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av Mans91 »

till den här matchen repar vi oss och vinner med 1-4
Djuuuuuuuuuuuuu
jjonas
Inlägg: 504
Blev medlem: 2008-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av jjonas »

Man går ju inför varje match och tänker att ''Nu jävlar vänder vi''. Men så kommer dom här jävla skitmatcherna och man går och surar ända tills nästa match då man tänker samma sak. Det börjar bli ganska tröttsamt för att man ändå har i bakhuvudet att det är stor risk att det blir stortorsk. Ännu värre blir det när man ser i DIFTV att Montén säger: ''Vi gör en bra match och hänger med bra. Tyvärr så får dom in ett mål och vi blir lite passiva.''.

Ännu argare blir man på tränarna för att att dom inte förvaltar spelarnas potentialer på rätt sätt. Vi har ju bra spelare, men tränarna byter femmor inför varje match och låter dom inte spela ihop sig. Det tycker jag behövs för att få en fungerande femma.

10-0 till Rögle denna match.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11874
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ridderwall inleder skakigt & släpper in 3 relativt billiga mål i 1:a perioden
Wesslau byts in till 2:a perioden & håller ensam DIF kvar i matchen vid ställning 1-3,
tvingas dock kapitulera i slutet av perioden då 1-4 kommer i boxplay.
I period 3 byts Ridderwall åter in igen eftersom Wesslau för 2:a gången i år drabbats av uttorkning.
Nån uttorkning lider dock inte Röglespelarna av som öser på & Kenny gör ett äkta hattrick varpå slutresultatet skrivs till för Djurgårdens del smickrande 1-7.

Men Herr Montén ser inte allt för nedslagen ut efteråt utan konstaterar med ett brett Hollywood-flin:
- Njaa, det såg väl ungefär ut som vi trodde, blev kanske nåt mål för mycket i baken.
Tycker ändå det finns bitar i spelet idag som vi kan förfina ytterligare & ta med till nästa match, dessutom gör Wesslau återigen en jättematch.
Får se om Gustav kanske ska starta i nästa match, det får träningen avgöra, Ridderwall brukar vara grym där.

Tack & Hej, kul att jag fick vara med i TV...IGEN!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av Mans91 »

Lee Harvey Oswald skrev:Ridderwall inleder skakigt & släpper in 3 relativt billiga mål i 1:a perioden
Wesslau byts in till 2:a perioden & håller ensam DIF kvar i matchen vid ställning 1-3,
tvingas dock kapitulera i slutet av perioden då 1-4 kommer i boxplay.
I period 3 byts Ridderwall åter in igen eftersom Wesslau för 2:a gången i år drabbats av uttorkning.
Nån uttorkning lider dock inte Röglespelarna av som öser på & Kenny gör ett äkta hattrick varpå slutresultatet skrivs till för Djurgårdens del smickrande 1-7.

Men Herr Montén ser inte allt för nedslagen ut efteråt utan konstaterar med ett brett Hollywood-flin:
- Njaa, det såg väl ungefär ut som vi trodde, blev kanske nåt mål för mycket i baken.
Tycker ändå det finns bitar i spelet idag som vi kan förfina ytterligare & ta med till nästa match, dessutom gör Wesslau återigen en jättematch.
Får se om Gustav kanske ska starta i nästa match, det får träningen avgöra, Ridderwall brukar vara grym där.

Tack & Hej, kul att jag fick vara med i TV...IGEN!


hahahaa ! :D
Djuuuuuuuuuuuuu
Lucas
Inlägg: 316
Blev medlem: 2008-09-15

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av Lucas »

Hahaha, kul att se att Monten redan har sina klassika kommentarer; "Det ser bra ut på träningarna" - vad i helvete ska man annars säga? Det såg dåligt ut på träningarna? ... Och många andra. Tycker han borde få förbud att vara framför en kamera tills han tar i på allvar och får igång laget. När vi är klara för semi kan han få le hur jävla mycket han vill.

Ännu en gång tänker jag tippa med hjärtat. 3-2 DIF efter förlängning. Skiter fullständingt i vem som gör målen, bara dom görs.. In med Mark in da Park!
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av Sidney Crosby »

8-2 till rögle.
Dif_in_my_heart
Inlägg: 291
Blev medlem: 2006-11-22

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 22/11 2008

Inlägg av Dif_in_my_heart »

Går alltid och tänker. Idag kommer vändningen. Men jag är osäker nu eftersom det alltid blir förlust när man tänker så. Men med mitt hjärta tippar jag 2-3 till DIF. Kommer Djurgården vara i allsvenskan nästa år så hänger jag mig.
Skriv svar