Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av Remy Lebeau »

Rent spontant känns det dåligt att vi bara hade 1-0 efter första perioden, där borde vi kanske gjort något till. Samtidigt vill jag inte förstora upp den här förlusten heller. Vi har spelat sämre och vunnit ändå tidigare.

Nej, det blir att bita ihop och komma igen. Ny match på lördag och helt andra förutsättningar.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av Palmgren »

Inte för att Wesslau gjorde någon dålig insats i kassen. Men varför målvaktsbyte? Ridderwall har gjort det kanon bra under de första två matcherna och så byter man målvakt, Jag fattar ingenting.
Volker T.
Inlägg: 37
Blev medlem: 2007-10-12

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av Volker T. »

Palmgren skrev:Inte för att Wesslau gjorde någon dålig insats i kassen. Men varför målvaktsbyte? Ridderwall har gjort det kanon bra under de första två matcherna och så byter man målvakt, Jag fattar ingenting.

Wesslau kände sig hängig, därav bytet!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag vill inte låta som Säcken för mycket, men pucken studsar deras väg idag även om Färjestad hade spelet i stora delar av andra och tredje känns det som att vi mycket väl kunde plockat tre poäng. Känns surt, för är det inte spelet som är dåligt så är det de förbannade skadorna. Nu är Wesslau sjuk också...

Samtidigt känns det skönt att vi trots desarmerat manskap lyckas skapa så mycket offensivt som vi väl gör, och med en PP-gigant som Ragge därbak så sitter jag och myser när jag tänker på hur det kommer att se ut med Schneider vid hans sida.

Wesslau gör en tabbe på 1-1, det skottet ska han hålla, och Tero är för dålig på 1-2. Det märktes att tågan i laget försvann när puckarna inte gick in, så två tabbar och en portion otur kostade oss segern.
Säg den glädje som varar
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av Kall-El »

Jag brukar inte ha för vana att gnälla på domare, men i denna match kan jag inte hålla igen. Varför blir det inte mål när en FBK-spelare helt oattackerad rammar in både puck och sin egen målvakt i mål? Inte en DIF-spelare i närheten, men ändå blir slutreslutatet bara en tekning. Sedan kan man ju tycka att om en spelare oattackerad flyttar målburen som FBK-spelaren gjorde i ett läge innan skall vara 2 minuters utvisning. Efter både tillbuden blir det tekningar i FBKs zon vilket säger allt i min mening. Hade någon DIF-spelare varit framme och busat hade ju tekningen självfallet dragits ut. Någon med större kunskaper om reglerna beträffande detta kanske kunde reda ut det hela en gång för alla för mig och säkert flera andra som undrar?

I min mening blir vi berövade på minst ett PP-spel samt ett mål under första 20 minutrarna.

Att sedan torska en match där vi antagligen presterar den bästa offensiva hockeyn jag sett på jag vet inte hur länge får mig inte direkt att må bättre. Härligt att se Ahlen ständigt tackla till sin motståndare så fort han får chansen samt spela så där härligt småfult. Josefsson visar återigen att han kommer bli hur bra som helst om inget märkligt inträffar.

Vi tappar lite av spelet efter ungefär halva matchen, vilket kanske inte är så konstigt då vi dels går på väldigt mycket unga spelare samtidigt som vi möter ett väldigt bra lag. Dock borde man kanske kunna hålla lite bättre koll i mittzon då FBK kunde slå väl många långa passningar som skar rakt genom densamma vilket i slutändan skapade flertalet fina lägen för dem offensivt.

Ställer mig vidare lite frågande till om Wesslau håller på denna nivå. HAns ingripande vid FBKs kvitternig lämnar en del övrigt att önska. Dels är returen på ett ganska beskedligt skott på tok för snäll, men än värre är att det tar väldigt lång tid för killen att komma tillbaka upp i rätt position igen. Printz kanske inte skall matchas i PP heller, men det kanske inte fanns så mycket annat att kasta in med tanke på skadeläget.

Avslutningsvis matchen tre mest positiva överraskningar:

Ragnarsson
Josefsson
Ahlen
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Volker T. skrev:
Palmgren skrev:Inte för att Wesslau gjorde någon dålig insats i kassen. Men varför målvaktsbyte? Ridderwall har gjort det kanon bra under de första två matcherna och så byter man målvakt, Jag fattar ingenting.

Wesslau kände sig hängig, därav bytet!
Han menar nog varför Ridderwall inte stod från början. Visst att man vill hålla båda målvakterna igång, men varför placera en het målvakt på bänken? Ännu underligare blir ju beslutet när det senare visar sig att Wesslan är lite små sjuk.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av Emil Svelander »

Slarv och en förbannad oförmåga att sätta pucken i nät grundlade denna förlust. Spelet i första perioden är bland det bästa jag sett på väldigt länge och hade vi fått normal utdelning där hade vi haft ledningen med 4-0. Det var spetsen som saknades idag. En sådan här match märker man hur viktiga Linkan och Dicken är för vårt lag. Det som saknades idag var någon som kunde lägga den avgörande passningen och sätta pucken i nät, det får vi i Linkan och Dick. Förövrigt njuter jag varje sekund jag får se Jacob Josefsson, vilken lirare!

På backsidan var det inte lika mycket att hurra för, utöver Ragge då. Andersson är en katastrof och har inte många rätt på isen. Printz ska inte röra pucken. Annars är som sagt Ragge helt underbar att skåda. Vilka tacklingar, vilken placeringssäkerhet och framförallt: han klarar av att styra ett PP. Visst låter det overkligt att vi har en sådan back, eller hur Kall-El? :wink:

Klackinsatsen var väldigt bra, i vanlig ordning. Likaså sittplats som återigen visar att ni är Sveriges överlägset bästa.

Vilken annan klack har grym stämning vid underläge 2-5 och två minuter kvar?

Vi älskar er ändå!
Sjunger avgå Johnny...
Volker T.
Inlägg: 37
Blev medlem: 2007-10-12

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av Volker T. »

136_Djurgårdare skrev:
Volker T. skrev:
Palmgren skrev:Inte för att Wesslau gjorde någon dålig insats i kassen. Men varför målvaktsbyte? Ridderwall har gjort det kanon bra under de första två matcherna och så byter man målvakt, Jag fattar ingenting.

Wesslau kände sig hängig, därav bytet!
Han menar nog varför Ridderwall inte stod från början. Visst att man vill hålla båda målvakterna igång, men varför placera en het målvakt på bänken? Ännu underligare blir ju beslutet när det senare visar sig att Wesslan är lite små sjuk.
Jo, jag såg det nu. Men att Wesslau kom in idag är väl inte alls konstigt, då det är viktigt att hålla igång båda målisarna. Han kände sig väl knappast sjuk innan match, utan det kom över honom under matchen. Det händer ibland.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av Kall-El »

Emil Svelander skrev:Slarv och en förbannad oförmåga att sätta pucken i nät grundlade denna förlust. Spelet i första perioden är bland det bästa jag sett på väldigt länge och hade vi fått normal utdelning där hade vi haft ledningen med 4-0. Det var spetsen som saknades idag. En sådan här match märker man hur viktiga Linkan och Dicken är för vårt lag. Det som saknades idag var någon som kunde lägga den avgörande passningen och sätta pucken i nät, det får vi i Linkan och Dick. Förövrigt njuter jag varje sekund jag får se Jacob Josefsson, vilken lirare!

På backsidan var det inte lika mycket att hurra för, utöver Ragge då. Andersson är en katastrof och har inte många rätt på isen. Printz ska inte röra pucken. Annars är som sagt Ragge helt underbar att skåda. Vilka tacklingar, vilken placeringssäkerhet och framförallt: han klarar av att styra ett PP. Visst låter det overkligt att vi har en sådan back, eller hur Kall-El? :wink:

Klackinsatsen var väldigt bra, i vanlig ordning. Likaså sittplats som återigen visar att ni är Sveriges överlägset bästa.

Vilken annan klack har grym stämning vid underläge 2-5 och två minuter kvar?

Vi älskar er ändå!
Tänkt bara om Ragge haft någon vettig kompis på blå i PP...
KRNI
Inlägg: 290
Blev medlem: 2007-02-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av KRNI »

Precis som många andra sagt så tappar vi den här matchen i första när vi inte lyckas få dit mer än en puck. Sjukligt många chanser och bra sådana! Wesslau vid 1-1 målet, ja vad ska man säga, inget vidare ärligt talat. Den pucken måste han ta hand om eller få iväg, men men! Färjestads nästa mål kan man väl inte lasta honom för, där är det som sagt Konttinen som inte håller koll på/tar bort Wallin ordentligt.

Stämningen då, jo den var det inget fel på, lite trevande från både klack och sittplats första halvan av matchen, men framförallt i tredje var det riktigt bra. Inte långt från premiären! Tråkigt med förlust, men jag tror laget kände publikstödet hela vägen till slutsignalen och minutrarna efter!

Nu bryter vi ihop och kommer igen!! :wink:
Senast redigerad av KRNI den 2008-09-25 20:59:32, redigerad totalt 1 gånger.
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Volker T.
Inlägg: 37
Blev medlem: 2007-10-12

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av Volker T. »

För övrigt så kunde vi med lite skärpa och tur vunnit idag!

Ragnarsson, Printz, Josefsson, Holmquist var mycket bra! Ingen var sämre än godkänd!

Det ser ljusare ut än på mycket länge inför framtiden, med alla våra talanger som tar för sig! Idag kom även Urbom och Ahlén in och spelade respektlöst!
Senast redigerad av Volker T. den 2008-09-25 21:03:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av DIF_Soldier »

Vi får inte heller glömma bort att vi får förstärkning på lördag genom Dick Axelsson. Hur det blir med Linkan vet jag inte, men jag tycker även ändå att Figren får ta och pallra sig ut på isen på lördag. Timmy Pettersson är väl också i uppåtgående form, kanske får vi se vår näst bästa back på lördag också?

Så visst finns det mer att hämta hos årets Djurgården. BRA JOBBAT, HOVETS PUBLIK för övrigt, men jag gillar INTE vår nya DJ.
Kall-El skrev:Tänkt bara om Ragge haft någon vettig kompis på blå i PP...
Max 8 matcher till min gode Kall-El, om nu inte Timmy blir frisk tidigare, vilket han lär bli.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2008-09-25 21:01:07, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Fin gest från FBK att spela med skridskoskydden på i 1:a perioden, på så vis blev det lite match av detta ändå :wink:

Lurades med i 1:a per av DIF:s sprudlande offensiv & draget från läktaren.
I 2:a & 3:e perioden blev det ganska uppenbart vilket som var det bättre laget.
Dock ska DIF ha cred för att man kämpade & försökte enda tills det bittra slutet.

Det var alldeles för mycket ”Junis takter” framför motståndarnas mål, det passades, snurrades, passades & släpptes bakom ryggen osv…osv.
Det få gånger man faktiskt tog skott utifrån blev det mål eller iaf grymt nära.
Håller med Kall El, Rönnmark var pinsam.
Missade det mest uppenbara, för att i nästa läge ta en utv. bara för att det kanske är bäst så..
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av -daniel- »

Man kan väl sammafatta matchen såhär;

1:a perioden: bländande offensiv hockey, kaffebönderna hade inte en tillstymmelse till målchans och vi radade upp dem på rad. Här förlorades - i min mening - matchen. Oförmågan att näta vart vårt fall senare. 2:a perioden upplevdes mestadels som aningen sömnig. Tände till ibland men var ingen bländande period. 3:e inleddes väl relativt stabilt och var OK ett tag men kändes som det slarvades för mycket och lite för mycket "köra-solo-rajd-och-hoppas-på-man-kan-göra-mål-ensam"-stuk. FBK's mål kändes en aning slumpartade.

Bittert, men inte förkrossande bittert. Nu tar vi nya tag på lördag.
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 25/9 2008

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:Bittert, men inte förkrossande bittert. Nu tar vi nya tag på lördag.
Absolut, den värsta bitterheten har faktisk redan gått över

Som fler redan har påpekat så saknas ju flera riktigt tongivande spelare, detta kan bli riktigt bra till slut

Ragge imponerar med sin pondus & sitt lugn.
Han får INTE gå sönder
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar