MODO Hockey - Djurgårdens IF, 27/9 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Re: MODO Hockey - Djurgårdens IF, 27/9 2008

Inlägg av sportfåne »

kronwall är en sådan bra tacklare ! som jag önskar med hela hjärtat att få se i Djurgårds tröjan igen. hem ljuva hem fattaru Kronwall ? ;)
DIF <3
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: MODO Hockey - Djurgårdens IF, 27/9 2008

Inlägg av Frasse »

roj skrev:Kvalar DIF i år, det är frågan. Släppt in 11 mål på två matcher.
Ja 11 insläppta mål på två matcher pekar verkligen på spel i kvalserien till våren....
Domedagen är nära nu, likabra att vi lägger oss ned och dör.

Serien är ännu ung och även om försvarsspelet klickat i de två senaste matcherna så är det på intet sätt kris.
Duon Johansson/Montén har en plan för hur man vill spela och får vi bara tillbaka ett par av de ordinarie backarna så kommer det att bli ordning på försvarsspelet.

För att få ordning på anfallspelt skulle jag vilja se att man byter plats på Tim Eriksson och Niklas Anger.
Niklas har haft det svårt att nå upp till den nivå han kan spela på och Tim tillsammans med Linkan känns lite för mycket "glamour".
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Re: MODO Hockey - Djurgårdens IF, 27/9 2008

Inlägg av Rocker »

Frasse skrev:
roj skrev:Kvalar DIF i år, det är frågan. Släppt in 11 mål på två matcher.
Ja 11 insläppta mål på två matcher pekar verkligen på spel i kvalserien till våren....
Domedagen är nära nu, likabra att vi lägger oss ned och dör.

Serien är ännu ung och även om försvarsspelet klickat i de två senaste matcherna så är det på intet sätt kris.
Duon Johansson/Montén har en plan för hur man vill spela och får vi bara tillbaka ett par av de ordinarie backarna så kommer det att bli ordning på försvarsspelet.

För att få ordning på anfallspelt skulle jag vilja se att man byter plats på Tim Eriksson och Niklas Anger.
Niklas har haft det svårt att nå upp till den nivå han kan spela på och Tim tillsammans med Linkan känns lite för mycket "glamour".
Håller med om att Linkan och Tim tillsammans blir lite väl mycket. Frågan är om det inte vore bäst att sätta in en högerskytt där ändå? Danielsson eller Figren, när han blir tillgänglig för spel.
janne08
Inlägg: 299
Blev medlem: 2007-09-28

Re: MODO Hockey - Djurgårdens IF, 27/9 2008

Inlägg av janne08 »

Kall-El skrev:
janne08 skrev:
Kall-El skrev:Problemet är att en del spelare tenderar att övervärdera sin egna förmåga. Tyvärr får Printz ibland tankar i sitt huvud som säger att han kan sköta uppspel och kladda på pucken. Detta stämmer tyvärr inte in på verkligheten och när en back drabbas av detta kan det gå riktigt illa. Jämför gärena detta med en spelare som Andre Mattsson. Killen var ingen stjärna och höll knappast för spel i elitserien, men likväl var hans misstag relativt få. Han visste exakt vilka kunskaper han besatt på isen och valde att spela exakta efter dessa. Hade Printzen gjort samma sak hade hans betyg stigit rejält även från mig.

Vidare vet jag inte heller om jag är störförtjust över hans sätt att agera mot motståndare i egen zoon heller. Det där fösa upp en spelare mot sargen fungerar om man spelar ihop med en snabb och väldigt följdsam backpartner som kan ta hand om trissan sekunden efter det att Preintz tryckt upp spelaren i sargen. Haken är bara den att det väldigt ofta iställetr blir så att motståndarna kan etablera trycl på oss därför att pucken låsts fast i vår zoon och sedan har vi enorma problem med att få ut den. ( Tänk gärna matcherna mot LHC i förra årets slutspel. ) Hans sätt att spela detta spel gör ju också att det per definition blir spel 4-4 istället för 5-5 då han låster fast sig själv och en spelare. Skulle pucken komma loss till motståndare får de i några ögonblick möjlighet att spela 4-4 i anfallszoon vilket självfallet är hästlängder bättre än att spela 5-5.

Jag gillar spelare som tacklas hår mycket och ofta, det som däremot gör skiljer en kanontacklare från en okej dito är vad som händer efter tacklingen. En bra tacklare ser till att motståndaren tappar balansen och under denna lilla tidsperiod tar ha hand om pucken. En mindre bra tacklare väljer att "fösa upp" både sig själv och motståndaren mot sargen för att sedan låsa fast hela gröten. Titta gärna på det sätt som ungtuppen Ahlen tacklar på. Han sätter in sin tackling och sedan kvickt därifrån allt som oftast med pucken i sin ägo eller så har han precis slagit iväg en passning. Eller varför inte vårt lags nuvarande praktexemplar; Ragge.

Först måste jag be om ursäkt för mitt osedvanligt dåliga omdöme att för en kort stund dela en av dina åsikter som för stunden faktiskt kändes rätt.

För det som kom här efter visar tyvärr att du inte verkar fatta ett dyft om hur DIF valt att spela sitt defensiva spel, det handlar om att få ut motståndarna i hörnen. men jag förstår vad du menar om vi istället bara tar pucken från motståndarna så behöver vi inte fösa och låsa fast och så kan vi bestämma spelet, ja va bra så gör vi.....
Och skitsnacken om en bra tacklare..., ja ja det är lika enkelt som att säja att en bra forward skjuter pucken i mål.......va bra då gör vi så.....

I EL-Kalles värld är allt så enkelt... ja va bra då gör vi så (suck)
Jag drar bara slutsatser av befintligt material. Dessa former av slutsatser verkar du förövrigt vara helt oförmögen att göra, men fortsätt du att slicka Printz rumpa om du känner för det, du och caveman kanske kan turas om så det inte blir för trångt?

Om du på fullaste allvar tycker det är bra att låsa fast puck och spelare i egen zoon kanske du skall kolla in matcherna mot LHC i förra årets slutspel. Där bevisade det väldigt tydligt att den formen av spel är ohyggligt farligt att genomföra då LHC spelarna ideligen vann sargduellerna och kom ut med pucken och kunde skapa farliga lägen fast det klart de matcherna kanske inte räknas?

En bra tacklare vet att det inte bara är kraften i en tackling som är av betydelse utan självfallet också att man skall sätta in den i rätt läge. En tackling i rätt läge kan bringa en motståndare ur spel även om den inte är jättehård. Se bara på en spelare som Lidström. Tyvärr verkar alltför många personer vara insnöade på att en bra tacklare är en som smäller på hårdast vilket knappast stämmer överrens med verkligheten. En verklighet som du är välkommen tillbaka till när helst du så önskar...


Kära EL-Kalle....
Jag är så glad för din skull en riktig hjälte, grabben hela dagen han som vet och kan allt, och som kan dra slutsatser av "befintligt material", det är ju där problemet ligger.
Dina slutsatser är Klara innan matcherna spelas.....innan serien börjar, i El-kalles perfekta värld är allt antingen svart eller svart, där finns inga nyanser, hur kan man jag påstå något sådant, jo man ser aldrig några inga inlägg med optimism eller uppmuntran, utan allt är svart…. Och ve den i forumet som berömmer någon som EL-Kalle inte gillar…då jävlar.
då tar vi fram befintligt material, och skulle det gå bra en match kan man ju alltid hålla sig borta från Forumet.

Du EL-plutten var skrev jag något om att jag tyckte det var bra att låsa fast.

Nä nu förstår jag hur det hela hänger ihop, du klarar inte av att någon har avvikande åsikter
Då gäller det att slå tillbaka snabbt och hårt, För ett ögonblick så trodde jag att du var vuxen men efter andra meningen i första stycket insåg jag att så inte var fallet…men va fan misströsta inte du kommer också att växa upp och bli stor pojke någon gång..

Och till Emil Sevlander, det är nog dags att stryka något poäng i din bok

i morgon är det match igen och då hoppas i alla fall jag DIF vinner.............
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: MODO Hockey - Djurgårdens IF, 27/9 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tanken kanske inte har slagit herrarna ännu.
Men man kan ju faktiskt ha olika åsikter om saker utan att nödvändigtvis bajsa ner en hel matchtråd.

Iofs rätt så underhållande....ett tag
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Re: MODO Hockey - Djurgårdens IF, 27/9 2008

Inlägg av sportfåne »

bra rocker jag håller med. trött på folk som ska kritisera allt som dom bara hittar!
DIF <3
Skriv svar