Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2008

Inlägg av Palmgren »

Direkt efter att Djurgården segrat i sin premiärmatch så tycker jag att det är dags att skapa en tråd för nästa match. Omgång två i Elitserien och Djurgården möter Brynäs i Läkerol Arena. Två riktigt anrika och historiska klubbar drabbar samman tidigt på säsongen och en ny tre poängare finns att hämta hem till Stockholm för grabbarna.

Jag är där, är du?
Senast redigerad av Palmgren den 2008-09-20 17:58:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av -daniel- »

Tror att Brynäs har potential att höja sig betydligt från förra säsongen, så det finns nog en uppenbar risk att det inte blir en alldeles lätt match...
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Inlägg av Rix »

Kämpa DIF mot tre nya poäng!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Den intressanta frgan är väl om vi får ihop backbesättningen till matchen ifråga?
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Jag är troligtvis på plats.

Krossa Brynäs!
Sjunger avgå Johnny...
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Inlägg av nutarvidom »

Nuförtiden är bilresan en skrattmatch till Gävle, då nya E4:an är rena Auto-Bahn dit. Funderar på att köra upp...kul att se nya Läkerolen också.
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Inlägg av Palmgren »

En annan bor ju i Gävle och kommer givetvis att vara på plats i Läkerol Asken. Hoppas innerligt på tre friska pinnar till Djurgården på tisdag. Det är en helt underbar känsla att spöa Brynäs igenom att alla polare håller på Brynäs. :evil:
Steef
Inlägg: 342
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Inlägg av Steef »

Palmgren skrev:En annan bor ju i Gävle och kommer givetvis att vara på plats i Läkerol Asken. Hoppas innerligt på tre friska pinnar till Djurgården på tisdag. Det är en helt underbar känsla att spöa Brynäs igenom att alla polare håller på Brynäs. :evil:
kunnde inte sagt det bättre själv
*skriv signatur här*
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Inlägg av Palmgren »

Visst fan är det direktinsläpp mot Brynäs på tisdag? Någon som vet?

Krossa Brynäs!!!
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Skulle också gärna ta emot lite tips, vart bör man sitta och vart bör man tjacka plåten?
KRNI
Inlägg: 290
Blev medlem: 2007-02-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av KRNI »

Har för mig att djurgårdsklacken stod på H1 sist jag var där. Så sektion F1 eller E1 är väl lämplig om man vill ha långsida, nära klacken.
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Inlägg av Palmgren »

Jag tror inte att bortaklackens sektion heter något speciellt, utan det är bara att beställa biljetter till just "Stå Borta".

android:
Alla bör givetvis stå i DIF-klacken men om du nödvändigtvis måste ha sittplats så köp biljetter till sektion G1, det är sittplats närmast klacken.

Nu ser vi till att bli många på bortastå och sjunger fram våra krigare till tre nya poäng!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2008

Inlägg av Emil Svelander »

Resan spikad. Krossa Brynäs!
Sjunger avgå Johnny...
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2008

Inlägg av Jockmaniac »

Det blir utan tvekan tufft! Jag såg matchen HV - Brynäs förrut idag och Brynäs är jävligt heta just nu. Deras försvarspel och målvaktsspel påminner jävligt mycket om vårat förra säsongen. Så jag höjer ett varningens finger!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 23/9 2008

Inlägg av Palmgren »

Å andra sidan kan väl inte Brynäs vinna tre matcher i rad? Plus att dom hade match idag och då försvinner orken förhoppningsvis. Förstår du vad DIF-spelarna lär vara spelsugna igen.
Skriv svar