Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av spiik »

Skön grej från matchen (på tv:n) när man hörde och såg Montén flinandes säga "inte den här gången heller" till Anger efter att han inte ens varit nära att lägga in pucken i öppen kasse från fritt läge...hahaha.

Imponerande beslutsamhet annars i laget som verkade väldigt fokuserade på uppgiften!
Liknande inställning framöver bitte!
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av odburt »

Jag vågar säga att vi hastigt och lustigt besitter 3 av seriens 10 bästa backar. Timmy, Dave och Ragge.
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av jensa85 »

odburt skrev:Jag vågar säga att vi hastigt och lustigt besitter 3 av seriens 10 bästa backar. Timmy, Dave och Ragge.

Nu ska vi väl inte överdriva.
Ragge är tillsammans med Kenny Jönsson seriens bästa back.
Vi har bara sett Schneider i en enda match hittills och även om det man fick se verkar väldigt lovande så kan man ju inte fastslå att han är en topp 10 back redan. Först måste han ju iaf bevisa att han kan hålla denna nivån.
Även om jag är ett stort fan av Timmy så är han inte riktigt en av seriens tio bästa. Möjligen en av seriens 15-20 bästa är han dock.

Kvällens match var tillsammans med Brynäs borta den klart bästa matchen för i år.
Hoppas på två raka hemmsegrar nu med mot Rögle och Linköping, för sen är de tre tuffa bortamatcher i rad.

Slutligen, väldigt kul för Tim Eriksson att göra sin första kasse i år. Det har han förtjänat med råge.
Christer
Inlägg: 67
Blev medlem: 2006-10-15
Ort: Haninge

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av Christer »

Så skönt att åka hem från matchen med vinst i bagaget. För det blev ju en riktigt bra match.
Även på läktarn tycker jag det var grymt. Inte ofta jag står i klacken men nu blev det så.
Och där sjöng vi på bra, kanske inte sjöng ut täljes klack vissa stunder men ändå. Brukar iof sjunga från min plats i Hovet på A15. En bit ifrån klacken men man gör vad man kan.

Nu är det bara vänta på rögle matchen där vi ska visa vilka som har Sveriges bästa sittplats.

Skål för Djurgår'n ska det va...........
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av Caveman »

Caveman skrev:Vinn!
Bra där!
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av Diffe89 »

Härligt att Riddarn pajade plexit när han skulle tacka oss efter matchen. Schneider såg bättre ut än vad jag vågat hoppas.
Christer
Inlägg: 67
Blev medlem: 2006-10-15
Ort: Haninge

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av Christer »

Förresten grabbar (och tjejer). Var det någon mer än jag och mina kompisar som var på matchen som reagerade på en sak. Nämligen att dom s****s jä*****a snott våran introlåt från förra säsongen. Inga egna ramsor, inga egna intron. Jävla tjuvar. Usch. Hata Ssk.
grandinen
Inlägg: 7
Blev medlem: 2007-10-16

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av grandinen »

Precis som linköping, snor ramsor och intron.
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av odburt »

Södertälje - second hand.
HC ceska - third hand.
grandinen
Inlägg: 7
Blev medlem: 2007-10-16

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av grandinen »

Någon som har bilder från matchen? (Djurgårdarna, inte spelarna)
Skriv svar