DIF - Skellefteå AIK, 30/9 2008 - www.difhockey.se/fabriken

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Re: DIF - Skellefteå AIK, 30/9 2008 - www.difhockey.se/fabriken

Inlägg av *Knirre »

Förvånas över hur många som är nöjda med den här insatsen.. poängen är självklart jag också nöjd med, men jag höll ju på att få en stroke vid flera tillfällen av matchen. Helt sinnessjukt hur många spelvändingar vi fick emot oss. Ett bättre lag än SAIK hade ju kontrat in 10 mål. Har aldrig sett så många 3 mot 2 eller 2 mot 1 som idag. Skrämmande så odisciplinerat vi spelade. Det var ju inte stimvis heller. VARENDA gång vi tappade pucken var det helt livsfarligt. Mycket illavarslande. Verkar som att vi aldrig lär oss heller. Skellefteå fick köra samma uppspel under hela matchen och vi tätade aldrig till utan tillät våg efter våg på vänsterkanten (från deras håll sett). Jag hoppas att detta var till följd av att "Säcken" visste hur man skulle spela mot oss, för annars kommer vi inte att ta många poäng framöver.

Konttinen måste f.ö vara den sämsta backen vi haft på länge, och det säger inte lite.
MAP
Inlägg: 187
Blev medlem: 2005-06-09

Re: DIF - Skellefteå AIK, 30/9 2008 - www.difhockey.se/fabriken

Inlägg av MAP »

Helt bedrövlig insats. Tror inte jag såg ett vettigt uppspel på hela andra perioden och 2-2 efter den kändes som en gåva. Sista är bättre, men ingen som helst skärpa i avsluten.

Grym tur att det blev 2 poäng.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF - Skellefteå AIK, 30/9 2008 - www.difhockey.se/fabriken

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
kurre thulin skrev:Vad hände med Dick Axelsson? Han försvann väl någon gång under andra perioden.
Det var väl han som ramlade in i sargen bakom mål med armen i konstig vinkel..?
Såg ut som en axelskada (han heter ju så), alt nyckelben
Måste jag totalt missat, när hände detta? Undrade halva matchen vart Dick hade tagit vägen men fick aldrig någon klarhet på plats... Inte ännu en jobbig skada, tack. :|
I slutet av 1:a per (18-19min nån gång)
Bakom Saiks mål i kamp med försvarsspelare gled han in i sargen med axeln före

Såg inte alls skönt ut
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
KRNI
Inlägg: 290
Blev medlem: 2007-02-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF - Skellefteå AIK, 30/9 2008 - www.difhockey.se/fabriken

Inlägg av KRNI »

Underbart när Josefsson kämpar fram pucken i förlängningen och SAIK-spelaren (tror jag) gör självmål!! Fy fan va SAIK-supportern bredvid mig blev tyst!! Oslagbart!! :wink: Matchen i sin helhet var inget vidare, mycket slarv vid offensiv blå som fick SAIK att komma 2-1 alldeles för ofta. Publikinsatsen var väl så där, 5.100 pers var dåligt, men det kunde ju vara värre!

Klacken körde "..pissa på aik..." konstant i två perioder! :| Finns det ingen annan sång? "Varför sjunger inte ni?", "En råtta svart å gul.." m.fl. hördes aldrig. En polare sa att denna "pissa på aik"-sång var ny och att den hölls på att sjungas in, men ändå! Skönt med två poäng efter de två förlusterna. Hoppas på än bättre stämning och större uppslutning mot Timrå på tisdag!!
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Re: DIF - Skellefteå AIK, 30/9 2008 - www.difhockey.se/fabriken

Inlägg av nutarvidom »

Kontinnen....kommentarer överflödiga. Han verkar lalla runt i sin egen lilla hockeyvärld och har verkligen ingen aning om vad som händer runt omkring honom. Det lånet lär inte förlängas.

Hur som helst, det positiva att ta med sig är att vi vinner trots att laget spelar som en kasse skridskor. Att DIF kunde vinna men samtidigt spela dåligt var otänktbart för bara 2 säsonger sedan. Nu har vi 2 av 3 segrar trots dåligt lir (denna och Luleå).

Det är sen gammalt, men framförallt spelet i eget zon har mycket övrigt att önska. Just nu känns det som att bara Ragge klarar att slå en avancerad macka med precision och lugn upp i mittzon.

Sedan måste styrspelet bli bättre. Det glappar alldeles för ofta mellan backar och forwards....för långa avstånd. Sen helt jävla plötsligt kommer en långmacka å vips 3 mot 2 för Skellefteå.

Schneider å Timmy omedelbart tack...

Mycket illavarslande med Dicken. Armen hängde hela vägen till båset...kan vara allt från axel till handskada skulle jag tippa på. Verkar som att högerarmen kom i kläm bakom buren...

Men iaf, med lite tillskott på backsidan så ska väl iaf spelet i egen zon kunna höjas en aning.
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Re: DIF - Skellefteå AIK, 30/9 2008 - www.difhockey.se/fabriken

Inlägg av spiik »

KRNI skrev:Underbart när Josefsson kämpar fram pucken i förlängningen och SAIK-spelaren (tror jag) gör självmål!! Fy fan va SAIK-supportern bredvid mig blev tyst!! Oslagbart!! :wink: Matchen i sin helhet var inget vidare, mycket slarv vid offensiv blå som fick SAIK att komma 2-1 alldeles för ofta. Publikinsatsen var väl så där, 5.100 pers var dåligt, men det kunde ju vara värre!

Klacken körde "..pissa på aik..." konstant i två perioder! :| Finns det ingen annan sång? "Varför sjunger inte ni?", "En råtta svart å gul.." m.fl. hördes aldrig. En polare sa att denna "pissa på aik"-sång var ny och att den hölls på att sjungas in, men ändå! Skönt med två poäng efter de två förlusterna. Hoppas på än bättre stämning och större uppslutning mot Timrå på tisdag!!
Ja, den behöver väl sätta sig varpå den måste köras om och om igen. Det är skönt med en sång som kan hålla på länge, länge. Det har vi saknat tidigare men den skapar ju inte den där riktiga hetsen, det hade ju kunnat behövts i sista när grabbarna inte fick in pucken i maskorna. Lite variation behövs ju. Sen glömdes "Ohh en sådan härlig dag" bort helt, det är inte bra.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: DIF - Skellefteå AIK, 30/9 2008 - www.difhockey.se/fabriken

Inlägg av Palmgren »

Nä inget bra spel utav Djurgården idag. Man trycker stundtals på och Skellefteå för backa hem. Men då får man vara beredd på kontringar om man skulle tappa pucken och det var inte DIF idag. Man släppte till alldeles för mycket kontringar och Skellefteå kunde gjorde både ett och två mål på dessa.

Annars så var fjärdekedjan bra, inte riktigt lika bra som i de föregående matcherna men trots det mycket bra. Dessutom var Marcus Ragnarsson kung som vanligt, det känns riktigt säkert med "Ragge" i försvarsspelet.

Och till sist undrar jag varför man inte gjort sig av med Konttinen? Såg ni killens idiot pass i första perioden? Han står i det högra hörnet bakoms sitt eget mål och slår en passning diagonalt över till andra sidan, men han slår passningen framför sitt mål och en saikspelare bröt och kunde lika gärna gjort mål. Idiotiskt. Man undrar ju om killen någonsin lirat hockey förut. Men vi vann så nu ska jag inte klaga mer.
KRNI
Inlägg: 290
Blev medlem: 2007-02-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF - Skellefteå AIK, 30/9 2008 - www.difhockey.se/fabriken

Inlägg av KRNI »

spiik skrev:Ja, den behöver väl sätta sig varpå den måste köras om och om igen.
Ok, tack för svaret då vet vi varför den kördes hela tiden!

En annan sak jag tänkte på idag, Falk verkar ha tagit över Thomas Johanssons gamla specialitet, ATT ALDRIG SKJUTA. Han hade flera chanser att ta till skott idag, men istället skulle det PASSAS, PASSAS och åter PASSAS. Skjut för fan! :mrgreen: ...och gärna i förstalägena innan någon hinner ner med ett ben eller fram med en klubba!
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
John älskar DIF!
Inlägg: 100
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Älta

Re: DIF - Skellefteå AIK, 30/9 2008 - www.difhockey.se/fabriken

Inlägg av John älskar DIF! »

Vi imponerar inte alls idag, tvärtom är det SAIK som långa stunder är klart bättre än oss och deras förstakedja med Månsson, Dimitrakos och Moran är väldigt bra. Fler lag kommer ha problem när de möter SAIK.

Spelet var väldigt hafsigt och ostrukturerat från vårat håll idag kändes det som och vi räddas av indivduella prestationer idag som tur är. Ottos mål är det riktigt viljemål, Angers är ett riktigt flax mål (Som SAIKs första) ocj Josefsson är också ett riktigt krigarmål!

Den som var överlägset bäst idag var Josefsson, vilken jävla spelar vi fått! Även Riddarn gör en stabil match, Ragge fortsätter på sin inslagna väg och är bästa back, Jimmies tacklingar är underbara som alltid, Falken är stabil. Ja, många gör hyfsade insatser.
Den som får underkänt är Tero, fan Niklas Andersson är klart bättre än han är. Vilket jävla flopp lån!

Klackinsatsen tyckte jag var riktigt skön, Pissa på aik-sången är ruggigt skön och vi har, som föregående personer sagt, äntligen fått en sång man kan köra länge och fortfarande med bra tryck, samtidigt är det en sång där vi kan håna gnaget också vilket alltid är ett plus.

Underbart seger i vilket fall! Djurgårn tills jag dör!!
Plissken
Inlägg: 19
Blev medlem: 2008-04-01
Ort: Skellefteå

Re: DIF - Skellefteå AIK, 30/9 2008 - www.difhockey.se/fabriken

Inlägg av Plissken »

Grattis till pinnarna! Trots halvdant spel från oss då (saik) stundtals så tycker jag det var en ganska underhållande match, med 3 skumma mål och 2 riktigt trevliga mål, ert första och Dimi:s 1-2 pärla.

'Pumba' räddade oss i tredje, för efter våra 2 utvisningar hade DIF rejäl ånga tycker jag, vi kom aldrig tillbaka från det, sammanlagt känns det ändå rätt ok resultatet, trots en massa brända frilägen, men tur skall man förtjäna och jag tycker inte riktigt vi gjorde det ikväll.

Väl mött igen nästa gång och kör hårt!
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF - Skellefteå AIK, 30/9 2008 - www.difhockey.se/fabriken

Inlägg av melker »

Ganska dåligt tryck i klacken idag tycker jag, vi körde den där j**vla "åhh alla veeet..." på tok för mycket!
Annars så tycker jag som ingen här inne annars verkar tycka att vi är värda 3p idag med det trycket vi hade i sista period är vi värda det.
Krossa plastklubben och peking nu på torsdag!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Re: DIF - Skellefteå AIK, 30/9 2008 - www.difhockey.se/fabriken

Inlägg av odburt »

Plissken skrev:Grattis till pinnarna! Trots halvdant spel från oss då (saik) stundtals så tycker jag det var en ganska underhållande match, med 3 skumma mål och 2 riktigt trevliga mål, ert första och Dimi:s 1-2 pärla.

'Pumba' räddade oss i tredje, för efter våra 2 utvisningar hade DIF rejäl ånga tycker jag, vi kom aldrig tillbaka från det, sammanlagt känns det ändå rätt ok resultatet, trots en massa brända frilägen, men tur skall man förtjäna och jag tycker inte riktigt vi gjorde det ikväll.

Väl mött igen nästa gång och kör hårt!
Tack för att du kan skriva konstruktivt i vårt forum trots att du inte gillar Djurgår'n. Det märks vilka som varit i elitserien några år och vilka som håller på reklamjippon med popcornmaskiner större än målburarna.

Välkommen tillbaka!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: DIF - Skellefteå AIK, 30/9 2008 - www.difhockey.se/fabriken

Inlägg av Kall-El »

Tycker nog snarast att vi skall vara tacksamma att vi får med oss någon pinne från denna match. Vi vinner första 20 med 1-0 trots att SAIK skapar fler heta chanser än oss, skapar är förresten fel ordval. De får chanserna av oss. Tror aldrig jag sett mer öppna landskap som SAIK-spelarna kunde glida igenom för att sedan komma i fina anfallslägen. Om första perioden inte var bra var andra rent ut sagt bedrövlig. Att vi kommer undan med att ha 2-2 efter de 20 minutrarna av pina är en gåva från högre höjder. SAIK borde haft ledningen med minst ett kanske rent av två mål.

I tredje perioden höjer vi spelet upp till en bättre nivå och pressar på långa stunder även om SAIK fortfarande ges flera fina möjligheter till att kontra. Krysset känns kanske ändå i slutändan som hyggligt rättvist, men sett till spelet över 60 minuter borde nog bortalaget vunnit, å andra sidan borde vi smiskat FBK för några dagar sedan så jag antar att det där med tur och out i slutändan jämnar ut sig.

Den spelare som förtjänas att hyllas mest är Riddarn. Hade han inte varit så bra i mellanakten hade SAIK varit i en klar ledning inför sista 20 och även om en del utespelare höjdes sig över de andra så måste det kollektiva försvarspelet få tokunderkänt för aftonen. Detta gäller alltså inte bara backarnas defensiva arbete utan även anfallarnas.

Man får kanske börja fundera på om det är spelarnas kunskaper som det brister i eller tränarnas för försvarsmässigt har det inte sett speciellt bra ut, bara att hoppas att de blir bättre när alla ordinarie killar kommer tillbaka.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF - Skellefteå AIK, 30/9 2008 - www.difhockey.se/fabriken

Inlägg av Frasse »

Vi skall vara galada att vi fick med oss två poäng ifrån gårdagens match.
Gästande saik visade sig vara en riktigt svårknäckt nöt och hade det inte varit för Riddarns storspel samt tur med stolparna ett par gånger så hade man fått med sig alla tre poängen hem till Västerbotten.

Djurgården måste jobba med sina uppspel, för som det är nu så fastnar man alldeles för ofta i mittzon och får livsfarliga spelvändningar emot sig.
Bort med burskyddsmomentet och vänd spelet snabbare är mitt förslag till hur man skall komma till rätta med "mittzons geggan".
Spelet i numerärt överläge måste också jobbas på, här finns dock ett embryo till något riktigt bra.

Kul att ungdomarna fortsätter att spela bra även om man hade en tyngre kväll igår än vad man har haft tidigare.
Stefan Ridderwall i målet går ifrån klarhet till klarhet och vem saknar Daniel Larsson just nu ?

Dick Axelssons arm hängde oroväckande långt ned efter kollisionen med sargen.
Bara att hoppas på att han inte är allvarligt skadad.
Grattis till pinnarna! Trots halvdant spel från oss då (saik) stundtals så tycker jag det var en ganska underhållande match, med 3 skumma mål och 2 riktigt trevliga mål, ert första och Dimi:s 1-2 pärla.

'Pumba' räddade oss i tredje, för efter våra 2 utvisningar hade DIF rejäl ånga tycker jag, vi kom aldrig tillbaka från det, sammanlagt känns det ändå rätt ok resultatet, trots en massa brända frilägen, men tur skall man förtjäna och jag tycker inte riktigt vi gjorde det ikväll.

Väl mött igen nästa gång och kör hårt!
Kul med bortasupportrar som kan komm in här och uppföra sig som folk.
Måste säga att gästernas klack hjälpte till att skapa en härlig inramning på Hovet igår.
Järnkaminerna vann dock läktarfighten och med tanke på att det nu sålts 400 säsongskort till klacken så borgar det för att det kommer bli livat på Hovet i vinter.

Tommy Engström nämnde före matchen att man har att visst intresse för Andreas Holmqvists tjänster men att man inte hade inlett någon dialog med spelaren.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Plissken
Inlägg: 19
Blev medlem: 2008-04-01
Ort: Skellefteå

Re: DIF - Skellefteå AIK, 30/9 2008 - www.difhockey.se/fabriken

Inlägg av Plissken »

Frasse skrev:Vi skall vara galada att vi fick med oss två poäng ifrån gårdagens match.
Gästande saik visade sig vara en riktigt svårknäckt nöt och hade det inte varit för Riddarns storspel samt tur med stolparna ett par gånger så hade man fått med sig alla tre poängen hem till Västerbotten.

Djurgården måste jobba med sina uppspel, för som det är nu så fastnar man alldeles för ofta i mittzon och får livsfarliga spelvändningar emot sig.
Bort med burskyddsmomentet och vänd spelet snabbare är mitt förslag till hur man skall komma till rätta med "mittzons geggan".
Spelet i numerärt överläge måste också jobbas på, här finns dock ett embryo till något riktigt bra.

Kul att ungdomarna fortsätter att spela bra även om man hade en tyngre kväll igår än vad man har haft tidigare.
Stefan Ridderwall i målet går ifrån klarhet till klarhet och vem saknar Daniel Larsson just nu ?

Dick Axelssons arm hängde oroväckande långt ned efter kollisionen med sargen.
Bara att hoppas på att han inte är allvarligt skadad.
Grattis till pinnarna! Trots halvdant spel från oss då (saik) stundtals så tycker jag det var en ganska underhållande match, med 3 skumma mål och 2 riktigt trevliga mål, ert första och Dimi:s 1-2 pärla.

'Pumba' räddade oss i tredje, för efter våra 2 utvisningar hade DIF rejäl ånga tycker jag, vi kom aldrig tillbaka från det, sammanlagt känns det ändå rätt ok resultatet, trots en massa brända frilägen, men tur skall man förtjäna och jag tycker inte riktigt vi gjorde det ikväll.

Väl mött igen nästa gång och kör hårt!
Kul med bortasupportrar som kan komm in här och uppföra sig som folk.
Måste säga att gästernas klack hjälpte till att skapa en härlig inramning på Hovet igår.
Järnkaminerna vann dock läktarfighten och med tanke på att det nu sålts 400 säsongskort till klacken så borgar det för att det kommer bli livat på Hovet i vinter.

Tommy Engström nämnde före matchen att man har att visst intresse för Andreas Holmqvists tjänster men att man inte hade inlett någon dialog med spelaren.
Detsamma, kul att kunna komma hit och skriva utan att bli kallad en massa saker...visst, råttor, gnagare, skoterraggare och det sedvanliga köper jag, det hör till, men det är skillnad på saker och ting, det finns forum i ES jag aldrig någonsin skulle öppna käften i. Här har ni dessutom en lagom självkritisk inställning dessutom, som vi på North Power emellanåt, och likt ovanstående som gör att man 'vågar'

Kul att läktarn levde om, men det såg ut att vara lite väl mkt slipsnisseri bland SAIK:arna, iaf bland exil-folket. Måste nog exportera lite skoterolja så de kan späda på morgonfilen med ;)
Skriv svar