Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2008

Inlägg av Jockmaniac »

Engqvist har verkligen tagit ett enormt steg i sin utveckling denna säsongen. Omåkningen vid 3-1 målet är riktigt grymt. Jag är dock riktigt besviken på Ottosson och Ölvestad. Vill se betydligt mer av dem.

Engqvist, Ragge, Josefson, Eriksson, Printz och Falk är bäst idag.

Keep it up!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2008

Inlägg av warrant »

Brynäs IF-Djurgårdens IF 1-4 (1-1, 0-2, 0-1)
Period 1
0-1 01:19 Marcus Ragnarsson (Fredrik Bremberg, Nichlas Falk) PP1
1-1 18:09 Mads Hansen (Juuso Hietanen, Ove Molin) EQ
Period 2
1-2 05:11 Jacob Josefson (Henrik Eriksson, Carl Gustafsson) EQ
1-3 16:13 Nicklas Danielsson (Andreas Engqvist, Marcus Ragnarsson) SH1
Period 3
1-4 19:19 Niklas Anger (Kristofer Ottosson, Stefan Ridderwall) EQ EN
Skott: 23-30
Utv.minuter: 6-14
Publiksiffra: 5211
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2008

Inlägg av sthlm_dif »

åååhhhh en sådan härlig dag. Djurgårn vann, Djurgårn vann.
åååhhhh en sådan härlig dag. Djurgårn vann, Djurgårn vann.
Djurgårn e det bästa laget, spöar hammarby och gnaget.
ååhh en sådan härlig daaaag! gamla fina Djurgårn vann! :D
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2008

Inlägg av sportfåne »

något om linkan ? ! :shock:
DIF <3
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vad händer.. :)
30 skott på mål, på bortais.
Vilken kalasstart av DIF, detta smakar mumma!

Hur såg matchbilden ut, ni som såg?

Bremberg..?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2008

Inlägg av Hawk »

Lee Harvey Oswald skrev:Vad händer.. :)
30 skott på mål, på bortais.
Vilken kalasstart av DIF, detta smakar mumma!

Hur såg matchbilden ut, ni som såg?

Bremberg..?

Ja härligt att grabbarna har börjat använda bössan mera :D

Matchen var Djurgårns dom 2 första perioderna, i 3:e pressade brynäs på riktigt bra och grabbarna hängde inte riktigt med där.

PP och BP såg bra ut överlag, och vinsten var helt klart rättvis :)

Undrar oxå vad som har hänt med Bremberg :?:
Användarvisningsbild
Rirre
Inlägg: 201
Blev medlem: 2006-09-24

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2008

Inlägg av Rirre »

Första perioden var det jämnt, första 10 var våra, sista 10 var deras. Andra perioden dominerade vi totalt, junisarna fick till och med åka runt och latja. Tredje var väl jämnt första 10 men sedan börja Brynäs pressa på som väntat så det blev en hel del i försvarszon. Annars sköttes allt suveränt, lite mycket utvisningar kanske. Härligt att se Josefson & co på isen ska bli kul att se hur dom utvecklas i framtiden. Engqvist börjar bli ruggigt bra nu, stark och snabb på skrillorna. Synd dock att Bremberg utgick efter första perioden, hoppas det inte är något allvarligt. Kan ju bara bli bättre när Dicken, Timmy och Figren kommer tillbaka.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2008

Inlägg av warrant »

Och nu ligger vi tvåa i tabellen..
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2008

Inlägg av Enbom »

För att inte glömma Schneider. Sen tyckte jag inte Konttinen var så farlig defensivt den här matchen.
Användarvisningsbild
Stiff
Inlägg: 177
Blev medlem: 2007-03-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2008

Inlägg av Stiff »

Så sjukt skönt. Alla till Hovet på torsdag!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2008

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag gör en "Östgöten" och kör en plus/minus-lista

+ Tim Eriksson - Precis såhär man vill se Tim. Nåja, stundtals iallafall, främst i första och slutet av andra tog han för sig, trampade ordentligt och sköt mycket.

++ Nichlas Falk - Har han spelat forward förut? Falken var riktigt stabil bakåt idag, förutom ett par byten i sista.

+++ David Printz - Ni som har gamla groll kvar från i början av i fjol kan sluta nu. Printz höll det snyggt och städat framför mål och spelade enkelt. Fick t.o.m på en klockren open ice-tackling i slutet av första, som mesen till dommare tog utvisning på.

++++ Marcus Ragnarsson - Det är nästan så man har glömt Ossi redan. Ragge är verkligen inte för gammal för Eliten. Han är lagets backgigant.

+++++ Jacob Josefsson - Vad ska man säga? Killen är två år yngre än en själv och lirar som en stjärna. Totalt respektlös! Som kommentatorn sa var det rätt att han gjorde 2-1. Han tillsammans med ligans i särklass bästa fjärdekedja var helt outstanding. Jobba på!

- Tero Konttinen - OK för att han är en frisk fläkt framåt men han får ta och skärpa sig nu. Gjorde ändå rätt OK boxplayspel men 5-5 var han bedrövlig i egen zon.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2008

Inlägg av odburt »

Lee Harvey Oswald skrev:Vad händer.. :)
30 skott på mål, på bortais.
Vilken kalasstart av DIF, detta smakar mumma!

Hur såg matchbilden ut, ni som såg?

Bremberg..?
Första fem, hårt tryck mot BIF, vi trampade mer än dem och får PP + 1-0. Sen tappar vi och Brynäs kommer in mer i matchen.

I andra perioden startar vi också bra med intensiv skridskoåkning och behåller det perioden ut. Två korkade utvisningar av Fimpen och Jimmie.

I tredje spelade vi bra försvarsspel och Riddarn gjorde det hela riktigt bra.
djjjj
Inlägg: 123
Blev medlem: 2007-03-06

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2008

Inlägg av djjjj »

Underbar vinst.

KROSSA GNAGET
KROSSA GNAGET
KROSSA GNAGET
KROSSA GNAGET
Djurgårn tills jag dör
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2008

Inlägg av -daniel- »

Imponerande bortamatch. Ser intressant ut, måste tillstå att jag är djupt imponerad över 4:e linan; satan vilket go det är på de unga grabbarna. Annars gör Riddarn återigen en kanonmatch, hela försvaret såg - trots decimeringarna i mannskap - stabilt ut (Printz gör en riktigt stabil insats).

Hoppas formen håller i sig tills på torsdag till att börja med.
Bild
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2008

Inlägg av Jockmaniac »

DIF_Soldier skrev:Jag gör en "Östgöten" och kör en plus/minus-lista

+ Tim Eriksson - Precis såhär man vill se Tim. Nåja, stundtals iallafall, främst i första och slutet av andra tog han för sig, trampade ordentligt och sköt mycket.

++ Nichlas Falk - Har han spelat forward förut? Falken var riktigt stabil bakåt idag, förutom ett par byten i sista.

+++ David Printz - Ni som har gamla groll kvar från i början av i fjol kan sluta nu. Printz höll det snyggt och städat framför mål och spelade enkelt. Fick t.o.m på en klockren open ice-tackling i slutet av första, som mesen till dommare tog utvisning på.

++++ Marcus Ragnarsson - Det är nästan så man har glömt Ossi redan. Ragge är verkligen inte för gammal för Eliten. Han är lagets backgigant.

+++++ Jacob Josefsson - Vad ska man säga? Killen är två år yngre än en själv och lirar som en stjärna. Totalt respektlös! Som kommentatorn sa var det rätt att han gjorde 2-1. Han tillsammans med ligans i särklass bästa fjärdekedja var helt outstanding. Jobba på!

- Tero Konttinen - OK för att han är en frisk fläkt framåt men han får ta och skärpa sig nu. Gjorde ändå rätt OK boxplayspel men 5-5 var han bedrövlig i egen zon.
Fan vad jag tycker alla är orättvisa mot Konttinen. Jag såg knappt att han gjorde något misstag överhuvudtaget :? Klockren i defensiven och har en härlig skridskoåkning. En förlängning av hans kontrakt tycker jag borde vara inom räckhåll.

Jag skulle istället vilja gnälla på Ölvestad. Kan han ge fan i att hugga och vifta med klubban som en blandning mellan Jonas Bergqvist och en vedhuggare. Han har ett grymt tryck i skridskorna. Uttnyttja det bättre Jimmie!

Jag håller dock med dig DIF Soldier angående framförallt Ragge och Printz. Jag kommer inte ihåg vem/vilka det var här på forumet som gnällde så jävligt på honom när han kom hit men jag skulle vilja säga detta: NI HADE FEL! Printz köttar mer än någon annan i dagens DIF och när han var på isen så tror jag aldrig att någon brynäsare ens vågade sätta sin fot framför buren.
Senast redigerad av Jockmaniac den 2008-09-23 20:53:16, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
Skriv svar