Yngre spelares inställning

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Elias
Inlägg: 202
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västerort

Yngre spelares inställning

Inlägg av Elias »

Det var ett tag sedan som jag publicerade ett inlägg här på forumet. Men nu känner jag att det är dags igen.

Jag är kort och gott fruktansvärt trött på många av spelarnas krogvanor. Det handlar främst om de yngre spelarna. Igår påträffades t.ex. en del spelare som bara några timmar tidigare hade deltagit i matchen mot Frölunda. Att stora delar av J20-laget var ute gjorde inte saken bättre.

Jag är själv ung så jag vet hur det är. Men med tanke att det här inträffar återkommande så är det dags att allmänheten får reda på hur det ligger till.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Yngre spelares inställning

Inlägg av Remy Lebeau »

Det är väl ett jävla gnäll om vad spelarena gör på sin egen fritid. Herregud, om dom vill gå ut på krogen så får dom väl göra det. Så länge ingen gör bort sig som Dicken gjorde förra året, så spelar det väl ändå ingen roll. Att springa och påpeka att den eller den spelare är ute på krogen är enbart löjligt. Låt dom vara på sin egen fritid.

Snart kommer väl någon annan in och tycker det är skandal att dom går ut efter en stor förlust på hemmaplan. *suck*
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Yngre spelares inställning

Inlägg av Palmgren »

Du lär ju tänka på att spelarna också bara är människor. Så klart de ska få gå ut på krogen, något annat vore sinnessjukt tycker jag.
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Inlägg: 102
Blev medlem: 2008-08-15
Ort: Sofia fs
Kontakt:

Re: Yngre spelares inställning

Inlägg av Back to the good old days »

Elias skrev:Jag är kort och gott fruktansvärt trött på många av spelarnas krogvanor. Det handlar främst om de yngre spelarna.
Du får väl leka DFG, ta dom i örat och säga åt dom att åka hem!
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Yngre spelares inställning

Inlägg av Emil Svelander »

Spelar man i DIF skall man vara lite finare och lite bättre än de andra. Krogbesök är därför inte att föredra mer än någon gång i månaden...
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Yngre spelares inställning

Inlägg av DIF_Soldier »

Vafan låt grabbarna vara. Så länge de presterar, vilket de gör med råge, så får dom supa sju dagar i veckan om det är så.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Yngre spelares inställning

Inlägg av Emil Svelander »

DIF_Soldier skrev:Vafan låt grabbarna vara. Så länge de presterar, vilket de gör med råge, så får dom supa sju dagar i veckan om det är så.
Presterar med råge? Vi har vunnit tre av tio matcher och inte spelat bra i någon...
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Yngre spelares inställning

Inlägg av DIF_Soldier »

Emil Svelander skrev:
DIF_Soldier skrev:Vafan låt grabbarna vara. Så länge de presterar, vilket de gör med råge, så får dom supa sju dagar i veckan om det är så.
Presterar med råge? Vi har vunnit tre av tio matcher och inte spelat bra i någon...
Nu syftade jag på Henka, Josef och CG som är de enda som varit bra i de flesta matcherna.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Yngre spelares inställning

Inlägg av odburt »

Vilket trams! De får väl gå på krogen 30 dagar i månaden om de vill så länge det inte går ut över deras karriärer. Att röja järnet på dansgolvet och inte dricka alkohol borde ju bidra till bättre kondition, eller hur?
Bodda
Inlägg: 49
Blev medlem: 2007-07-13

Re: Yngre spelares inställning

Inlägg av Bodda »

klart dom ska få gå på krogen. men dom ska väl inte vara alkisar och springa runt på stureplan varje kväll, någon måtta får det vara...

en gång i månaden kan man ta någon bira. dom är ju ändå professionella ishockeyspelare vi pratar om, vi betalar deras löner, för att dom ska spela ishockey, inte dricka bira på stan eller har jag fel?
DJURGÅRDENS IF STOCKHOLM
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Re: Yngre spelares inställning

Inlägg av blocco »

Så länge grabbarna sköter sitt jobb så får de göra vad fan de vill på sin fritid, och vi ska egentligen inte lägga oss i det heller.

Det gäller samtliga spelare, oavsett ålder.
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Re: Yngre spelares inställning

Inlägg av spiik »

Lite halvfånig diskussion som jag egentligen inte vill kommentera. Håller med dem flesta om att det är upp till varje spelare själv att avgöra om man vill gå ut ibland eller ej. Frihet under ansvar gäller naturligtvis.

Däremot kan jag tycka, och det var kanske den poängen som trådskaparen var ute efter, att det rimmar ganska dåligt att visa sig ute på krogen samma kväll som man åkt på storstryk och blivit förnedrad på isen. Då signalerar det att man inte bryr sig så mycket om en kass insats. Med respekt för fans och alla andra som lägger ner otroligt med tid och resurser på lagets resultat så ska man stanna hemma och rannsaka sig själv efter en förslust. Framförallt efter en som den mot Frölunda...
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Yngre spelares inställning

Inlägg av Emil Svelander »

blocco skrev:Så länge grabbarna sköter sitt jobb så får de göra vad fan de vill på sin fritid, och vi ska egentligen inte lägga oss i det heller.

Det gäller samtliga spelare, oavsett ålder.
Göra vad de vill? Känns lite brett...
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Yngre spelares inställning

Inlägg av Palmgren »

Det är solklart att grabbarna ska få gå ut och ta en öl precis som vilken människa som helst, även efter förluster. Det man måste tänka på om man representerar Djurgården hockey på den här nivån är väl hur man sköter sig. Att göra som Dick Axelsson och möjligtvis (?) "Linkan" är oacceptabelt.

Men så länge dom sköter sig osv får dom dricka hur många bärs dom vill för min del.
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: Yngre spelares inställning

Inlägg av Sidney Crosby »

Dock inte timmarna efter en förnedring mot frölunda på hemmais, det tycker jag inte är lämpligt. Dessutom alkohol under seriespel är väl inte så bra?
Skriv svar