Djurgårdens IF - Frölunda HC, 11/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
KRNI
Inlägg: 290
Blev medlem: 2007-02-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 11/10 2008

Inlägg av KRNI »

Enligt nyhetssidan så utgick Ölvestad redan efter första perioden, missade han en ny tackling? :|
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 11/10 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

KRNI skrev:Enligt nyhetssidan så utgick Ölvestad redan efter första perioden, missade han en ny tackling? :|

Tror faktiskt han satte sig på sin egen fot efter en halvlyckad tackling i offensiv zon
(dock med haknings utv. som följd)

Känns som det skitsamma om Ölve är med eller inte, han syns knappt.
En annan pojkvasker som åker & gömmer sig är Danielsson, vad pysslar han med..?

Satt & tänkte precis innan matchen att DIF inte gjort nån "skrattmatch" ännu i år
(jaa, en halv mot Modo då).
& då levererar DIF blixsnabbt.

Nää, ut & ät orm ,gör om, gör rätt!
Dissipointed
:x
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 11/10 2008

Inlägg av spiik »

Jag har klurat och klurat och kan inte komma fram till vem som var sämst av Lärking, publiken eller laget idag... Jävligt trist känsla.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 11/10 2008

Inlägg av -daniel- »

spiik skrev:Jag har klurat och klurat och kan inte komma fram till vem som var sämst av Lärking, publiken eller laget idag... Jävligt trist känsla.
En kombination, Lärking var så jävla värdelös så det ledde till att laget presterade sämre än väntat. Vilket i sin tur gjorde att publiken vart bedrövlig.

Ska sanningen fram så kan vi dock inte skylla allt (eller ens så mycket) på Lärking, laget gjorde en riktig piss-match... är riktigt förbannad så här i efterhand. Riktigt illa att man går in till en lördagsmatch som på förhand haussades upp rejält med en sådan tam inställning.

Visar vi inte redan framfötterna i måndagsmötet med Slöddertälje är jag rädd att den här säsongen kan bli riktigt jävla jobbig.
Bild
MAP
Inlägg: 187
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 11/10 2008

Inlägg av MAP »

Den här säsongen kommer nog bli väldigt, väldigt lång. 1 fullpoängare på 8 matcher nu och 2 ggr har det blivit 5 insläppta på hemmaplan. Försvarsspelet är så naivt och bekvämt att det omöjligt kan räcka till slutspel.

Känns som hela årets trupp var en chansning. Målvakten är ung och lovande, håller han så håller han liksom. Tränarna är halvdanna medhjälpare som sparar in Säckens lön. Bara att konstatera; det fungerar inte.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 11/10 2008

Inlägg av melker »

Tycker man kan lasta Riddarn för två eller tre utav målen, sen så borde vi ha tagit vara på de jävla bra chanser som vid hade. Det är jävligt kul att se Figren lira alltså! För övrigt:



Lärking kan dra åt helvete, den jävla råttan!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 11/10 2008

Inlägg av ludde- »

Känns lite som kombination med revanschsuget Frölunda, förjävlig domarinsats och en allmänt dålig match av Djurgården resulterade i dagens resultat, bara dåliga förutsättningar.

Tycker ändå de stunder de sett bra ut under säsongen har de sett riktigt bra ut, det finns något där.

10 omgångar i serien förra året låg vi på en 5:e plats, dock hade vi bara 3 poäng än vad vi har nu. Då hade vi dock målskillnaden +11 och nu har vi -6.

De känns helt klart som vi saknar en riktigt bra målskytt, de har varit för många lägen ett par matcher i rad nu där pucken skulle varit i mål.

risk för dåligt skriven text då det är ganska sent, men men.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Ezzab
Inlägg: 2
Blev medlem: 2006-12-21

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 11/10 2008

Inlägg av Ezzab »

Ge oss nån som kan göra mål. Daniel Larsson kommer inte platsa inte i Detroit denna säsong utan vänder hem lagomt till jul igen (på lån då såklart). Men vi behöver nån som gör mål. Tror inte Bengan vänder hem direkt. Ge mig en målskytt. Geert Den Ouden kanske e sugen på hockey.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 11/10 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ezzab skrev:Ge mig en målskytt. Geert Den Ouden kanske e sugen på hockey.
Tror kanske inte han är "The Man".
Såg honom på globens is (på skridskor:) senhösten 2003 då fotbollslaget hyllades i pausen.
den Ouden, Makondele & Bapupa åkte & höll i sig i sargen hela varvet runt :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 11/10 2008

Inlägg av Stocky »

Konstigt att dom går ut med 6000 sålda måndagen innan, sen blir det 6033 eller vad det blev? Har inte stämmt en gång den där förhands försäljningen.
Användarvisningsbild
M_or0t
Inlägg: 88
Blev medlem: 2007-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Vet inte

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 11/10 2008

Inlägg av M_or0t »

Stocky skrev:Konstigt att dom går ut med 6000 sålda måndagen innan, sen blir det 6033 eller vad det blev? Har inte stämmt en gång den där förhands försäljningen.
En fråga, är det nån som sitter o gissar hur många som kan blivit sålda eller vad är det som de baserar siffrorna på?
KapZ
Inlägg: 185
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 11/10 2008

Inlägg av KapZ »

De är sålda, sen att folk inte dyker upp är en annan sak.
Användarvisningsbild
M_or0t
Inlägg: 88
Blev medlem: 2007-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Vet inte

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 11/10 2008

Inlägg av M_or0t »

Vem är så dum?
grodis333
Inlägg: 6
Blev medlem: 2008-10-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 11/10 2008

Inlägg av grodis333 »

Visst Ridderlwall är ung, men vissa saker måste han väl ändå lärt sig. Står man vid sidan av mål, vänd baklänges och ska rensa puck så dra man den väl för i helvete inte genom slotet! Att dra ut den i något sarghörn borde varit standard-handlingen. Allmänt så var Ridderwall ute på flera underliga utflykter utanför kassen igår, alla som skulle kunnat hanterats bättre på standarsätt, men istället blev nervösa "påhittiga" fummlingar. Lär killen stabila standardmanövrar utanför bur, plus att man efteråt ska åka tillbaka till buren så snabbt som möjligt, igår väntade han ju kvar bakom buren åtminstone en gång.

Sen Frölundas 4:a (?) var väl slagskott från blå, rakt framifrån, utan någon som helst spelare ivägen (eller såg någon något annat?), utan snabb sidledsförflyttning. Hur går en sådan puck in? Det kändes som att Frölundas första 2 skott i 3:e blev mål ... bara sådär.

Resten av laget sög också så Riderwall behöver inte känna sig utpekad som värst. Vid 1-4 ville jag bara gå hem, och vid 1-5 dök för första gången känslan upp om att klippa medlemskortet och lämna in det i souvenirshopen. Jag är en sån som aldrig brukar ge upp men igår var nog den förlust som tagit hårdast, hela kvällen var förstörd ... och jag som hade tänkt att gå på torsdag ... nu känns den kommande veckan så trist ... Det som behövs för att jag skall ändra mig är att de SPÖAR SKITEN ur södertälje och ber om ursäkt på hemsidan för lördagens katastrof.


När jag ändå är på gång: Lärking...? Vad höll han på med?
1. Frölundas målis som drar den upp (ut!) i nät och han pekar att den nuddade något på vägen? Skulle målisen lyckats valla pucken i sargen och fått den flera meter upp i luften i nästan ingen vinkel, skulle varit intressant att se en repris.
2. En djurgårdare drar pucken över sarg i egen zon, precis efteråt gör Frölunda samma sak och får utvisning? Tur för oss i detta fall men jag har hellre en domare med glasögonen på.
3 Vaför blev det inte straff på friläget? Ingen mellan mål och puckförare, fälld bakifrån, bara metrar kvar, skottchans på mål. Uppenbarligen såg han ju vad som hände eftersom det blev 2min.
4. Tyckte det fanns fler tydliga tveksamheter.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 11/10 2008

Inlägg av Caveman »

Här behövs inga djupare analyser:

Hela laget gör en riktig pinsam insats, trodde DIF att matchen började vid kl 19:00, eller?

Jag som vart så stolt över detta laget, igår svek dom mig, känner mig väldigt irriterad över matchen igår. Ingenting fungerade, ingenting. Alla spelare, alla i båset får underkänt (men visst får Anger alldeles för mycket istid), publiken var också värdelös men så brukar det bli när det haussas till andra matcher (DIF-Rögle) istället för att koncentrera sig på matcherna som är.

Jag hoppas att jag slipper att se detta igen, på Hovet ska inget lag komma och ta sig friheter, varken frölunda eller Detroit, men igår lade vi oss på rygg. Bedrövligt! Jag skiter i att frölunda har förlorat matchen innan med 2-8 och brinner av revanschlusta, det är deras problem, vi skulle bara tryckt ned dom än mer i skiten, men då står vi är snällt med mössan i hand och låter Frölunda styra och ställa.
Jag kan ta en förlust, men inte som den igår, aldrig på Hovet, aldrig!
Skriv svar