Vilka hatar du?

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.

Vilket lag i Elitserien hatar DU mest?

Linköping
133
40%
Färjestad
82
25%
Frölunda
33
10%
Hv 71
27
8%
MoDo
21
6%
Timrå
6
2%
Skellefteå
2
1%
Luleå
8
2%
Rögle
1
0%
Brynäs
11
3%
Södertälje
10
3%
 
Antal röster: 334

stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

1. Horköping
2. Frölunda
3. Färjestad
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Inlägg: 102
Blev medlem: 2008-08-15
Ort: Sofia fs
Kontakt:

Inlägg av Back to the good old days »

Det där är bara nonsenslag som vi måste spela mot. Jag skiter i dom. Det är bondgäng som det visserligen är kul att vinna över men ingenting annat.

Vi hatar ajk!
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Back to the good old days skrev:Det där är bara nonsenslag som vi måste spela mot. Jag skiter i dom. Det är bondgäng som det visserligen är kul att vinna över men ingenting annat.

Vi hatar ajk!
Horköping hatar jag nästan,NÄSTAN lika mycket som gnaget...
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Råder väl ingen tvekan om att det är LHC, drygheten personifierat. Inget lag, ingen känsla ingen kultur bara pengar. Skulle det börja gå lite sämre för den klubben är det kört för dem.

Där snackar vi alltså rent hat.

Sedan finns det en ganska starkt hatkärlek till lag som:

FBK
AIK

Inget lag kommer dock i närheten av LHC och deras äckliga fans och styrlese.
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Ni som alla hyllar Rögle, ni ska bara veta en sak. Det är en fin klubb, helt klart. Men en annan sak är deras fans, dem har bra tryck på läktarna och dem är inte särskilt bonniga heller(Liknar oss i deras supporter kultur, ingen trumma heller). Men Rögles fans har alltid en tendens att ALLTID försöka starta bråk!

Av egen erfarenhet i min moderklubb som jag spelade hockey i, Mörrums GoIS så är dessa 2 lagen ärkerivaler. Så har jag sett många matcher emellan dessa 2 lag. Och jag kan tyvärr inte minnas en match där inte Rögles fans har varit allmännt dumma i huvudet...

Men kanske har blivit ändring? Var ett tag sen sist så, ja vi får väl hoppas på det! :lol:
Ragge1
Inlägg: 105
Blev medlem: 2006-12-09

Inlägg av Ragge1 »

Haha, har väl skett bråk på våra läktare också. ;)

Ne, men Rögle sitter nära hjärtat. Har större delen av släkten där så har ju varit på en del matcher. Härligt drag och bra sittplatspublik också. Sen hade dem ju en hall som det inte går att få dålig stämning i. Tror inte det blir sämre i den nya arenan. Mormor och morfar är 18-åriga säsongskortsinnehavare så man känner att det även finns en viss stolthet också. Givet att se matchen borta 22/11? ;)

Men:
1. Linköping - Hör jag Östergötland eller något minsta som har en referens till Linköping blir jag arg. Åker man förbi stället sitter man med ilska. Var där nere under kvartsfinalen och fick uppleva deras publik live. Det var den klassiska "Vifta på handduken lhc". Ser fram emot mötet mot dem stort.

2. Färjestad - Som någon tidigare sa, man har det i ryggmärgen. Färjestad och Djurgården har alltid varit de två stora lagen från 80-talet. Och till detta år har det lagts på mer med Loob och sin nordiska liga. Kan inte Färjestad gå till KHL istället. Så kan vi andra stanna, dem är ändå inget att ha. Efterlyser ny ramsa mot Looben.

3. Här kommer väl de flesta övriga men Frölunda och framförallt Södertälje. Alltid kul mot ssk där matcherna haussas upp och ofta bra hetsk stämning. Alltid kul o åka ner till axa och visa bönderna hur det går till.
Bäst i stan!
Wedd
Inlägg: 288
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Hägersten

Inlägg av Wedd »

1.(ajk)
2.Köpköping
3.Färjestad
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Luleå: Svin
Linköping: Djurgården & Manhattan. Aye.
Resten är ganska okej. Förutom HIV och kaffetöntarna.[/b]
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Musse ska fan inte ha sin guldmedalj från -00. Ge den till Linkan istället. Samma sak med M. Tjärnqvist.
Säg den glädje som varar
Algot2003
Inlägg: 176
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Jönköping

Inlägg av Algot2003 »

1. hv (av förståliga skäl)
2. fbk
2. lhc
4. frölunda

Resten gör mer eller mindre till eller från för mig.
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Inlägg: 102
Blev medlem: 2008-08-15
Ort: Sofia fs
Kontakt:

Inlägg av Back to the good old days »

Ähhh... ovanstående lag är bara bönder. Dom är bara patetiska.

VI HATAR AJK!
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

Emil svelander skrev:Linköping
Frölunda
Färjestad
Det finns bara tre lag man verkligen kan hata (i ES).

Helber, Glennert och Ahdrian i en bur på tundran i Sibirien!
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

stolpskott skrev:Ni som alla hyllar Rögle, ni ska bara veta en sak. Det är en fin klubb, helt klart. Men en annan sak är deras fans, dem har bra tryck på läktarna och dem är inte särskilt bonniga heller(Liknar oss i deras supporter kultur, ingen trumma heller). Men Rögles fans har alltid en tendens att ALLTID försöka starta bråk!

Av egen erfarenhet i min moderklubb som jag spelade hockey i, Mörrums GoIS så är dessa 2 lagen ärkerivaler. Så har jag sett många matcher emellan dessa 2 lag. Och jag kan tyvärr inte minnas en match där inte Rögles fans har varit allmännt dumma i huvudet...

Men kanske har blivit ändring? Var ett tag sen sist så, ja vi får väl hoppas på det! :lol:
Rögles fans, AIA - Angel Island Army, är detsamma som Helsingborgs IF fans och delar av FrontLine.

(Bor i Helsingborg 25% - jag vet.)
Användarvisningsbild
Bobban
Inlägg: 34
Blev medlem: 2008-05-09

Inlägg av Bobban »

linköping
linköping
hv71
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Satt och bläddrade i en av tidningarna inför elitserien och kan någon gissa hur många spelare LHC har som är från Linköping eller säg från hela Östergötland?

Om jag såg rätt var det inte en enda. Däremot har de 7-8 spelare från 08-området kanske skall tilläggas. LHC, ingen tradition, ingen historia bara plast... Till och med MIF har ju lite skåningar i sin trupp i alla fall.
Skriv svar