Daniel Fernholm

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Daniel Fernholm

Inlägg av robin_dif »

Ur en Interjuv med Fernholm.

Hur tror du att din framtid ser ut?
- Det finns alltid en NHL dröm kvar men jag har ett år kvar på kontraktet med Linköping. Jag brukar inte kolla framåt eftersom jag ändå inte kan göra något just nu, det känns bättre att koncentrera sig på nuet. Min framtid får tiden utvisa. Jag skulle helst vilja avsluta min karriär i Stockholm och Djurgården.

Nå är han välkommen tillbaka någon gång i framtiden?
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Re: Daniel Fernholm

Inlägg av blocco »

Fernholm är ALDRIG välkommen tillbaka!

Dra åt helvete hora!
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: Daniel Fernholm

Inlägg av Sidney Crosby »

Lika välkommen som en 0-10 förlust mot gnaget. Horan ska inte få förmånen att dra på sig DIF-tröjan igen.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Daniel Fernholm

Inlägg av melker »

Spännande att han säger så efter tiden nu i linköping och alla hatramsor. Borde han inte förstå att han är hatad..
Nej tack till Fernholm!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Daniel Fernholm

Inlägg av sthlm_dif »

Vem gjorde den intervjun?
När gjordes den?
Var/hur kan man se den?

Skicka gärna en länk.

Om detta nu stämmer, så är det bara löjligt.
Hur kan han bara säga så?
Har han inte förstått att han VAR älskad, men ÄR hatad? Tydligen inte. :?
Men i alla fall, om inte vårat budskap har nått fram till honom, får vi väl kanske göra våra röster lite mer hörda under kommande matcher mot LHC.
För han är INTE välkommen tillbaka!

Djurgårdens IF! En klubb utav hjärta, inte pengar.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Daniel Fernholm

Inlägg av Struten »

Förstår inte hur han kan tro att han ska vara välkommen tillbaka till oss. Ett av dem största sveken jag har varit med om någonsin. Som några tidigare skrivit så borde han fatta att han inte är önskad av oss efter flera fina ramsor mot honom. Förstår mig inte på honom överhuvudaget.

Först säga att han har varit DIF:are sen barnsben och älskar Djurgår'n , sen lämna oss för pengarna i den värsta klubb som finns (tillsammans med gnaget, bajen), för att därefter säga att han vill tilbaka till klubben i sitt hjärta(?) efter så mycket hat.

Han säger att han helst av allt vill spela i DIF innan karriären är slut, en fin dröm att krossa.
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Re: Daniel Fernholm

Inlägg av robin_dif »

Bobson
Inlägg: 79
Blev medlem: 2006-12-07
Ort: Stockholm

Re: Daniel Fernholm

Inlägg av Bobson »

Skönaste är ändå detta:

"Är KHL någonting som skulle locka?
- Ja, det är klart det lockar. Det är bra med pengar och det är den bästa ligan efter NHL."


Observera att ordet pengar kommer före "den bästa ligan..."


Kan inte någon till nästa match mot lhc trycka ut en stor sedel som banderoll med Fernholms ansikte på, samt att alla i klacken sjunger. "Can't buy me love", "if I was a rich girl", "money money money" eller varför inte "SMSa låna, SMSa låna"
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Daniel Fernholm

Inlägg av -daniel- »

Jag kan inte annat än tycka lite synd om honom. Innerst inne verkar han hela tiden ha känt att han "gjorde fel". Jag påstår inte att det helt & hållet förlåter hans agerande, och säger inte heller att jag med öppna armar välkomnar honom tillbaka i vår förening - men samtidigt tycker jag uppståndelsen runt hans "svek" är så hysteriskt pubertal att jag emellanåt skäms.

Ja, han valde pengar före spel i klubben han säkerligen älskat som ung. Tråkigt, men är det inte så samhället ser ut? Det är liksom inte en lek för många spelare i dagsläget, det är ett jobb. Man jobbar för pengar. För pengar köper man mat, försörjer sin familj, investerar för en bättre framtid. Tror att VÄLDIGT många av alla de finniga tonåringar som skriker för fulla halsar "DANIEL FERNHOLM, EN HORA! EN HORA!" garanterat hade gjort precis samma sak i hans situation. Det är jävligt lätt att döma folk framför datorn; internetkrigare finns det gott om. Men money talks... liksom.

Dock så gör han sig till åtlöje och visar att han kanske inte är den mest brighta personen i närheten när han vill tillbaka hit. Han bör ha snappat upp hetsen mot honom; det märktes relativt tydligt i framförallt 6-0 matchen i våras vill jag minnas. För allas skull är det nog bäst om han lägger ner sina planer på en framtida återkomst.
Bild
robin_dif
Inlägg: 650
Blev medlem: 2005-08-17
Ort: sthlm

Re: Daniel Fernholm

Inlägg av robin_dif »

-daniel- skrev:Jag kan inte annat än tycka lite synd om honom. Innerst inne verkar han hela tiden ha känt att han "gjorde fel". Jag påstår inte att det helt & hållet förlåter hans agerande, och säger inte heller att jag med öppna armar välkomnar honom tillbaka i vår förening - men samtidigt tycker jag uppståndelsen runt hans "svek" är så hysteriskt pubertal att jag emellanåt skäms.

Ja, han valde pengar före spel i klubben han säkerligen älskat som ung. Tråkigt, men är det inte så samhället ser ut? Det är liksom inte en lek för många spelare i dagsläget, det är ett jobb. Man jobbar för pengar. För pengar köper man mat, försörjer sin familj, investerar för en bättre framtid. Tror att VÄLDIGT många av alla de finniga tonåringar som skriker för fulla halsar "DANIEL FERNHOLM, EN HORA! EN HORA!" garanterat hade gjort precis samma sak i hans situation. Det är jävligt lätt att döma folk framför datorn; internetkrigare finns det gott om. Men money talks... liksom.

Dock så gör han sig till åtlöje och visar att han kanske inte är den mest brighta personen i närheten när han vill tillbaka hit. Han bör ha snappat upp hetsen mot honom; det märktes relativt tydligt i framförallt 6-0 matchen i våras vill jag minnas. För allas skull är det nog bäst om han lägger ner sina planer på en framtida återkomst.
Är faktiskt lite inne på samma spår,menar absolut inte att han gjorde rätt! tycker de va riktigt äckligt gjort!! Men att han fortfradne efter att blivit häcklad och sånger om hans morsa att han fortfarande vill tillbaka visar väl ändå på att han tycker att han gjorde fel? även att han älskar Djurgården?
Men som sagt är fortfrande kluven om han ska få komma tillbaka!
Användarvisningsbild
Cellus
Inlägg: 129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Daniel Fernholm

Inlägg av Cellus »

Fernholm flyttade för att få en chans att vinna SM-guld. Precis som Andreas Salmonsson flyttade från MoDo till Djurgården för en säsong.

Fernholm är en bra back, varför tacka nej? Är alla så trångsynta?

Hur många av er skulle inte ta chansen att göra samma jobb för mer pengar? Helt ärligt.
Skulle jag få mer pengar för samma jobb, ja då är saken biff.
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: Daniel Fernholm

Inlägg av Sidney Crosby »

Jag tycker inte Fernholm är välkommen tillbaka efter det han gjorde. Men jag håller med om att hatramsor mot hans morsa/mormor osv är jävligt onödiga. Detta är inte första gången nått sånt här händer.
Användarvisningsbild
viktem
Inlägg: 22
Blev medlem: 2007-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Daniel Fernholm

Inlägg av viktem »

Håller med vissa av er, visst att spela hockey är ett jobb. Men samtidigt så går du inte till Linköping om du älskat Djurgården sen barnsben för "50 öre" mer i månaden. Då stannar man kvar, utmärker sig och sen drar vidare mot NHL. Visst är han en bra back, men bra backar finns det gott om. Så i mina ögon är han inte välkommen tillbaka, men som vi sett så finns det flera sätt att se på saken.

Och som vi nu ser att han mestadels är ute efter pengar så kommer han bara komma tillbaka om han får en bra lön. Och i nuläget så ser det inte allt för bra ut på den ekonomiska sidan för Djurgården Hockey. Men visst han kanske kommer tillbaka om 10 år och ekonomin är bättre. MEN skithögen kommer ändå sträva efter mer pengar, så jag tycker att han kan avsluta sin karriär i Linköping istället.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Daniel Fernholm

Inlägg av Remy Lebeau »

Om Fernholm är sån Djurgårdare som han påstår sig vara, hade han aldrig lämnat för ett annat lag i Elitserien. Skillnaderna rent lönemässigt mellan Djurgården kontra Linköping är inte tillräckligt stora för att han beteende skall accepteras. Ingen hade sagt något om han hade dragit till Ryssland och tjänat ihop till ett liv efter hockeyn. Där är skillnaden markant större.

Som en Djurgårdare sa, kommer inte ihåg riktigt hur han sa, men det var något i stil med "Det är inte i Elitserien och Sverige som dom stora pengarna ska tjänas". Klockrent enligt mig.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
MAP
Inlägg: 187
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Daniel Fernholm

Inlägg av MAP »

Du kom senare till LHC och vad var det som fick dig att byta klubb?
- Den största anledningen till att jag valde Linköping var att Janne Karlsson var tränare och jag hade haft honom tidigare under min karriär, så det vägde mycket. Dessutom ville jag få ett miljöombyte och chansen att vinna SM-guld i ett topplag.

Vad tycker du om Linköping? Trivs du här?
- Staden är fin och jag trivs jätte bra. Den är lagom stor och man får mer personliga kontakter samt att man hittar sina favorithak snabbare till skillnad från i Stockholm.

Helvete vad falskt det klingar. Man blir fan illamående. Han svarar på 5 rader, kunde nöjt med sig med ett enda ord.
Skriv svar