Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av Emil Svelander »

Lee Harvey Oswald skrev:Fin gest från FBK att spela med skridskoskydden på i 1:a perioden, på så vis blev det lite match av detta ändå :wink:

Lurades med i 1:a per av DIF:s sprudlande offensiv & draget från läktaren.
I 2:a & 3:e perioden blev det ganska uppenbart vilket som var det bättre laget.
Dock ska DIF ha cred för att man kämpade & försökte enda tills det bittra slutet.

Det var alldeles för mycket ”Junis takter” framför motståndarnas mål, det passades, snurrades, passades & släpptes bakom ryggen osv…osv.
Det få gånger man faktiskt tog skott utifrån blev det mål eller iaf grymt nära.
Håller med Kall El, Rönnmark var pinsam.
Missade det mest uppenbara, för att i nästa läge ta en utv. bara för att det kanske är bäst så..
I vanlig ordning är du helt ute och cyklar. Det var DIF som gjorde Färjestad dåliga i första perioden.

Förövrigt, hade fbk någon mer målchans än just målen? Tror ej det...

Wesslaus ingripande på Färjestads första mål var katastrofalt.
Sjunger avgå Johnny...
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av jensa85 »

Har nog fortfarande inte fattat riktigt hur vi kunde förlora denna matchen när vi som någon skrev förmodligen presterade vår bästa anfallshockey på väldigt många år. F*ttlaget är ju fullständigt utspelat långa stunder.

Men på något sätt kändes det som efter första perioden när vi bara har 1-0 när det enligt reglerna borde varit 2-0(Tack H*R-RÖNNMARK) men kanske till och med 5-0 enligt kvalitén på våra chanser, att detta inte skulle sluta lycligt ändå.
Tyvärr märktes det ju längre matchen led att vi i stort sett bara har tre backar som håller (RAGGE, Printz o Falk) Deilert slarvade konstant, Niklas Andersson var knappast bättre. Och jag tror inte jag kan beskriva min extrema jävla frustration över Tero"jag har aldrig MARKERAT en motståndare" Konttinens agerande vid Wallins 2-1. Dessutom ska Wesslau ta 1-1 målet, så enkelt är det.

Men till skillnad mot senaste säsonger så är jag absolut inte orolig. Tycker vi känns bättre än på mycket länge, och då saknar vi spelare som Linkan, Dick, Figren, Timmy, Schneider o Ronnie idag. Det kan man få en "hyfsad" förstafemma av. Får nästan gåshud när jag tänker på hur bra detta faktiskt kan bli.

Och hur underbart är det inte att se våran juniorkedja med Josefsson i spetsen. Njuter varje gång dom är på isen. Frågan är vad som händer på forwardsidan när vi har full forwardsuppsättning!?!? Snacka om angenäma problem.

Måste passa på att sätta ett tiotal STORA utropstecken bakom Marcus Ragnarsson. Trodde aldrig i min vildaste fantasi att han skulle vara så här oerhört jävla bra. Möjligen defensivt. Men offensivt?? Ragge är KUNG!

Sen vill jag inte höra mer klagomål på Printz nu. Har han inte bevisat tillröckligt för att få slippa höra klagomål efter varje match? Tycker han har varit hur stabil som helst.
Rejäl i defensiven, och faktiskt även rätt hygglig i det offensiva spelet. Tycker iaf jag.

Nä, som sagt. Oerhört tungt att förlora en match som vi dominerade så kraftigt stora delar som vi ändå gjorde.
Men vi kommer igen...va så säkra.

PLUS idag framförallt till:
RAGGE
Josefsson
Tim
Henke Eriksson
Calle G
Senast redigerad av jensa85 den 2008-09-25 21:16:25, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:
-daniel- skrev:Bittert, men inte förkrossande bittert. Nu tar vi nya tag på lördag.
Absolut, den värsta bitterheten har faktisk redan gått över

Som fler redan har påpekat så saknas ju flera riktigt tongivande spelare, detta kan bli riktigt bra till slut

Ragge imponerar med sin pondus & sitt lugn.
Han får INTE gå sönder
Håller helt med.

Ragge är så sanslöst viktig som det känns nu...

Någon mer än mig som inte förstår sig på Printz? Killen gör en strålande match i tisdags mot Brynäs (bästa jag har sett honom göra vill jag nästan påstå) och spelar exakt så som han SKA spela, men idag tyckte jag det stundtals såg bedrövligt ut. Vet inte om han blir tagen av stundens allvar ibland, eller helt enkelt blir överexalterad och vill ge sig på saker han inte bemästrar, men han måste inse vart hans styrka ligger och inte försöka vara en spelfördelande back. Gör han det han ska och på rätt sätt så är han ju riktigt viktig ibland.

Kändes också som vi verkligen saknade den där riktiga spetsen framåt idag med Linkan borta.

Jag är dock fortfarande positiv och tror detta kan bli bra, men det är riktigt oroande att det redan är så många skador... inte riktigt vad vi behöver. :(
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Emil Svelander skrev:
Lee Harvey Oswald skrev: I vanlig ordning är du helt ute och cyklar. Det var DIF som gjorde Färjestad dåliga i första perioden.

Förövrigt, hade fbk någon mer målchans än just målen? Tror ej det...

Wesslaus ingripande på Färjestads första mål var katastrofalt.
Misstänker att du kanske är lite för ung för att minnas, men DIF har under större delen av 80-90-talet vunnit mängder av just såna här matcher på samma vis som FBK nu gjorde.
Skenbart övertag för motståndarna i nån peridod, & sedan vipps blixtrar man till med 2-3 mål & så var 3 nya poäng fixade

För den oinvigde kan det se ut som tur, men det stavas klass.
Tror du på allvar att FBK gjorde sitt yttersta i 1:a per...?
Lättlurad i så fall
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av Emil Svelander »

Lee Harvey Oswald skrev:
Emil Svelander skrev:
Lee Harvey Oswald skrev: I vanlig ordning är du helt ute och cyklar. Det var DIF som gjorde Färjestad dåliga i första perioden.

Förövrigt, hade fbk någon mer målchans än just målen? Tror ej det...

Wesslaus ingripande på Färjestads första mål var katastrofalt.
Misstänker att du kanske är lite för ung för att minnas, men DIF har under större delen av 80-90-talet vunnit mängder av just såna här matcher på samma vis som FBK nu gjorde.
Skenbart övertag för motståndarna i nån peridod, & sedan vipps blixtrar man till med 2-3 mål & så var 3 nya poäng fixade

För den oinvigde kan det se ut som tur, men det stavas klass.
Tror du på allvar att FBK gjorde sitt yttersta i 1:a per...?
Lättlurad i så fall
Du gillar att prata om andras förmodade yngre ålder. Varje gång du går in i diskussioner öppnar du med det. Heja!

Och nej, fbk är inte samma lag den här säsongen som de varit förut. Vi ligger på samma nivå som dem och det skulle inte förvåna mig om vi ligger före dem när serien summeras. Och tror du att ett lag inte ger sitt yttersta i en förstaperiod i tredje omgången, då tror du fel.

God natt.
Sjunger avgå Johnny...
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av Östgöten »

DIF gör i mångt och mycket en bra match med tanke på alla skador som laget har för tillfället. Jag blev dock lite frågande till att tränarna bänkade fjärdekedjan med Calle G, Henrik E och Jacob Josefson efter att de gjort två mål (ett felaktigt bortdömt) i mitten av första halvlek. Ett skäl till förlusten var att DIF gick ner så snabbt på tre kedjor och att laget inte orkade visa skärpa i framförallt tredje perioden. Det kändes som om centrarna i form av Holmqvist och Ante inte riktigt orkade dominera som de gjorde i de två tidigare matcherna. Det som var tråkigt med att fjärdekedjan fick spela så lite var att de ger energi till laget med sin fina skridskoåkning.

Jag ställer mig också frågande till kedjan med Otto, Danielsson och Anger som snurrar runt i anfallszon, men som aldrig riktigt kommer in på mål. Det var helt klart befriande att se hur Micke Ahlén, i kedjan med Holmqvist och Tim E, framgångsrikt stångades framför mål. För övrigt spelade Tero upp sig idag, men han är trots det en säkerhetsrisk i egen zon. Tycker defenitivt att Alexander Urbom bör få chansen nästa match bredvid Printz. I övrigt sammanfattas mina intryck av matchen med följande plusgenomgång:

++++
Ragge

+++
Deilert
Otto
Anger
Danielsson
Holmqvist
Ahlén
Tim Eriksson
Falk
Engqvist
Ölvestad
Printz
Calle G
Henrik E
Jacob Josefson

++
Tero
Nicklas Andersson
Riderwall
Eklund
Wesslau

För att DIF ska kunna vinna mot lag som FBK måste Engqvist, Holmqvist, Otto och Jacob Josefson leda sina respektive kedjor på ett bättre sätt än vad som gjordes idag. Det känns mycket bra att Dick är med nästa match så att laget kan spela på fyra kedjor. Vidare skulle det vara mycket skönt om Ronnie eller Timmy P skulle kunna spel på lördag.
jensa85
Inlägg: 1305
Blev medlem: 2008-01-14

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av jensa85 »

Lee Harvey Oswald skrev:
Emil Svelander skrev:
Lee Harvey Oswald skrev: I vanlig ordning är du helt ute och cyklar. Det var DIF som gjorde Färjestad dåliga i första perioden.

Förövrigt, hade fbk någon mer målchans än just målen? Tror ej det...

Wesslaus ingripande på Färjestads första mål var katastrofalt.
Misstänker att du kanske är lite för ung för att minnas, men DIF har under större delen av 80-90-talet vunnit mängder av just såna här matcher på samma vis som FBK nu gjorde.
Skenbart övertag för motståndarna i nån peridod, & sedan vipps blixtrar man till med 2-3 mål & så var 3 nya poäng fixade

För den oinvigde kan det se ut som tur, men det stavas klass.
Tror du på allvar att FBK gjorde sitt yttersta i 1:a per...?
Lättlurad i så fall
Om DU tror att FBK inte "gjorde sitt yttersta" i den första perioden är det väl ändå du som är lurad?
Hört talas om att lag kan göra ett annat lag "dåligt"? Tror nog det ligger närmare sanningen än att FBK inte gick in för att spela hockey under en period i en bortamatch mot Djurgården säsongen 2008/2009.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av Doyle »

Är faktiskt riktigt imponerad av Djurgården hockey modell 2008 -09. Laget känns friskt och frejdigt, inga gamnackar utan frenesi och kämpatag rätt igenom.

Kommer ihåg förra säsongen då vi blev fullständigt avklädda av Färjestad hemma i början av serien sedan vände det och Färjestad hade det jäkligt tufft mot Djugårn.

Serien har inte satt sig än, får vänta åtminstone 10 omgångar till. Laget känns starkt och känslan finns att DIF med sin "Stockholmsatsning" kan nå riktigt långt.

KROSSA MoDo
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av DIFference »

Tycker vi äger första och tredje totalt. Men Gustavsson storspelar och pucken studsar Färjestads väg hela matchen. Sen var Rönnmark totalt usel. Utvisningen som gav 1-2 var totalt fel. Och det matchavgörande 2-3-målet då? Snacka om fladderpuck. Nästan så man trodde det var sjunde förlängningsperioden i en avgörande SM-final!

Kämpa på med nya tag mot MoDo!
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Emil Svelander skrev:Du gillar att prata om andras förmodade yngre ålder. Varje gång du går in i diskussioner öppnar du med det. Heja!

Och nej, fbk är inte samma lag den här säsongen som de varit förut. Vi ligger på samma nivå som dem och det skulle inte förvåna mig om vi ligger före dem när serien summeras. Och tror du att ett lag inte ger sitt yttersta i en förstaperiod i tredje omgången, då tror du fel.

God natt.
ok, ska undvika den inledningsraden framöver, skrev det inte med nedvärderande ton

Hävdar ändå bestämt att FBk har ett lag för placering 1-4.
Det har INTE DIF

Men nu skiter vi i kaffebönderna & ser fram emot skoterfolket istället
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av Kall-El »

Angående våra första 20 minutrar kan man nog säga följande:

Vi spelade riktigt bra kombinerat med att FBK inte kom upp till sin högsta nivå.

OM det sedan var vi som gjorde FBK dåliga eller om de gick in med lite sämre inställning är svårt att svara på; Min gissning är en kombination av båda.

Hade vi haft en sniper av Bengans kaliber denna afton tror jag för övrigt att vi hade plockat med oss tre pinnar.
nutarvidom
Inlägg: 235
Blev medlem: 2005-06-09
Säsongskort: Ja
Ort: Täby

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av nutarvidom »

Ja det finns inte mycket att säga förutom att det känns bittert. Men det ser bra ut inför framtiden, när skadorna börjar läka. Som någon sa, det blir angenäma problem på forwardssidan: Jag hävdar bestämt att Anger skall ner i 4:e..

Linkan Holmqvist Eriksson

Dick Otto Danielsson

Ölve Engqvist fimpen

Anger Josefsson Figren.

Men man vill ju egentligen inte peta Eriksson & Calle G, efter juniskedjans fina prestationer senaste tiden. Svårt ! Men Dick ska absolut ta Angers plats. Anger duttar, får inte till det med pucken över huvud taget...dåliga skott osv...nej tyvärr.

Backsidan är dock i akut behov av att läka FORT. Kontinens positionsspel håller Div 3 klass.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av melker »

Tero är ju ett skämt, särskilt vid 1-1 målet.. Annars tycker jag som andra har sagt att det är underbart att se junistjedjan lira! Klacken skötte sig bra idag så här dagen efter ett derby ska man nog inte förvänta sig för mycket.
Ragge är KUNG, han får icke bli skadad!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
KRNI
Inlägg: 290
Blev medlem: 2007-02-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av KRNI »

melker skrev:Tero är ju ett skämt, särskilt vid 1-1 målet..
Va? Det målet får Wesslau ta på sig, däremot vid 1-2 målet är det Konttinen som klåpar sig!
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av melker »

KRNI skrev:
melker skrev:Tero är ju ett skämt, särskilt vid 1-1 målet..
Va? Det målet får Wesslau ta på sig, däremot vid 1-2 målet är det Konttinen som klåpar sig!
Hehe ja det är möjligt att jag blandar ihop dem!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Skriv svar