HV71 - Djurgårdens IF, 4/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 4/10 2008

Inlägg av warrant »

Domare: Sören Persson
Per Svensson, Conny Ekenberg
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 4/10 2008

Inlägg av Caveman »

Wesslau klarar det nog bra, bara han får lite vätska ibland!
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 4/10 2008

Inlägg av Rocker »

Lee Harvey Oswald skrev:
Emil Svelander skrev:Känns som att vi kastar bort vår lilla chans till poäng när vi ställer Wesslau i mål. Tyvärr.


Hv - DIF 5-3
Tror tyvärr du får rätt.

En anna sak, kan någon kunnig människa på ett bra sätt förklara för mig varför man fortsätter att matcha Printz/Ronnie.P


Hv-DIF 6-3
Jag skulle chansa på att Ronnie inte är 100% och därför väljer man att spela honom med Printz som är en defensiv back. Ett annat alternativ är att vi har satt ihop en checkingline som ska neutralisera motståndarnas förstafemma.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 4/10 2008

Inlägg av Emil Svelander »

Är väl bara att konstatera att vi inte är bättre än så här för tillfället. Grabbarna ser väldigt sega ut och det finns ingen tyngd alls i anfallsspelet. Coachingen är dessutom halvdålig då man visar allt för stort förtroende för spelare som inte alls presterar.

Wesslau är väl ingen Turco han heller. Två tabbar och ett allmänt darrigt uttryck från honom idag. Osäkrare målvakt har vi inte haft sen Naumovs. Låt för fan Riddarn stå och ge honom lite förtoende. Wesslau håller inte i Elitserien, inte på något plan!

Pinsamt att vi inte ens kan få med oss poäng i en match där HV inte ens får ut hälften av sin förmåga. Otroligt svagt!

Frågan är var felet ligger egentligen... vi har inte spelat bra sen Brynäs borta och spelet känns väldigt ineffektivt. En spelare som Anger bör förflyttas nedåt i formationerna, han åstadkommer ingenting och missar väldigt många lägen.

Uppryckning för fan!
Sjunger avgå Johnny...
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 4/10 2008

Inlägg av Jockmaniac »

Otto var kass, Ragge gjorde sin sämsta match, Honkens idiottackling blev matchavgörande. Ingen får ens lite godkänt. Värvningen av Wesslau måste vara Djurgårdens sämsta värvning på flertalet år. Jag tror tyvärr på kvalserien i år.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 4/10 2008

Inlägg av Emil Svelander »

Jockmaniac skrev:Otto var kass, Ragge gjorde sin sämsta match, Honkens idiottackling blev matchavgörande. Ingen får ens lite godkänt. Värvningen av Wesslau måste vara Djurgårdens sämsta värvning på flertalet år. Jag tror tyvärr på kvalserien i år.
Konstigt att du nämner Otto och Ragge bland de dåliga. Jag tycker de två var de enda godkäda DIF-spelarna.

Jag tror det är dags att sätta ihop Linkan och Otto igen. Linkan behöver komma igång och behöver någon med bra fart att spela med. Ge honom chansen me Otto, tar han den inte behöver han inte få fler chanser...
Sjunger avgå Johnny...
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 4/10 2008

Inlägg av Östgöten »

Emil Svelander skrev:Är väl bara att konstatera att vi inte är bättre än så här för tillfället. Grabbarna ser väldigt sega ut och det finns ingen tyngd alls i anfallsspelet. Coachingen är dessutom halvdålig då man visar allt för stort förtroende för spelare som inte alls presterar.

Wesslau är väl ingen Turco han heller. Två tabbar och ett allmänt darrigt uttryck från honom idag. Osäkrare målvakt har vi inte haft sen Naumovs. Låt för fan Riddarn stå och ge honom lite förtoende. Wesslau håller inte i Elitserien, inte på något plan!
Tränarna vill väll ge Wesslau chansen. Tycker snarare att värvningen av Wesslau i sig var problemet, något som JJ får ta på sig. Det var synd att Daniel Larsson väntade med sitt besked så länge att DIF gick miste om att värva Chrisopher Heino-Lindberg som hade varit en perfekt sidekick till Riddarn. Nu är det bara att spela Riddarn mot våra konkurrenter om en slutspelplats och huvuddelen av alla andra matcher.
Emil Svelander skrev:... Frågan är var felet ligger egentligen... vi har inte spelat bra sen Brynäs borta och spelet känns väldigt ineffektivt. En spelare som Anger bör förflyttas nedåt i formationerna, han åstadkommer ingenting och missar väldigt många lägen....
Skadorna på Timmy Petersson och Oscar Eklund samt att laget väntar på Dave Schneider är det stora problemet. Laget (läs backarna) ORKAR inte hålla ihop spelet framåt eftersom de måste fokusera så mycket bakåt. DIF spelar med två juniora backar Alexander Urbom och Nichlas Andersson, som inte riktigt håller för elitserien. Det är helt enkelt för tungt att spela med fyra seniora backar, där Ronnie P fortfarande inte verkar kunna gå för fullt. Hade DIF åtminstone spelat med fem HELA seniora backar och Alexander Deiler eller Alexander Urbom hade nog DIF varit en aning närmare åtminstone en poäng idag.

Att DIF även har en skada på Dick Axelsson och att Robin Figren precis kommit tillbaka från skada underlättar inte.

Matchavgörande är nog att Michael Holmqvist tar en onödig 2+10 minutare. som HV71 gör mål på. När vi är så korta på folk är det en mindre katastrof att lagets förstecenter inte är tillgänglig för spel.

För övrigt hoppas jag att Robin Figren kan komma igång så att Fredrik Bremberg får läka ihop helt och hållet. Det verkar på spelet iallafall att han inte är helt fri från ljumskskadan.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 4/10 2008

Inlägg av warrant »

Att sätta ihop Tim Eriksson - Kristofer Ottosson - Niklas Anger känns lite fel tycker jag.
Tre spelare som alla vill ha puck..Bort med Tim och in med Jimmie istället..
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 4/10 2008

Inlägg av Caveman »

warrant skrev:Att sätta ihop Tim Eriksson - Kristofer Ottosson - Niklas Anger känns lite fel tycker jag.
Tre spelare som alla vill ha puck..Bort med Tim och in med Jimmie istället..
Det är möjligt, men det var bara desa tre som skapade tryck på Hv, det är väl en målskytt som saknas.

Undra hur det hade låtit här inne om det varit Printz som dragit på sig 2 onödiga minuter för en cross-checking framför mål, när DIF spelar 5/4 samtidigt som man jaga en kvittering?

Hvs 3:dje mål ser mycket märkligt ut, nu har jag inte sett det ifrån någon annan vinkel, men det verkar som hvs spelare är i målgården samt att han sparkar in pucken, men kanske såg jag fel?

Sedan att vissa har bestämt sig för att Wesslau är kass innan matcherna är spelade är bara beklämmande, precis som med Printz så är det på förhand bestämt. Han gör ett dåligt ingripande vid Hvs 2:a mål, vilket hela boxen gör annars så står han för en godkänd insats.

En rätt dålig match som Hv vann, det kunde likaväl varit DIF som tagit 3-poäng.
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 4/10 2008

Inlägg av Östgöten »

Caveman skrev:Sedan att vissa har bestämt sig för att Wesslau är kass innan matcherna är spelade är bara beklämmande, precis som med Printz så är det på förhand bestämt. Han gör ett dåligt ingripande vid Hvs 2:a mål, vilket hela boxen gör annars så står han för en godkänd insats.
Jag gillar inte Wesslaus puckmotande spelstil, som skapar utrymmer för en hel radda returer. Det är riktigt att förlusten inte går att skylla på Wesslau, men jag föredrar helt klart Riddarn som visserligen har problem med fösare på mål men som lämnar betydligt färre returer.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 4/10 2008

Inlägg av -daniel- »

Tycker Wesslau får oförtjänt mycket kritik, han var inte jättebra men i mitt tycke kan man inte skylla förlusten på honom... däremot var det en riktigt, riktigt tråkig match. Kändes som 2 lag som var totalt tröttkörda (bådar inte gott så här tidigt i serien). Kändes inte som den fick någon riktig struktur på något plan, såhär i efterhand känns det faktiskt som en av de mest slätrukna matcher jag sett på senare år.

Tråkigt med Jimmie och hans skada, tyckte han hade bra driv under skridskorna, sen tyckte jag Tim Eriksson snurrar på rätt duktigt i anfallszon. Annars var det väl ingen direkt som utmärkte sig, varken positivt eller negativt.

Nä fy fan, mot Timrå på tisdag måste alla höja sig några nivåer. Fortsätter det såhär ser det inte ljust ut inför framtiden. :|
Bild
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 4/10 2008

Inlägg av ludde- »

Känns som vi saknar en solklar sniper typ...
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 4/10 2008

Inlägg av Kall-El »

Hade inte räknat med någon pinne i denna match och det blev inte så heller.

Tycker inte heller Wesslau var till sin fördel, men det var många spelare som inte kom upp i normalnivå i denna eftermiddag. Killen känns ganska stel och otymplig och sedan har vi då detta med hans returer. Dock kan man inte skylla torsken på honom enbart, men med en bättre målvakt hade vi plockat poäng i denna match.

Det laget behöver är att då tillbaka spelare så att det inte blir för mycket slitage på de som faktiskt kan spela. Tycker det är ganska talande att vi tappat flertalet matcher på slutet i sista akten. Tror tyvärr inte vi orkar 60 minutrar med så lite folk och då allra främst så få seniorbackar.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 4/10 2008

Inlägg av warrant »

En power-forward som går rakt på mål vore bra..
Orko
Inlägg: 72
Blev medlem: 2007-11-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: HV71 - Djurgårdens IF, 4/10 2008

Inlägg av Orko »

Detta var ingen höjdarmatch, men heller inget bottennapp enligt min mening.
Synd att vi inte kan ta tillfället i akt att ta nån poäng när motståndarna gör en så förhållandevis dålig match.
På backsidan är det inte så mycket att göra då vi inte har tillgång till alla.
Vad gäller forwardssidan tycker jag som någon annan sa att man nog ska flytta ner Anger.
Jag tycker han jobbar bra men han ska nog vara i en kedja utan större ambitioner att producera, varför inte som en "pappa" till två junisar??
Otto kanske inte gjorde nån jättematch idag men det är en personlig favorit som jag tycker är värd en bättre omgivning. I egen zon och i sargspelet tycker jag han är en av de absolut bästa centrarna i serien. Tillsammans med Dick och Tim tror jag det kan bli en otroligt fartfylld, teknisk och målfarlig line. Linkan kan spela med Holmqvist och Figren som testades på träning före säsongen.
Då har vi Engqvist mellan Ölvestad och Danielsson som också blir en tung och farlig line.
Nån som tycker detta ser intressant ut?
Tycker det är skitsvårt med vilka som inte ska få vara med.
Tycker inte det är självklart att en kille som Henke Eriksson ska få flytta på sig istället för Anger eller Eklund t ex. Jag är dock övertygad om att det alltid kommer vara en eller flera borta pga skador, sjukdom etc.
Btw, vem som ska vara förstamålis med sådär 80% av matcherna är väl självklart??
Skriv svar