Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av jensa85 »

Lee Harvey Oswald skrev:
sthlm_dif skrev:Men jag blev på bättre humör när Cam Abbot senare åkte på en riktigt smäll, han grinade riktigt illa! Haha :D Som man bäddar får man ligga!
Precis sånt prat ger Djurgårdsfans onödigt dåligt rykte i resten av landet

Hade det varit en propp han åkte på hade jag också flinat, nu var det en bristning i baksida lår orsakat av Cam själv.
Hittar inget komiskt alls i det

Dessutom var Ridderwalls skådespel vid "armbågen" sämre än C.Ronaldo & D.Villa tillsammans.
En lätt touch & pojken blir åksjuk & måste vila i 15sek

Tror du på allvar att Riddarn skulle fejka skada mitt under ett DIF-anfall? Såg du ens hur han betedde sig efter smällen?
Det var knappast något skådespel iaf
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av jensa85 »

Remy Lebeau skrev:
sthlm_dif skrev:Man får bara inte göra så som Cam Abbot gjorde...
Skrattar i vanliga fall inte åt spelare som blir skadade, men kunde inte undvika att njuta när han fick igen för det han gjorde!
Precis som Lee Harvey sa, så överdrivde Riddarn något otroligt. Han lägger sig ner, reser sig och kollar var pucken är, och flyttar sig och lägger sig framför egna målet.

Att du sedan njuter när Abbot får en bristning i ena låret i en situation efter det äcklar mig. Kan acceptera viss skadeglädje, men att njuta när någon skadar sig är över gränsen.

Du tror inte att det kan vara så att när han reste sig efter han som du uttrycker det "kollat var pucken var" blev lite yr i mössan efter smällen och därför "lägger" sig igen?
Användarvisningsbild
Pinnen
Inlägg: 134
Blev medlem: 2007-10-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skåne/Helsingborg

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av Pinnen »

Var på plats idag. Svettigt som fan eftsersom alla här nere är Rögleiter.. Kan ju påstå att man kände sig lite ensam på Sektion N när jag var den enda på sektionen som ställde mig upp och skrek av glädje när DIF gjorde mål :wink:

Fanns väl både positiva och negativer om dagens Djurgården, Dock en väldigt underhållande match från mina ögon!
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av ludde- »

Remy Lebeau skrev:
sthlm_dif skrev:Man får bara inte göra så som Cam Abbot gjorde...
Skrattar i vanliga fall inte åt spelare som blir skadade, men kunde inte undvika att njuta när han fick igen för det han gjorde!
Precis som Lee Harvey sa, så överdrivde Riddarn något otroligt. Han lägger sig ner, reser sig och kollar var pucken är, och flyttar sig och lägger sig framför egna målet.

Att du sedan njuter när Abbot får en bristning i ena låret i en situation efter det äcklar mig. Kan acceptera viss skadeglädje, men att njuta när någon skadar sig är över gränsen.
Jag fick känsla av målvaktsinstinkt att kolla spelet innan han "däcka"
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av sthlm_dif »

Remy Lebeau skrev: Precis som Lee Harvey sa, så överdrivde Riddarn något otroligt. Han lägger sig ner, reser sig och kollar var pucken är, och flyttar sig och lägger sig framför egna målet.
En liten fråga bara, hur ser du svenska hockeymatcher i Japan? :)

Man kanske inte ska njuta när folk skadar sig, men jag hatar nästan alla kanadensare som spelar hokcey på hög nivå, eftersom dom "älskar" att skada motspelare.
Senast redigerad av sthlm_dif den 2008-10-09 22:37:35, redigerad totalt 1 gånger.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
KRNI
Inlägg: 290
Blev medlem: 2007-02-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av KRNI »

KRNI skrev:4-1 till DIF, det blir min gissning!!
Fan det sket sig! :mrgreen: Jaja, en poäng får vi nöjda med efter ett så slarvigt spel, speciellt i egna zonen som också många påpekat ikväll. Man vinner ju ofta pucken i egen zon, men när man väl gjort det så blir man passiv på något sätt och ger tillbaka pucken i stort sett direkt. Skärpning! Vidare i egen zon tycker jag Ridderwall såg lite väl darrig ut stundtals, men i det stora hela bra som vanligt. Vad gäller armbågstacklingen på Ridderwall så även om Riddarn förstärkte det hela något så ser man tydligt avsikten och det är synd att Andersson inte noterar det. Hade den tagit illa så...

Många lägen för djurgårn, men tyvärr sitter inte pucken, Josefson hade sin chans och att inte Figren blickar upp och passar Printz, satan! :mrgreen:
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
128
Inlägg: 76
Blev medlem: 2008-05-20
Säsongskort: Ja

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av 128 »

ludde- skrev:Jag fick känsla av målvaktsinstinkt att kolla spelet innan han "däcka"
Precis den känslan jag fick!

Han är målvakt och bara måste ställa sig upp, även om han har brutit benet, ifall att det skulle vara motsåndare i anstormning.

Tror inte att han fejkade...
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av stolpskott »

Pinnen skrev:Var på plats idag. Svettigt som fan eftsersom alla här nere är Rögleiter.. Kan ju påstå att man kände sig lite ensam på Sektion N när jag var den enda på sektionen som ställde mig upp och skrek av glädje när DIF gjorde mål :wink:

Fanns väl både positiva och negativer om dagens Djurgården, Dock en väldigt underhållande match från mina ögon!
Pinnen, såg du inte oss längst nere? Skulle ställt dig där... Då hade du fanimej inte varit ensam! :lol:
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av stolpskott »

Lee Harvey Oswald skrev:
sthlm_dif skrev:Men jag blev på bättre humör när Cam Abbot senare åkte på en riktigt smäll, han grinade riktigt illa! Haha :D Som man bäddar får man ligga!
Precis sånt prat ger Djurgårdsfans onödigt dåligt rykte i resten av landet

Hade det varit en propp han åkte på hade jag också flinat, nu var det en bristning i baksida lår orsakat av Cam själv.
Hittar inget komiskt alls i det

Dessutom var Ridderwalls skådespel vid "armbågen" sämre än C.Ronaldo & D.Villa tillsammans.
En lätt touch & pojken blir åksjuk & måste vila i 15sek

Ehh, vilken match såg du? Det var helt jävla bedrövligt gjort av Abbot! Åkte ju förfan med armbågen i huvudet på honom, Ridderwall försökte ju allt han kunde och resa sig upp men det gick ju bara inte... Nää du, lätt touch är inte det rätta ordet.

Vet inte om du själv spelat hockey, men när jag gjorde och fick stå målvakt och någon åker rätt in i en så är det mindre smickrande, tänk dig att du har en hjälm på dig som bara skakar och ditt bakhuvud hänger inte riktigt med men det gör det ändå, och det är en helt förjävlig känsla... Dock så om det inte är allt för hårt så vaknar man till efter ett tag.

Var mer eller mindre säker på att Ridderwall inte skulle fortsätta matchen, men som tur väl klarade sig grabben väl.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

stolpskott skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
sthlm_dif skrev:Men jag blev på bättre humör när Cam Abbot senare åkte på en riktigt smäll, han grinade riktigt illa! Haha :D Som man bäddar får man ligga!
Precis sånt prat ger Djurgårdsfans onödigt dåligt rykte i resten av landet

Hade det varit en propp han åkte på hade jag också flinat, nu var det en bristning i baksida lår orsakat av Cam själv.
Hittar inget komiskt alls i det

Dessutom var Ridderwalls skådespel vid "armbågen" sämre än C.Ronaldo & D.Villa tillsammans.
En lätt touch & pojken blir åksjuk & måste vila i 15sek

Ehh, vilken match såg du? Det var helt jävla bedrövligt gjort av Abbot! Åkte ju förfan med armbågen i huvudet på honom, Ridderwall försökte ju allt han kunde och resa sig upp men det gick ju bara inte... Nää du, lätt touch är inte det rätta ordet.

Vet inte om du själv spelat hockey, men när jag gjorde och fick stå målvakt och någon åker rätt in i en så är det mindre smickrande, tänk dig att du har en hjälm på dig som bara skakar och ditt bakhuvud hänger inte riktigt med men det gör det ändå, och det är en helt förjävlig känsla... Dock så om det inte är allt för hårt så vaknar man till efter ett tag.

Var mer eller mindre säker på att Ridderwall inte skulle fortsätta matchen, men som tur väl klarade sig grabben väl.

Eeeehhh....tror vi såg samma match faktiskt.
Eventuellt såg du med lite mer Gul/Röd/Blå ögon

10sek efter avblåsningen står Riddarn upp.
DIF läkarteam kollar inte ens efter hjärnskakningssyndrom, gissa varför..?
Var han så yr som det först såg ut skulle han aldrig tillåtits spela vidare.
Senare i 3:e per gör Ridderwall en något lindrigare "Ronaldo" när Tjärnqvist är framme.

Hatar när andra lags målvakter agerar så här (typ Wallinheimo, Myllys), då är det svårt att gilla det bara för att en Djurgårdare gör så


Hade den däremot träffat, då pratar vi avstängning
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av diffarn1 »

Kan inte hålla med dem som inte gillar Figrens framfart mot mål, tycker han ska fortsätta som han gör nu!!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av Emil Svelander »

diffarn1 skrev:Kan inte hålla med dem som inte gillar Figrens framfart mot mål, tycker han ska fortsätta som han gör nu!!
Så du tycker det är bra att han kastar bort en poäng till laget i sin iver att göra egna mål? Jag tycker det är idiotiskt.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av Caveman »

Danielsson & Anger ä riktigt rädda och kassa. Danielsson fick väl kliva av riktigt tidig igår, bra där!

Ragnarsson är KUNG, men jag hoppas att vi få tillbaka några backar så även denna man får vila lite. Printz stod för en prickfri match och kunde fått avgöra i öppetmål om bara Figren hade lyft blicken. Snygga mål DIF gjorde. Tacklingen på Ridderwall var ful och borde blivit bestraffad sedan är det oviktigt om Riddarn blev yr (som han antaligen var) eller "spelar".
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av Kall-El »

Kanske inte skulle vilja påstå att Danielsson är feg. Däremot köper jag det omdömet om Anger som verkligen skulle behöva tuffa till sig. Otto - Bremberg behöver ha en tuff spelare med sig, en spelare som går in rakt på mål och detta är inte Anger. Vilken spelare detta borde vara är givetvis svårt att avgöra, men jag hade inte gråtit blod om Ahlén fått chansen.

Hur du kan vara så förblindat positiv till Printz är fortfarande en gåta. Ankan så det första vettig på mycket länge när han kommenterade varför Printz och Ronnie lirade tillsammans; Printz har varit inne på väldigt många baklängesmål därför vill man gärna spela honom tillsammans med en defensiv mästare. Enkelt uttryckt de spelar dessa backar ihop så att Ronnie skall täcka upp bakom Printz. Printz var för övrigt inte prickfri igår heller, inte heller var han genomusel utan tillhörde snarast den grå "medelmassan".

Avslutningsvis skulle vi vinna enormt mycket spelmässigt på om vi kunde få in någon anfallare som spelade lite rakare. ( Eller spela lite rakare generellt sätt. ) En spelare som går rakt in på mål, bökar och sätter trissan i nät. Lite för ofta känns det som att vårt offensiva spel är lite för "fint" och "tillkrånglat".

Å andra sidan tar jag hellre spelet vi har nu jämfört med det som vi praktiserade förra säsongen. Det skulle bara bli så mycket mer effektivt om vissa saker gjordes lite enklare.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Rögle BK - Djurgårdens IF, 9/10 2008

Inlägg av Caveman »

Vad Ankan sa?

Han pratade om Printz/Ronnie innan matchen, sedan gör Printz en mycket stark insats matchen igenom. Jag är inte förblindad, du Kall-El däremot kör med skygglapparna på. Jag tycker mindre bra om Danielsson & Anger men är inte sen att ge dessa båda herrar beröm om de förtjänar det och det är precis som med Printz, gör de en mindre bra match så påtalar jag det.
Skriv svar