Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Rådgivaren
Inlägg: 128
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av Rådgivaren »

Jag är bekymrad över Djurgårdens säsongsinledning. Visst, poängskörden är långt ifrån nån katastrof men tendensen är oroväckande.
Målvaktssidan känns inte alls övertygande och offensivt saknas målgörare och frågan är hur tabelläget sett ut om inte Ragnarsson funnits med. Känns som han har alldeles för stor betydelse för att det ska kännas bra om ni förstår vad jag menar.
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av Sidney Crosby »

Jävligt härligt att vara Djurgårdare just nu! Fan vilka skott av Schneider! :)
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av jensa85 »

Snacka om skillnad i PP med Timmy och Schneider disponibla.
Tror Schneider har skjutit mer i PP på 2 perioder än vad Falk har gjort under hela säsongen.

Känns onödigt jämt att de står 3-1 hittills. Med våra chanser borde vi iaf gjort minst två till.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Göm eller ät upp pucken nu i 3:e för faan.....!!!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av sportfåne »

Bara vi vinner är jag nöjd ;) Som jag sa innan så trodde jag stenhårt på kedjan Linkan-Fimpen-Figge ! Figge som målskytt och Fimpen jobbar stenhårt och går ofta rakt på mål. Linkan behövs ingen förklaring :P
DIF <3
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av Doyle »

Södertälje är luriga så det gäller att ge geten nu i tredje och inte få nån mättnadskänsla. Efter fiaskot mot Frölunda så är det närmast en skyldighet att köra över kringelgänget
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av warrant »

Nu kommer man sova gott inatt
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av melker »

Fan vad skönt med seger, precis detta vad som behövdes inför torsdagens match mot rögle och den feta klacken som är väntad. Klacksektionen utökad till upp emot 1000 platser.
Så skaffa din biljett!!

Åhh en sådan hääärlig dag gammla fina Djuuu!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
Pinnen
Inlägg: 134
Blev medlem: 2007-10-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skåne/Helsingborg

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av Pinnen »

Såg matchen på PPV, måste säga att jag är helnöjd med matchen och självklart resultatet.
David Schneider är precis så bra som jag vågats hoppa på, och precis den spelartyp vi behövde.
Killen bombade ju med skott i PP! vilket även resulterade i 2 poäng :)
Han ser även säker och stabil ut med pucken, och snabb på skenorna.
Andra åsikter?

PS.Härligt att höra klacken också!

Rögle-kross på torsdag då!
4-0!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av Emil Svelander »

Bra match. Schneider är en fruktansvärt stor tillgång, vilket snabbt skott han har. Det där har jag inte sett sen Björne stod på blålinjen.

Kul också att Linkan fick lite utdelning.

Härliga Djurgårn!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Lee Harvey Oswald skrev:Ett möte mellan 2 utav Sveriges trubbigaste anfall.
Dessa ”på låtsas-derbyn” får DIF-GIF Sundsvall att framstå som ett adrenalinfyllt actionevenemang

Ska vi säga 0-0, alt 1-1
Kan man ha mer fel?!!
Ahh, ja bjuder på det en kväll som denna

DIF:s 1:a & 2:a period måste väl vara det bästa man presterat i år.
(1:a mot FBK var hysterisk också)

Schneider & Ragge jah, man får nästan gnugga sig i ögonen.
Tänk att båda 2 spelar i Djurgården
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
MAP
Inlägg: 187
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av MAP »

Mycket bra jämförelse Nord-Schneider; alltid snabbt, stenhårt och alltid på mål. Otroligt skön seger.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av Doyle »

Schneider verkar bli en tillgång för laget. Djugårn hade bra energi och kändes mycket starkare än kringlorna. Känns nu roligt att se fram mot matchen mot Rögle på torsdag :wink:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av DIF_Soldier »

Matchens gigant var som ni alla säger vår lille jänkare. 0+2 i första matchen i DIF-tröjan kan ju inte ha börjat bättre. Klockren instats av Dave, som banade väg för alla skottvilliga kaminer ikväll, även om Urbom inledde det.

Sen har vi nog hittat en ny förstakedja i Figge-Fimpen-Linkan. Mycket bra jobb offensivt, och bra forechecking med Fimpen och Figren som sliter energiskt samt en Linkan som kan snappa upp de puckar de båda jobbar fram. 0+2 även av Linkan ikväll, och jag tror framförallt att Figren är den största orsaken till att det börjar vända för Bremberg.

En kille som vi klagat på lite hittills ryckte upp sig idag; Danielsson. Låg på hårt i forecheckingen som vi är vana att se honom. Hoppas det fortsätter.

Vidare är Otto bra idag, och vikten av Timmy Pettersson syntes. Skönt att Timmy är tillbaka.
Behöver jag nämna Ragge och Riddarn?

Anger var inte lika dålig idag, men fortfarande inte bra. In med Dicken i den formationen när han tillfrisknar. Minus också till dommare Vimmelborg som friade och blåste hej vilt för att statistiken skulle bli jämnare. Skäms!

Holmqvist syntes inte så mycket idag förutom ett bra boxplayspel och en ass, men vi får se hur spelet på kanten urartar sig.

Allt som allt en gedigen insats och en lysande andraperiod. Minuset var de inledande sju minuterna i tredje, annars var SSK aldrig nära att vända.

Bra jobb av klacken också, fast "vi skrattar åt vrak och pissar på SSK" hade nog jag föredragit. :D
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2008-10-13 21:27:52, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Södertälje SK - Djurgårdens IF, 13/10 2008

Inlägg av -daniel- »

-daniel- skrev: Schneider, fräls oss. Tack.
Sådärja.

Underbart att se Schneider, så här SKA vi fortsätta tugga på i framförallt powerplay. Enkla backskott och folk framför mål... Visa lite hjärta i framtiden också så skall vi nog kunna se ett ljus i tunneln även den här säsongen.

Anfallsmässigt ser det bra ut, men nu var det återigen lite tafatt i försvaret stundtals. Kändes som det vart mer nervöst än vad det hade behövt bli...

Aja, Schneider + Ragge, vilken jävla kombo.
Bild
Skriv svar