Mikael Tellqvist till Frölunda?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Elias
Inlägg: 202
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västerort

Mikael Tellqvist till Frölunda?

Inlägg av Elias »

Tellan skulle bli största svikaren på länge om han gick till Frölunda i alla fall enligt mig. Att han inte vill gå till DIF kan jag ta, men att gå till Göteborg är något helt annat.

Källa: http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... sp?id=8193
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Han blir nog erbjuden en rätt hög lön för att skriva på för Frölunda. Men jag hoppas verkligen att han stannar kvar i NHL och konkurerar med Henrik Lundqvist om förstaplatsen i Tre Kronors bur. Sedan är han välkommen tillbaka till Djurgården när han har gjort sitt i NHL.
Jag tror inte att Tellqvist skriver på för Frölunda, men man vet ju inte längre. Vad gör man inte för pengar?
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Kid Notorious »

Tja... Om dom nu kontrakterar Tellan, så borde det inte vara mer än rätt att vi tar Henke när han oxå kommer tillbaka? :lol:

Nä, skämt åsido. Tellan som fiskrensare dinglandes med benskydden i sveriges anu... *hrrm* BAKRE region, har jag väldigt svårt att ta till mej.
Men man vet ju aldrig.

Dom verkar dock ha lite panik över målvaktsfrågan. 8)
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Inlägg av Erik I »

Allt är ju möjligt, men jag litar faktiskt på Tellans klubbkänsla.

NHL kommer i vilket fall igång till hösten så jag tror inte vi behöver oroa oss ändå.
Tomas
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Tomas »

Erik I skrev:Allt är ju möjligt, men jag litar faktiskt på Tellans klubbkänsla.

NHL kommer i vilket fall igång till hösten så jag tror inte vi behöver oroa oss ändå.
Som jag uppfattar artikeln så har detta inget med NHLs vara eller icke vara att göra?
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Inlägg av Erik I »

Förvisso. Men jag menar att om nu NHL kör igång igen så lär Tellan med säkerhet stanna kvar i Nordamerika. Därutöver hoppas jag som sagt på hans klubbkänsla, som jag definitivt uppskattar som högre än Sundins.

Samtidigt gäller det ju för en spelare att tjäna pengar också - vilket SKULLE kunna motivera en flytt till VF. MEN, och det är det här jag ibland har svårt att förstå: är det pengar det gäller borde det väl inte vara alltför svårt att få ett erbjudande från Mellaneuropa och på så vis dra in en jäkla massa kosing utan att göra fansen i moderklubben uppretade?
Tomas
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Tomas »

Erik I skrev:Förvisso. Men jag menar att om nu NHL kör igång igen så lär Tellan med säkerhet stanna kvar i Nordamerika. Därutöver hoppas jag som sagt på hans klubbkänsla, som jag definitivt uppskattar som högre än Sundins.

Samtidigt gäller det ju för en spelare att tjäna pengar också - vilket SKULLE kunna motivera en flytt till VF. MEN, och det är det här jag ibland har svårt att förstå: är det pengar det gäller borde det väl inte vara alltför svårt att få ett erbjudande från Mellaneuropa och på så vis dra in en jäkla massa kosing utan att göra fansen i moderklubben uppretade?
Det är ju som alltid i dessa debatter ett par saker som glöms bort liksom, d v s spelarens egna tankar, idéer och värderingar. En del kanske vill bo i Sverige av sociala skäl och en del kanske har familj eller dylikt som också påverkar m m.

DIF har ju inga pengar så vad finns att erbjuda Tellen egentligen? Han kan ju inte, även om han är Djurgårdare i själen, spela gratis då han ju måste tänka på sin framtid ålderdom.
rated_x
Inlägg: 198
Blev medlem: 2005-06-11

Inlägg av rated_x »

Mikael tellquist har kontrakt over there.. dif har redan vart kontakt med honom i år..
Användarvisningsbild
Mixet
Inlägg: 5
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Umeå

Inlägg av Mixet »

Tellan har ju framstått som väldigt ambitiös i sin kamp för att slå sig in i Maple Leafs. Exakt vari ligger logiken i att han plötsligt ska lägga NHL-drömmen på hyllan efter X antal år på den Nordamerikanska ishockeybakgården? För mig verkar det mycket osannolikt.
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Jag tror tellqvist stannar i nordamerika. Han var väl nära att ta en plats säsongen innan nhl ställdes in, men blev skadad eller nåt sånt?
DIFalk
Inlägg: 38
Blev medlem: 2005-06-10
Ort: Kungsör

Inlägg av DIFalk »

Erik I skrev:Allt är ju möjligt, men jag litar faktiskt på Tellans klubbkänsla.

NHL kommer i vilket fall igång till hösten så jag tror inte vi behöver oroa oss ändå.
Det finns inget längre som heter klubbkänsla/hjärta, den klubben smo erbjuder mest pengar, får spelaren.. Tragiskt.. :?
Emil Falk
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Inlägg av Erik I »

DIFalk skrev: Det finns inget längre som heter klubbkänsla/hjärta, den klubben smo erbjuder mest pengar, får spelaren.. Tragiskt.. :?
Ger Dig rätt till en viss gräns; nämligen att hjärteklubbens bud inte får understiga konkurrentens med alltför mycket. Exempel när Odoya-ryktena satte igång, att han skulle få 100.000 i månaden hos Leksand jämfört med 55.000 hod Dif. Det säger sig självt att det är svårt vädja till klubbkänsla i det fallet. Däremot tror jag inte Dif - om vi nu förutsätter att uppgifterna stämmer - skulle behöva matcha Leksands bud, dock skulle man behöva höja den nuvarande lönen markant. De flesta Stockholmare flyttar nog helst inte till Polcirkeln om de kan undvika det... ;o)
DIF-Hockey
Inlägg: 67
Blev medlem: 2005-06-16

Inlägg av DIF-Hockey »

Aldrig att Tellquist skulle svika oss..:)
Någon klubb-känsla har la pojken..
Tomas
Inlägg: 49
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Tomas »

Ni måste ju inse att det inte bara handlar om snikenhet och mest pengar i fickan utan ett läge där dessa unga spelare har sin lön som enda säkerhet inför framtiden och ålderdomen eftersom de kanske inte hinner med att plugga och/eller utbilda sig på annat sätt. Att satsa på en sportkarriär är ju en chansning som innebär att man MÅSTE se till pengarna, bäst avtal, utbildning och hjälp till t ex självstudier m m.

Det handlar alltså inte bara om i vilken klubb man "råkade" ta sina första skär.
Ola
Inlägg: 11
Blev medlem: 2005-06-25

Inlägg av Ola »

Erik I skrev: Ger Dig rätt till en viss gräns; nämligen att hjärteklubbens bud inte får understiga konkurrentens med alltför mycket. Exempel när Odoya-ryktena satte igång, att han skulle få 100.000 i månaden hos Leksand jämfört med 55.000 hod Dif. Det säger sig självt att det är svårt vädja till klubbkänsla i det fallet. Däremot tror jag inte Dif - om vi nu förutsätter att uppgifterna stämmer - skulle behöva matcha Leksands bud, dock skulle man behöva höja den nuvarande lönen markant. De flesta Stockholmare flyttar nog helst inte till Polcirkeln om de kan undvika det... ;o)
Frågan är hur mycket känsla Oduya fått för DIF efter bara två säsonger i klubben. Han spelade i Hammarby i fyra säsonger med ett mellanspel i QMJHL. Så vem vet, han kanske är brajare i själen.
Skriv svar