Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av jensa85 »

Ytterst märklig match från våran sida. Men fy fan vad skönt med 3 pinnar. Lätt den skönaste segern på väldigt länge.

Första perioden är väldigt avvaktande och 0-0 är talande för hur perioden såg ut.

I den andra tycker jag vi ska döda matchen. Massvis med bra målchanser men bara 2 mål. Även om vi återigen släpper mycket lätta kontringar när vi trycker på.

Första 10-15 av tredje är ren o skär katastrof och vi får tacka "Riddarn" att det bara blev ett timråmål. Efter vårat BP i slutet spelar vi ändå upp oss och vinner väl till slut rättvist.
Att vi sen sköt 0(noll!!!) skott i tredje säger väl en del om hur den såg ut. Men segrar som dessa är ändå dom skönaste.

Plus idag framförallt till Figren, Josefsson o Fimpen. Tycker även att Urbom gjorde en mycket bra match. Ragge som vanligt stabil, dock inte lika överlägsen som vanligt.

Tyvärr fick jag kanske rätt till slut med angående "Linkan". Han spelade inte i tredje. Frågan är om han blev bänkad eller skadad. Någon som vet?
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av warrant »

Figrens mål var visst något alldeles extra..
Sportnytt som gäller sen
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av sportfåne »

Jag är också orolig över linkan han lirade inte ett byte i sista perioden någon som vet något ? Komentatorn på säsongskortet sa inte ett skit om det :/ !
Senast redigerad av sportfåne den 2008-10-07 20:41:33, redigerad totalt 1 gånger.
DIF <3
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag har en fråga. VAR är publiken? Måste varit jävlit låg siffra...

Robin Figren och Riddarn matchens lirare utan tvekan, men sådana här tredjeperioder får man bara inte spela! Tre pinnar ikväll var skönt och inte minst viktigt som fan trots spelet i tredje. På torsdag får vi se hur det går. Jobbar inte alla 110% kan Rögle lätt slå oss på käften. Matchen i matchen är inte direkt dålig; Ragge vs. Kenny...
Säg den glädje som varar
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av Kall-El »

Skön seger som måste gått in mot alla odds med tanke på att dagens spel faktiskt låg på DIF-seger.

Tendensen att vi spelar bara i period 1 och 2 håller i sig medan det verkar hända något i tredje. Känns som att spelarna inte riktigt orkar med 60 minutrar. Kanske skulle behöva få in något mer namn för att slitaget på vissa spelare skall bli lite mindre.

För övrigt måste korkade utvisningar i anfallszon bort.

Både Fimpen och Danielsson (?) borde få straffträning för sina tilltag. Mitt förslag är att de spelare som drar på sig korkade utvisningar får cykla lidingöloppet runt vid närmaste lämpliga tillfälle...
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av 136_Djurgårdare »

[quote="DIF_Soldier"]Jag har en fråga. VAR är publiken? Måste varit jävlit låg siffra...

quote]

Ja hur många var det idag, var själv sjuk och fick ge bort min biljett idag.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av Palmgren »

Det var 5828 pers på Hovet idag. Inte en så dålig siffra tycker jag, nästan 6000 pers mot Timrå hemma en tisdag får ses som godkänt.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av Emil Svelander »

Vet inte vad grabbarna håller på med just nu, men något är ju väldigt illa eftersom vi är helt värdelösa i match efter match. Skönt dock att vi vann till slut. Segern stavas Robin Figren och inget annat. Otroligt kul att se honom!

Sedan måste vi bara flytta på Anger nu. Han kan inte få fortsatt förtroende. Människan har ju inte ett rätt på isen. In med Figren där!

I övrigt var klacken usel och sittplats likaså. Sammantaget en värdelös kväll, förutom segern då. :wink:

Vad hände med Linkan? Något är väldigt mystiskt med honom...
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av -daniel- »

Palmgren skrev:Det var 5828 pers på Hovet idag. Inte en så dålig siffra tycker jag, nästan 6000 pers mot Timrå hemma en tisdag får ses som godkänt.
Ja, och jag tyckte vi hördes bra vid några tillfällen. Specifikt i slutet, sista 2 minutrarna var det bra drag (och framförallt i 2:a perioden vid Timrås 5-3 läge ångades det på rejält, tror helt ärligt talat Sundsvalls-pojkarna vart lite småstressade av köttmuren av publikmangel som vi visade upp då). Annars var det väl inget större drag på något håll.

Nåväl, en match med 3 ansikten. Första perioden, relativt avslaget från båda håll - hettade aldrig till rejält. Fanns ett par chanser åt båda hållen men kändes lite som en fortsättning på HV matchen från i lördags. 2:a perioden ägde vi så förbannat stenhårt och fick rejält tryck mot Backlund och sen 3:e var det massivt Timråtryck genom i storsett hela perioden. Totalt var det ingen helgjuten insats på några håll, men det var väldigt skoj att se Figren en hel match.

Jävligt förbannad skön seger dock, nu är det Rögle borta och sen en skön lördagsmatch mot sillarna. Kan vi plocka en vinst på de 2 återstående matcherna den här veckan har vi gjort ett gott veckojobb.
Bild
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av sthlm_dif »

DIF_Soldier skrev:Jag har en fråga. VAR är publiken? Måste varit jävlit låg siffra...
Publiksiffran var inte dålig. 5828 personer såg matchen.
Visst skulle det vara kul med fler personer på våra matcher, men om jag minns rätt så var det 5100 som såg våran förra hemma match mot Skellefteå. Så vi ska inte klaga allt för mycket när publiksiffran är i närheten av 6000.

PS. Tror att vi kommer ha ett publiksnitt på ca 5500-5750 i år.
Men jag hoppas självklart på att siffran ska bli högre!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av Doyle »

Usch, känns på något sätt otryggt årets upplaga av Djugårn. Vissa stunder bjuder man upp till kamphockey för att sedan falla tillbaka och hamnar i nån sorts hönsgård.

Tack gode gud att vi har Ragnarsson där bak som ett säkerhetsplåster annars vete sjutton hur det kommer att gå i fortsättning.

På en skala från 1 - 10 befinner vi oss på en 4 på gränsen till 5:a. Samtliga i laget måste höja sig minst två nivåer för att vi skall uppleva ett slutspel denna säsong.

Man får betänka att Timrå saknar minst 5 st etablerade spelare den här matchen och ändå gör en jämn match mot våra hjältar i vår egen borg.

Kom igen nu och visa lite tigerhjärta mot Rögle...är orolig för den matchen då¨spelet ser ut som det gör. Är nu också Bremberg borta på obestämd tid saknar vi en playmaker, det kommer definitivt att märkas mot Rögle. Ett såeciellt TACK ändå till Robin Figren, den killen kan bli ett litet lyft för Djugårn...en av två positiva saker då vinsten självklart oxå är GULD värd
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Efter 8 omgångar har DIF fortfarande inte gjort en enda helt bra match
(möjligen Brynäs borta då, såg inte hela den matchen).
Grymt tunga 3 poäng just därför.
Denna match kämpade DIF-laget till sig 1p, det andra 2p vill jag helt tillskriva den något decimerade men röststarka klacken.
Vilket drag i 3:e! helt övertygad om att DIF tappat minst 2p utan det stödet.

Figrens karusell vid 2-0 målet fick hela Timråförsvaret att se ut som en tung orörlig surströmmingstunna.
Snacka om att tacka för förtroendet

Angers idiot utv i 3:e kunde blivit dyrbar

Ridderwall & Ragge, vilket lugn, vilken kyla!!!
Dessa herrar kan bli vår räddning
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av Palmgren »

Lee Harvey Oswald skrev:Efter 8 omgångar har DIF fortfarande inte gjort en enda helt bra match
(möjligen Brynäs borta då, såg inte hela den matchen).
Grymt tunga 3 poäng just därför.
Denna match kämpade DIF-laget till sig 1p, det andra 2p vill jag helt tillskriva den något decimerade men röststarka klacken.
Vilket drag i 3:e! helt övertygad om att DIF tappat minst 2p utan det stödet.

Figrens karusell vid 2-0 målet fick hela Timråförsvaret att se ut som en tung orörlig surströmmingstunna.
Snacka om att tacka för förtroendet

Angers idiot utv i 3:e kunde blivit dyrbar

Ridderwall & Ragge, vilket lugn, vilken kyla!!!
Dessa herrar kan bli vår räddning
Jag håller med Djurgården har spelat riktigt dåligt (bortsett från Brynäs matchen) den här säsongen. Alla spelare måste höja sig ett par snäpp. Och man måste definitivt bli bättre i powerplay, hur många PP lägen har Djurgården haft den här säsongen? Mycket kan bli mycket bättre.
Richard DIF Skåne
Inlägg: 45
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av Richard DIF Skåne »

warrant skrev:Tippar 3-1 till DIF.
Sista målet i öppen kasse..
Det blev 2-1, trots 0-10 i 3:2 perioden i skottstatisitik för Timrå!
SNYGGT JOBBAT DIF!
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 7/10 2008

Inlägg av melker »

Doyle skrev:Man får betänka att Timrå saknar minst 5 st etablerade spelare den här matchen och ändå gör en jämn match mot våra hjältar i vår egen borg.
Man får också betänka att vi saknar en rad spelare, faktiskt 5 st. 6 med linkan. Inräknat Schneider.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Skriv svar