DIF Intro på matcherna

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Calle
Inlägg: 132
Blev medlem: 2008-10-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

DIF Intro på matcherna

Inlägg av Calle »

Jag har hängt med DIF Hockey sedan början av 80-talet och minns en riktigt häftig grej sen den tiden som var en höjdare inför match. Då åkte alla spelare ut på isen efter ett mäktigt pompa och ståt ungefär som idag men tog omedelbart ett varv eller två runt mittcirkeln och "hälsade" publiken välkomna med klubborna upp i luften. Det skapade grym krigarstämning i publiken och när motståndarna sedan kom in mötte de en grymt peppad publik. Nu minns jag inte riktigt om detta var standard för alla matcher (kanske ngn annan som gör?) men känslan sitter i ännu - det var grymt häftigt. Jag tycker att detta borde återinföras, kan ju inte vara så svårt att få till, men skapar kul effekt! Det är jättebra idag med eld och grabbarna ur järnkaminen, men man kan ju spetsa till det lite. Tycker jag - låt Hovet koka ytterligare inför nedsläpp!
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av Struten »

Var inte med på 80-talet men det låter inte helt fel. Så som du beskriver det verkar det få igång en grym stämning. Skulle vara skitkul om klacken och båda långsidor började skrika och bua så fort motståndarna dök upp.

Sen när jag tänker på det så känns det som det finns en risk för att det blir uttjatat om man ska köra det var och vareviga match. Krävs också att intro-musiken ska vara grym.

Förresten, har inte kunnat medverka på någon av de tre första hemmamatcherna. Någon som kan vara snäll och lägga upp en länk till musiken i introt vi har iår.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av melker »

Jag tycker förra årets intro var klart bättre - musiken även den. Bra att dom har kvar Heroes låten och gammla klipp i alla fall!
Men var är elden? Och var är Järnkaminsborgen? :cry:
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av Kojak »

Calle skrev:Jag har hängt med DIF Hockey sedan början av 80-talet och minns en riktigt häftig grej sen den tiden som var en höjdare inför match. Då åkte alla spelare ut på isen efter ett mäktigt pompa och ståt ungefär som idag men tog omedelbart ett varv eller två runt mittcirkeln och "hälsade" publiken välkomna med klubborna upp i luften. Det skapade grym krigarstämning i publiken och när motståndarna sedan kom in mötte de en grymt peppad publik. Nu minns jag inte riktigt om detta var standard för alla matcher (kanske ngn annan som gör?) men känslan sitter i ännu - det var grymt häftigt. Jag tycker att detta borde återinföras, kan ju inte vara så svårt att få till, men skapar kul effekt! Det är jättebra idag med eld och grabbarna ur järnkaminen, men man kan ju spetsa till det lite. Tycker jag - låt Hovet koka ytterligare inför nedsläpp!
Det finns en anledning till att Djurgården är ledande i svensk hockey... Det som vi gjorde på 80-talet, det gör bönderna idag.

Jag tycker det är helt fel att åka omkring runt mittcirkeln som alla andra gör. Egentligen gör det ingen skillnad om de åker i cirklar eller backar in från tunneln när de gör entré. Det dom borde göra är att störta iväg till klacken och slå på plexit och få igång klacken ännu mer, med andra ord, precis som de gör idag fast lite mer entusiasm. Något annat är inte tänkbart, tycker jag!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av Rocker »

melker skrev:Jag tycker förra årets intro var klart bättre - musiken även den. Bra att dom har kvar Heroes låten och gammla klipp i alla fall!
Men var är elden? Och var är Järnkaminsborgen? :cry:
Tycker det är skönt att slippa elden och kaminen. Vi ska väl vara unika?
Användarvisningsbild
M_or0t
Inlägg: 88
Blev medlem: 2007-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Vet inte

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av M_or0t »

Rocker skrev:
melker skrev:Jag tycker förra årets intro var klart bättre - musiken även den. Bra att dom har kvar Heroes låten och gammla klipp i alla fall!
Men var är elden? Och var är Järnkaminsborgen? :cry:
Tycker det är skönt att slippa elden och kaminen. Vi ska väl vara unika?
Var inte vi först med det? :?: :)
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av melker »

Rocker skrev:
melker skrev:Jag tycker förra årets intro var klart bättre - musiken även den. Bra att dom har kvar Heroes låten och gammla klipp i alla fall!
Men var är elden? Och var är Järnkaminsborgen? :cry:
Tycker det är skönt att slippa elden och kaminen. Vi ska väl vara unika?
Det är väl unikt med en kamin?
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Calle
Inlägg: 132
Blev medlem: 2008-10-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av Calle »

Det finns säkert mycket man kan hitta på minuterna innan nedsläpp, min poäng är att det går att läga ner mer krut på det. Som exempel minns jag för ett par säsonger sedan, när vi var usla på att komma till matcherna och ett skönt initiativ kom att "fylla Hovet" inför en match mot Färjestad. Resultatet var makalöst, tror klacken bestod av dryga tretusen vilken någon sa var rekord, och övriga i publiken blev helt galna och tokladdade. Helt plötsligt, utan någon som helst förvarning och innan de flesta hunnit sätta sig - kom grabbarna rakt in och började lite försiktigt värma upp på isen. Ingen musik, ingen Järnkamin, ingen speaker - inte ens lite reducerat ljus. Antiklimax!! Boring! Jag anser att någon ordning och förberedelse för varje match är ett måste, sedan kan man ju diskutera nivån! Men kolla NHL, där är ju hälften av hela grejen "showen" och är solklart en anledning till att de fyller 18,000 i sina arenor match efter match! Enkel åtgärd kan skapa stor skillnad kanske...
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av Emil Svelander »

Calle skrev:Det finns säkert mycket man kan hitta på minuterna innan nedsläpp, min poäng är att det går att läga ner mer krut på det. Som exempel minns jag för ett par säsonger sedan, när vi var usla på att komma till matcherna och ett skönt initiativ kom att "fylla Hovet" inför en match mot Färjestad. Resultatet var makalöst, tror klacken bestod av dryga tretusen vilken någon sa var rekord, och övriga i publiken blev helt galna och tokladdade. Helt plötsligt, utan någon som helst förvarning och innan de flesta hunnit sätta sig - kom grabbarna rakt in och började lite försiktigt värma upp på isen. Ingen musik, ingen Järnkamin, ingen speaker - inte ens lite reducerat ljus. Antiklimax!! Boring! Jag anser att någon ordning och förberedelse för varje match är ett måste, sedan kan man ju diskutera nivån! Men kolla NHL, där är ju hälften av hela grejen "showen" och är solklart en anledning till att de fyller 18,000 i sina arenor match efter match! Enkel åtgärd kan skapa stor skillnad kanske...
Nu är du ute och cyklar. DIF strävar efter att inte efterlikna NHL särskilt mycket, därför är det bra som det är nu.
Sjunger avgå Johnny...
128
Inlägg: 76
Blev medlem: 2008-05-20
Säsongskort: Ja

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av 128 »

Emil Svelander skrev:Nu är du ute och cyklar. DIF strävar efter att inte efterlikna NHL särskilt mycket, därför är det bra som det är nu.
Klart att vi ska sträva efter att utvecklas.

Det är en väldigt stor skilnad på att utvecklas och efterlikna.

Jag gillar inte när folk säger: "Kolla hur dom har det, vi har det bättre, vi fortsätter att ha det som vi har"...

Hur ska världen då kunna utvecklas? Ska vi flytta tillbaka till grottorna? Är ju så det blir om man aldrig låter sig färdas in i framtiden.

Ursäktar ifall man har ohövlig ton, men man är ju fortförande piss från i går...
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av Emil Svelander »

128 skrev:
Emil Svelander skrev:Nu är du ute och cyklar. DIF strävar efter att inte efterlikna NHL särskilt mycket, därför är det bra som det är nu.
Klart att vi ska sträva efter att utvecklas.

Det är en väldigt stor skilnad på att utvecklas och efterlikna.

Jag gillar inte när folk säger: "Kolla hur dom har det, vi har det bättre, vi fortsätter att ha det som vi har"...

Hur ska världen då kunna utvecklas? Ska vi flytta tillbaka till grottorna? Är ju så det blir om man aldrig låter sig färdas in i framtiden.

Ursäktar ifall man har ohövlig ton, men man är ju fortförande piss från i går...
Hihi, du är väl aldrig vänlig ändå, Mr. Skarpnäck... :wink:

Till saken: Att ha ett intro med massa eldar och andra jippogrejer tycker inte jag är DIF. Vi är på riktigt och finns inte enbart för pengarna och showens skull. Vi kan skapa en grym inramning utan dessa tillhyggen.

Jag tycker inte detta är att vara destruktiv, det handlar om vad vi står för.
Sjunger avgå Johnny...
128
Inlägg: 76
Blev medlem: 2008-05-20
Säsongskort: Ja

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av 128 »

Jag tycker vi kör på att alla (DIF)spelarna åker in och kör en fet tackling i sargen framför klacken när de kommer in!
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av Kojak »

128 skrev:Jag tycker vi kör på att alla (DIF)spelarna åker in och kör en fet tackling i sargen framför klacken när de kommer in!
Då får du tända upp Hovet helt... Annars lär de snubble på varandra eller göra illa sig i tacklingsmomentet innan matchen ens börjat.. ;)

I övrigt... Jag gillar inte tanken på eld allt för mycket. Men ett schysst ljusspel vore inte helt fel med fet musik. Det jag vill klaga på idag är att musiken inte är särskilt bra när spelarna kommer in... Det måste finnas en låt där man hör musiken för att sen helt plötsligt explodera i samma sekund som spelarna kommer in. Förra årets låt var klockren, fortsätt med den!

Puss!
Senast redigerad av Kojak den 2008-10-06 12:33:58, redigerad totalt 1 gånger.
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Adam Blomster
Inlägg: 170
Blev medlem: 2005-06-09

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av Adam Blomster »

.
Senast redigerad av Adam Blomster den 2009-01-02 13:23:17, redigerad totalt 1 gånger.
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Re: DIF Intro på matcherna

Inlägg av Rocker »

Adam Blomster skrev:
Kojak skrev:
128 skrev:Jag tycker vi kör på att alla (DIF)spelarna åker in och kör en fet tackling i sargen framför klacken när de kommer in!
Då får du tända upp Hovet helt... Annars lär de snubble på varandra eller göra illa sig i tacklingsmomentet innan matchen ens börjat.. ;)

I övrigt... Jag gillar inte tanken på eld allt för mycket. Men ett schysst ljusspel vore inte helt fel med fet musik. Det jag vill klaga på idag är att musiken inte är särskilt bra när spelarna kommer in... Det måste finnas en låt där man hör musiken för att sex helt plötsligt explodera i samma sekund som spelarna kommer in. Förra årets låt var klockren, fortsätt med den!

Puss!
Vain glory opera - Edguy
Där har du den ultimata intro låten
Haha! Då slutar jag gå på hockey. Tysk powermetal går fetbort...
Skriv svar