Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Hawk »

unis83 skrev:Hur kan folk ens påstå att det är lungt och att det inte spelas matcher förrän senare.
Styrelsen och alla inblandade har ju varje år sagt att det skall till förändringar och att vi satsar på slutspel och att pengar kommer in och att klass spelare skall anlända. Kan ni optimister visa ett enda tecken på att ngt dom sagt uppfyllts....KNAPPAST!!!
Våra tre "klassspelare" som skall fylla upp denna trupp kommer att vara Anger plus 2 utlänningar som kommer vara i klass med David S och Tim E....Ohhhh vi ryser!!!!!!!
Kan man inte avsätta inkompetenta personer som borde vara hemma i soffan och kolla Allsång på Skansen. Vad har våra styrelsemedlemmar och värvningsansvariga presterat hittills i DIF.......NADA!!!!!!!!!!

Dessa inkompetenta personer som du syftar på. Kan du inte ge några exempel på ersättare?

Jävligt lätt att skylla på dom i styrelsen... Men det är trots allt dom som har hand om allt, så det förstår jag. Men vilka skulle vi haft som kunde göra jobbet bättre?
Användarvisningsbild
Busmicke
Inlägg: 186
Blev medlem: 2007-08-22
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Busmicke »

Vill bara passa på att tacka Linkan för allt! Hoppas att vi ses igen nästa år.
Jag förstår honom till 110%, han har inte många år kvar som elit-spelare och att han vill tjäna ihop lite pensionspengar under ett år är väl inte så jävla kontigt. Tror att vi alla här hade gjort likadant, tror faktiskt inte att DIF hade kunnat hålla honom kvar med den budget vi har.
Han väntade bara på ett tillräckligt bra förslag där bortifrån, DIF var Linkans liv-lina om allt annat hade skitit sig.
Nu är det som det är, Linkan är en människa som alla vi andra och han vill trygga sin framtid..

Men DIF har som många varit inne på målat in sig lite i ett hörn när de dragit för länge med att sätta ihop en slagkraftig trupp. Det saknas 2 forwards till första linan, och jag kommer inte på en enda intressant och tillgänglig spelare som känns trolig eller tillräckligt bra... Ser inte Anger som ett alternativ i 1a linan utan Linkan...

En klass-back känns lite lättare att tillsätta om våra värvningsansvariga lägger manken till. . .
Det kommer bli en spännande sommar, med Linkan nu officiellt borta så känns det ganska akut att presentera ett nytt namn om man ska locka sponsorer och besökare i höst...
Användarvisningsbild
Busmicke
Inlägg: 186
Blev medlem: 2007-08-22
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Busmicke »

Aftonbladet har redan hittat en ersättare...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5463082.ab
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Bigge »

Han har iallafall en hygglig poäng skörd i AHL.

Men som alla andra avvaktar han NHL kontrakt..

lite info om honom:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7305
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Jason Krog är en spelare av toppklass, men jag är extremt tveksam till att DIF kan betala de pengarna han lär kräva. Finns inte en chans att man har råd med både honom och Mackan om man inte hade råd med Linkan & Mackan.

Jag är fortfarande extremt rädd att det blir Anger + en halvbra spelare till som skall axla ledarrollen i laget, då ligger vi riktigt illa till...
Bild
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Sebbe G »

Tänk er:

Jason Krog - M.Holmqvist/Ottoson - Marcus Nilsson


En av elitseriens mest fruktade kedjor?! :P
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Östgöten »

-daniel- skrev:Jason Krog är en spelare av toppklass, men jag är extremt tveksam till att DIF kan betala de pengarna han lär kräva. Finns inte en chans att man har råd med både honom och Mackan om man inte hade råd med Linkan & Mackan. Jag är fortfarande extremt rädd att det blir Anger + en halvbra spelare till som skall axla ledarrollen i laget, då ligger vi riktigt illa till...
DIF hade inte råd med Linkan + Mackan + klassback och det var därför Linkan åkte till KHL säsongen 2009. DIF har troligen råd med Anger + Mackan + klassback. Alternativt med Figren + Mackan + klassback.

Jag tycker att DIF gör rätt i att vänta i nuvarande läge. Det finns många spelare som kvar på banan. Ekonomin har försämrats kraftigt i omvärlden och på banan finns DIF med en högre spelarbudget.
LiteOn
Inlägg: 126
Blev medlem: 2007-08-14

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av LiteOn »

Östgöten skrev:
-daniel- skrev:Jason Krog är en spelare av toppklass, men jag är extremt tveksam till att DIF kan betala de pengarna han lär kräva. Finns inte en chans att man har råd med både honom och Mackan om man inte hade råd med Linkan & Mackan. Jag är fortfarande extremt rädd att det blir Anger + en halvbra spelare till som skall axla ledarrollen i laget, då ligger vi riktigt illa till...
DIF hade inte råd med Linkan + Mackan + klassback och det var därför Linkan åkte till KHL säsongen 2009. DIF har troligen råd med Anger + Mackan + klassback. Alternativt med Figren + Mackan + klassback.

Jag tycker att DIF gör rätt i att vänta i nuvarande läge. Det finns många spelare som kvar på banan. Ekonomin har försämrats kraftigt i omvärlden och på banan finns DIF med en högre spelarbudget.
Så det du menar är, att alla andra har fått det sämre, men inte Djurgården för det har budgeterat för en högre spelarbudget än tidigare säsong... Vilket man för övrigt gick ekonomiskt back på.
Så spelare av klass kommer automatiskt att välja att spela i Djurgården jämfört med andra klubbar...
Kan tänka mig att följetongen med att inte betala ut pensionspengar under ett par månader varje säsong är något som spelare och framförallt agenter har koll på då detta indikerar på att man inte kan räkna eller följa en budget.
Användarvisningsbild
Killer Kennholt
Inlägg: 121
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Rotebro, Bor i Värmland

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Killer Kennholt »

Men hur vet ni att Linkan fick ett så dåligt kontraktförslag? Han säger själv i intervjun att han ville pröva på KHL för han tror det passar hans spelstil. Jag tror garanterat att vi har råd med Nilson och en toppback och en toppforward! DIF gjorde nog allt vad som stod i deras makt för att få Linkan kvar, men det är svårt när spelaren själv vill pröva nåt nytt och tjäna så mycket pengar som man inte kan i sverige!
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Östgöten »

LiteOn skrev:...Så spelare av klass kommer automatiskt att välja att spela i Djurgården jämfört med andra klubbar...
När Linkan försvinner så har DIF ett utrymme på drygt 250 000 kr per månad att lägga på en annan spelare. Lägg till 100 K för Figren, 100 K för Anger, 100 K för Dick och 100 K för Ronnie (inklusive sociala kostnader) så finns det 550 K att lägga på två nya spelare. Det räcker till Mackan + Figren eller Mackan och Anger men inte till Linkan/Krog + Mackan.

Visst är jag besviken på att DIF gav Ölvestad 150 K per månad (inklusive sociala kostnader), men pengarna hade ialllafall inte räckt till BÅDE Linkan och Mackan. I min bok krävs/krävdes det 400 K för Linkan och 400 K för Mackan (inklusive sociala avgifter) för att få både Linkan och Mackan.

Nu hoppas jag att Mackan kritar på för DIF för om han inte gör det ser det inte roligt ut.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av -daniel- »

Östgöten skrev:
När Linkan försvinner så har DIF ett utrymme på drygt 250 000 kr per månad att lägga på en annan spelare. Lägg till 100 K för Figren, 100 K för Anger, 100 K för Dick och 100 K för Ronnie (inklusive sociala kostnader) så finns det 550 K att lägga på två nya spelare. Det räcker till Mackan + Figren eller Mackan och Anger men inte till Linkan/Krog + Mackan.

Visst är jag besviken på att DIF gav Ölvestad 150 K per månad (inklusive sociala kostnader), men pengarna hade ialllafall inte räckt till BÅDE Linkan och Mackan. I min bok krävs/krävdes det 400 K för Linkan och 400 K för Mackan (inklusive sociala avgifter) för att få både Linkan och Mackan.

Nu hoppas jag att Mackan kritar på för DIF för om han inte gör det ser det inte roligt ut.
Jag vet inte om siffrorna du slänger runt med stämmer, men OM de gör det så har vi 650, inte 550 att "spela" med. Det räcker ändå inte med stor sannolikhet till både Mackan & exempelvis Krog.

Sen kanske man ska ta i beaktning att exempelvis Ragge borde fått mer betalt den här säsongen än förra...
Bild
DIFDIF
Inlägg: 306
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av DIFDIF »

Lucas
Inlägg: 316
Blev medlem: 2008-09-15

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av Lucas »

Ok. Som vi alla misstänkte så drog Linkan. Men for fucks sake, stop moping! Det blir ju fan inte bättre för det! DIF är DIF, med eller utan Linkan. Ha tron kvar för fan. Visst fan svider det att se Linkan försvinna, men hamnar självaste Jason Krog här tänker jag fan paddla till Hovet från England varenda jävla helg om det så krävs! Ge inte upp nu, som någon sa tidigare; vi lirar inga matcher i Juli! Har vi inga ersättare tills säsongen börjar, kan man kanske bli lite små griniga. Men kom igen. Free agent frenzy sparkade precis igång! Det är nu dom stora lirarna blir lediga.

Tycker ärligt talat det är mer synd att vi går miste om Kronwall :< Ska blir spännande att se vilken spelare vi får in där. Men som sagt, försök att se det lilla ljusa i det hela; vi har 2 första line spelare kvar plus en klassback (som ska vara defensiv. Dessa är i mitt tycke mycket mer pålitliga än offensiva lirare a-la Schneider). Lägg därtill att vi ryktas få Krog! Kom igen!

Glöm inte att vi fortfarande har ES i särklass bästa back!
fd skuggan
Inlägg: 158
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av fd skuggan »

Lucas skrev:Ok. Som vi alla misstänkte så drog Linkan. Men for fucks sake, stop moping! Det blir ju fan inte bättre för det! DIF är DIF, med eller utan Linkan. Ha tron kvar för fan. Visst fan svider det att se Linkan försvinna, men hamnar självaste Jason Krog här tänker jag fan paddla till Hovet från England varenda jävla helg om det så krävs! Ge inte upp nu, som någon sa tidigare; vi lirar inga matcher i Juli! Har vi inga ersättare tills säsongen börjar, kan man kanske bli lite små griniga. Men kom igen. Free agent frenzy sparkade precis igång! Det är nu dom stora lirarna blir lediga.

Tycker ärligt talat det är mer synd att vi går miste om Kronwall :< Ska blir spännande att se vilken spelare vi får in där. Men som sagt, försök att se det lilla ljusa i det hela; vi har 2 första line spelare kvar plus en klassback (som ska vara defensiv. Dessa är i mitt tycke mycket mer pålitliga än offensiva lirare a-la Schneider). Lägg därtill att vi ryktas få Krog! Kom igen!

Glöm inte att vi fortfarande har ES i särklass bästa back!
Alla gråter så jävla mycket härinne så fort nån spelare som ryktats på väg till DIF hamnar nån annanstans. Get over it!

Kronwall? Skulle han vara klassbacken som löser alla problem? Skulle inte tro det. Jag har aldrig tyckt han spelat på nån särskilt märkvärdig nivå.
Chansningar KAN gå hem när det värvas. Kom ihåg Ossi. Inte visste vi vem han var och herrejävlar vilken kanonspelare han visade sig vara. Lite annat virke än Kronwall...
Andra värvningar går inte hem, men vad fan, det händer i alla lag.

Jag litar helt och fullt på styrelsen, så låt dom jobba ifred. Dom vet vad dom gör.
Vi har ingen jävla aning om vad dom har för krokar ute.

Men barnungarna härinne på forumet verkar vilja att styrelsen ska offentliga samtal med fansen om vad dom planerar? Så oproffsiga är dom inte som tur är.
fd skuggan
Inlägg: 158
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly Season 2009/2010 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av fd skuggan »

JA , VAD JÄTTEBRA! ...eller?

...att DIF inte förlänger med en spelare som levererade 42(!) poäng förra säsongen?
Exakt vad är bra med det?
Ingen, utom en komplett idiot, kan snacka bort 42 poäng.
Visst, Linkan hade stor del i målen, men nästan hälften av poängen (19) var assister.
Det är MÅNGA spelare som lirat med Linkan som inte kommer upp i 42 pinnar. Anger är en supereffektiv målspottare, även utan Linkan.

(Är alla härinne i forumet från vettet? Det kanske är värmen..)
Låst