Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Äppelmos
Inlägg: 668
Blev medlem: 2007-01-05
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Äppelmos »

Men frågan är ju hur laget skulle reagera?
Känns lite som vi har haft attityden "Linkan fixar de" och nu när alla linorna gör mål och laget går kanon bra, så känns de lite kluvet. Men fan...att se nummer 23 i LHC skulle få en att gråta blod så...hmm det är en knepig situation!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIF_Soldier »

sthlm_dif skrev:Okej, nu sitter vi i en knepig sits. Vill vi ha Bremberg, eller inte? Usch, varför sätter han oss i den här situationen. Jag ser hellre Bremberg i DIF och att vi spelar sämre än att se honom i Hv71 eller Linköping... Frågan är som många andra påpekat om han klarar av vårat spelsystem. Men hur som helst så bör DIF kontakta Bremberg och se vad han vill i år, om han kan gå ner i lön för att återvända till DIF redan nu. Jag ser gärna Bremberg i vår första femma med Nilsson och Ottosson. Jag tror att han kan anpassa sig till en viss del i alla fall, och därför ser jag faktiskt gärna Bremberg i vårat nuvarande lag... Men frågan är om det ens är ekonomiskt möjligt, känns faktiskt inte som att det är det...
Men hur som helst, gör allt vad ni kan nu DIF ledningen, så vi kan se Bremberg mot MoDo den 26e September.

Sagan om kungens återkomst (?)!

Saga är fiktion. Detta är verklighet i allra högsta grad (verkar det som).
Linkan går inte till lhc eller hv, är du knäpp? :P De har väl fulla trupper i vilket fall.

Håller med -daniel-, tycker jävligt synd om Linkan här. Han tog det stora klivet som han väntat in i tre år och då händer det här. Men den här gången har vi nåt vi inte hade förut som Linkan saknade - en lekkamrat och framförallt ett bra lag.

Kanske väger det tyngre än pengarna?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sthlm_dif »

-daniel- skrev:
sthlm_dif skrev: Men frågan är om det ens är ekonomiskt möjligt, känns faktiskt inte som att det är det...
Alltså, ifall det där stämmer så har Atlant brutit kontraktet = han får pengarna för säsongen (kanske inte hela? Vet inte exakt hur de här kontrakten är utformade) men utan att behöva spela för dem. Med andra ord borde finansieringen gå att lösa.
Det stämmer visserligen. Men om Djurgården erbjuder honom kanske 200k (?) och någon klubb från Schweiz 300k+ så tror jag att han hellre väljer spel i Schweiz. Finns ju även andra KHL klubbar som har visat intresse för honom, så det måste nog till ett hyfsat bra bud om vi ska få se Linkan i DIF i höst.
DIF_Soldier skrev:Linkan går inte till lhc eller hv, är du knäpp? :P De har väl fulla trupper i vilket fall.
Jag skulle gärna ha varit lika övertygad som du angående den här punkten. Men faktum är det att Hv71 och Linköping har möjligheter att erbjuda Linkan ett bra kontraktsförslag, och även om jag själv tror att han inte skulle svika DIF så grovt, så är jag tyvärr inte helt övertygad. Pengar har visat sig vara i princip allt under de senaste åren inom idrotten, och jag hoppas verkligen att Linkan har ett tillräckligt stort Djurgårdshjärta för att inte svika oss för våra konkurrenters förmån.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
gadden78
Inlägg: 46
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av gadden78 »

Hmmm, fasen vad alla är betuttad i den där Linkan... Ok han är en klass spelare utan dess like men han är tyvärr ingen lagspelare och det är väl därför han fick kicken från Atalant och därför han inte kommer platsa i Djurgården.. I år kommer Hardys Järnakaminer mala ner motståndet med en fysisk hockey, har aldrig ens sett Linkan dela ut en tackling så han platsar definitivt inte in i detta lag! Så jag tycker vi slutar drömma om Linkan, Han platsade inte in i lagen från 2000 och 2001 och kommer inte göra det nu heller, Hardy gillar väl inte hans spelstil...

Fasen i år kommer Djurgården göra det alla inte trodde gick, vi ska mala ner köpelagen Linköping och HV(skjuter snett). Vi kommer få se ena riktiga fajter med Färjestad, resten av Elitserien kommer få möta en ny väckt Björn som vart i dvala ett tag! Ser så in i helvete fram emot denna säsong!

Ses på Hovet!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av android »

Ge linkan pengarna från Nordic Trophy. Dom kan ju inte vara med i budgeten i vilket fall som helst. Ge honom sedan ett prestationsbaserat kontrakt. Mycket baserat på +/- statistiken.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Tartarus
Inlägg: 73
Blev medlem: 2009-04-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Tartarus »

Vi kommer inte få se Linkan i DIF den här säsongen... han lär ju inte sakna bud från andra klubbar. Antingen hittar han nån annan KHL-klubb, eller så hamnar han i Schweiz.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
pieceofcrap
Inlägg: 38
Blev medlem: 2008-12-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av pieceofcrap »

nej, håller med många föregående talare. I det här läget tycker jag inte att vi ska ta tillbaka linkan. Tror att det kommer sänka moralen i truppen. Ska man lira som dif tänkt sig kommande säsong måste varje spelare vara beredd att ge 100 varje byte.
Användarvisningsbild
shma
Inlägg: 205
Blev medlem: 2005-09-21

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av shma »

Låna ut honom till örebro, så har vi en hyffsad ersättare om jakob eller någon annan skadar sig...
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

android skrev:Ge linkan pengarna från Nordic Trophy. Dom kan ju inte vara med i budgeten i vilket fall som helst. Ge honom sedan ett prestationsbaserat kontrakt. Mycket baserat på +/- statistiken.
Vad enkelt allt är ibland :wink:

Om nyheten är sanningsenlig vore det ett gigantiskt fiasko & ett av DIF:s största misstag i historien om vi INTE försökte få hem Bremberg.

Sedan fattar jag inte vart alla idéer om att Linkan skulle underminera moralen i truppen kommer ifrån.
Bara för att han varit löjligt överlägsen i DIF det senaste 4 åren & alla övriga spelare blivit Pissed Off för att Bremberg snott alla poäng & rubriker..??!!?
Dumheter

Jag ser det istället som att nu har Hardy chansen att få visa upp ett bredare hockeykunnande, Vilken utmaning att få in Linkan i truppen!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av sensei »

Lee Harvey Oswald skrev:
android skrev:Ge linkan pengarna från Nordic Trophy. Dom kan ju inte vara med i budgeten i vilket fall som helst. Ge honom sedan ett prestationsbaserat kontrakt. Mycket baserat på +/- statistiken.
Vad enkelt allt är ibland :wink:

Om nyheten är sanningsenlig vore det ett gigantiskt fiasko & ett av DIF:s största misstag i historien om vi INTE försökte få hem Bremberg.

Sedan fattar jag inte vart alla idéer om att Linkan skulle underminera moralen i truppen kommer ifrån.
Bara för att han varit löjligt överlägsen i DIF det senaste 4 åren & alla övriga spelare blivit Pissed Off för att Bremberg snott alla poäng & rubriker..??!!?
Dumheter

Jag ser det istället som att nu har Hardy chansen att få visa upp ett bredare hockeykunnande, Vilken utmaning att få in Linkan i truppen!
Du är väldigt motsägelsefull i ditt inlägg.

Om vi nu skulle ha möjligheten att få över Bremberg så är det är inte självklart att vi skall ha med honom. Det är heller inte självklart att vi inte ska ha med honom. Det är, som någon sa ovan, en väldigt knepig situation.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av warrant »

Nog borde det finnas plats för Linkan..DIF skulle definitivt bli vassare i power-play vilket är viktigt.Tror nog att Hardy kan få Linkan att jobba hårt för laget och producera framåt.En kedja med Mackan, Otto och Linkan låter inte fel.
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Sebbe G »

Ut med glamouren - in med JÄRNKAMINER
Linkan är ingen järnkamin. Han är en glamour spelare av hög klass!
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Mäklaren »

Vissa här inne verkar inte vara riktiga för fem öre. Att ni ens funderar på att inte ta hem Linkan är helt sjukt. Truppen vi har nu är oerhört tunn och några träningsmatcher mot halva juniorlag säger inte så mycket alls. Givetvis har vi alltid plats för Elitseriens bästa spelare.

Att de övriga spelarna gömt sig bakom Linkan de senaste åren är ju fan inte hans fel. De är vuxna människor som borde kunna ta sitt ansvar och kliva fram även när en spelare med mycket större hockeykunskaper finns i laget.

Tänk efter lite.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Frasse »

erik_dif skrev:
M_or0t skrev:Bremis vill väl ha pengar. Han kommer nog inte tillbaka till DIF, tyvärr.
Intelligent... Han fick ju sparken. Lär sitta på ett rätt fett avgångsvederlag.

HUGG Djurgår'n HUGG!
Väljer man att "riva" kontraktet så kommer han att köpas ut till en redan fastslagen prislapp.
Speciellt mycket pengar kommer den gode Linkan inte tjäna på den affären....

Tills dess att Linkans agent (eller Linkan själv för den delen), Jocke Persson har uttalat sig ifrågan kommer jag ta nyheten med en nypa salt.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
wallander
Inlägg: 57
Blev medlem: 2007-11-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av wallander »

Finns det plats för Linkan i alla lag?
Uppenbarligen inte!

Finns det något lag i Sverige som inte vill ha Linkan?
Knappast!
Den spetskompetens han besitter finns inte hos någon annan spelare i Sverige.

Passar han i i DIF?
Självklart!
Tror att Hardy får lite jobb med att få Linkan till en hårdjobbare, men det är knappast där hans briljans finns.
Har man inte plats för en lirare i hans kaliber har man fel jobb!

Linkan åter!!
Men finns de ekonomiska resurserna?
Troligtvis inte!
Låst