Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Honken »

Nu när man ska använda dom röda tröjorna ibland där Klubertanz (s) namn var felskrivet men skulle rättas, så tror jag att man fick en för stor sändning med bokstaven Z. När nu det fanns möjlighet att signa en av dom få spelarna som har ett namn med den ovanliga bokstaven så tog man chansen.

Det ska bli riktigt intressant att se vad han kan bidra med när han har spelat in sig på stor rink.
Undrar bara vad han kostar, han hade en lön på 650 000USD ca 4.5 milj
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Crashmash »

Honken skrev:Undrar bara vad han kostar, han hade en lön på 650 000USD ca 4.5 milj
Han hade det förra säsongen i NHL. Ska försöka se vad han hade för sorts kontrakt i AHL.
hockejs
Inlägg: 66
Blev medlem: 2009-10-19

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av hockejs »

http://tinyurl.com/ykl77gc kul me en kille som föredrar storstan framför landet :D
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Honken »

Bra tekare sägs det, kollade upp statistiken.
På 22 matcher i Penguins förra säsongen blev det 251 tekningar 63% av dessa vanns.
”Ganska” bra statistik.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Om nån nu beskrivit honom som seg så tror jag att seg i NHL fortfarande är en speedkula i Elitserien. Skulle han varit långsammare än nån annan på planen igår t.ex? Skulle inte tro det :)
Helt klart intressant nyförvärv och det ska bli spännande att se vad han går för! Blir säkert Mackan som får lira med honom med tanke på språk, NHL-rutin och tänk.
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Crashmash »

Prata vidare om Mike Zigomanis här: http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=2986
Användarvisningsbild
mannge
Inlägg: 277
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm, Johanneshov
Kontakt:

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av mannge »

Crashmash skrev:Prata vidare om Mike Zigomanis här: http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=2986

Jag kommer aldrig ur den här loopen... Försöker komma till tråden där man diskuterar Mike.. Men det går bara runt runt runt runt.. :wink:


Edit: hade svårt att se den gröna texten pga dålig skärm, så jag uppfattade din mod text nu lite bättre.
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Crashmash »

Haha, förstår att du satt där i några timmar ;)
Användarvisningsbild
rollestolz
Inlägg: 80
Blev medlem: 2006-07-13

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av rollestolz »

Tror snart Micke Holmqvist fått nog o sticker,han har lika mycket speltid som calle g ,rätt eller fel ?är han så jävla dålig eller ?
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Fricke »

rollestolz skrev:Tror snart Micke Holmqvist fått nog o sticker,han har lika mycket speltid som calle g ,rätt eller fel ?är han så jävla dålig eller ?
Tänkte precis på samma sak. Värvad som 1:a center till Linkan. Vänsterytter i fjärdekedjan ett år senare. Hoppas han stannar och höjer sig.
tMy
Inlägg: 64
Blev medlem: 2008-03-27

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av tMy »

Ge micke mer speltid, karln kan så jävla väl om han bara vill och får lite speltid!
DIF för alltid<3
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Edin »

Storebror Holmqvist och Tim Eriksson tycker jag är två lirare som förtjänar mer speltid.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
tMy
Inlägg: 64
Blev medlem: 2008-03-27

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av tMy »

Sen kanske man ska tänka lite taktiskt också, lämnar micke nästa år lär nog andreas följa med, dessutom så är micke jäkligt bra när han är som bäst
DIF för alltid<3
Mäklaren
Inlägg: 3846
Blev medlem: 2009-06-25
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Mäklaren »

Kan ni säga någon som Micke ska peta då? Han fick chansen i tio matcher i början på säsongen men var bedrövlig allt som oftast. Just nu platsar han absolut inte i tre första kedjorna. Särskilt inte när nu Zigomanis anländer.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Stadion
Inlägg: 409
Blev medlem: 2009-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Stadion »

tMy skrev:Sen kanske man ska tänka lite taktiskt också, lämnar micke nästa år lär nog andreas följa med, dessutom så är micke jäkligt bra när han är som bäst
Ursäkta, men det där kan vara bland det dummaste jag har läst, varför skulle de tänka taktiskt det vore urbota dumt och otroligt oprofessionellt tack och lov så är de inte det.

Visst han är bra när han väl är det, men just nu är han inte det och då förtjänar man inte mer istid än det han har just nu. Man måste hela tiden förtjäna sin istid, se bara på en sån som Cehlin som gradvis fått mer och mer förtroende pga av att han kör järnet hela tiden.
Låst