Musiken på matcherna

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Musiken på matcherna

Inlägg av dif rules »

Tänkte vi gör en tråd angående detta, där vi kan säga till om när, hur och vad vi vill höra i högtalarna. På detta sätt kan vi säkert nå ut till honom bättre.

Alltså, som exempel men ändå min kommentar:

I pauser mellan tekningar och det är drag i klacken, så bör du helst inte spela låtar. Så extremt irreterande när detta händer.

Inga NHL/familjen Adams låtar, för bonnigt och inte DIF helt enkelt.



kommer inte på något mer direkt, men nu ser ni hur jag menar.

Om tråden får dålig kritik tar jag bort den.
Senast redigerad av dif rules den 2008-09-08 20:01:30, redigerad totalt 3 gång.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Vad har speakern att göra med vilken musik som spelas?
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

Diffe89 skrev:Vad har speakern att göra med vilken musik som spelas?
tackar! :wink:
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Jockmaniac
Inlägg: 2143
Blev medlem: 2007-06-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Inlägg av Jockmaniac »

Det enda jag kan lägga till i din lista är ingen jävla Mora Träsk. Jag hade fullt upp i Cloetta Center förgående säsong med att håna Linköping för detta, så det vore pinsamt ifall vi skulle få höra "klappa händerna" på Hovet i vinter.
100% DJURGÅRDSJ***L
128
Inlägg: 76
Blev medlem: 2008-05-20
Säsongskort: Ja

Inlägg av 128 »

Nu kanske jag bryter det negativa täcket som ligger över det här forumet, men vore det inte mer konstruktivt att säga när, hur och vad vi vill ha i högtalarna...(?)
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av android »

Tycker den så kallade djn ska ha lite känsla, som tidigare sagts behövs ingen musik om klacken är igång. Om det är stiltje förespråkar jag house, men det är ju min smak..

En blandning på musiken är nog att föredra. Håller med om att Mora träsk och liknande inte borde vara med. Vet inte om det är för barnen man har dessa låtar, inte tyckte jag det var roligt eller spännande när jag var liten knatte i alla fall.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Inlägg av melker »

Som vi hade förra säsongen helt enkelt, INTE som det var i Nordic Trophy!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

128 skrev:Nu kanske jag bryter det negativa täcket som ligger över det här forumet, men vore det inte mer konstruktivt att säga när, hur och vad vi vill ha i högtalarna...(?)
tackar! :wink:
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
Stiff
Inlägg: 177
Blev medlem: 2007-03-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stiff »

Två tips
Taggningslåt: Chelsea Dagger med The Fratellis.

Och sen ett typ samplat spår från klacken när vi kör http://difhockey.se/video.php?video=200 ... &news=4395
45 sekunder in, svårt att sätta namn på den sången men, ooo ooo ooooo o eee ooee oooo, haha. Den borde spelas direkt efter klockan slår! Maximal effekt!
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

melker skrev:Som vi hade förra säsongen helt enkelt, INTE som det var i Nordic Trophy!
Det känns...

1. som att det är andra/betydligt fler som är inblandade i arrangemanget i Elitserien än i NT. Sedan lär vi aldrig få höra "musiken" som var i finalspelet, som tur är.

2. som att den som bestämmer musiken självklart anpassar sig efter hur bra stämning det är på Hovet.

3. som att det fortfarande inte är speakern som bestämmer musiken. DIF har varit duktiga på att låta oss höras istället för musiken, det lär de fortsätta med.

Kan vi lägga ner musikdiskussionen (i den här tråden, om den öht ska få finnas kvar) nu?
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Stiff skrev:Två tips
Taggningslåt: Chelsea Dagger med The Fratellis.

Och sen ett typ samplat spår från klacken när vi kör http://difhockey.se/video.php?video=200 ... &news=4395
45 sekunder in, svårt att sätta namn på den sången men, ooo ooo ooooo o eee ooee oooo, haha. Den borde spelas direkt efter klockan slår! Maximal effekt!
Du tänker nog på The Entertainer.
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Stiff
Inlägg: 177
Blev medlem: 2007-03-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stiff »

Hehe ja den är nåt liknande!

Hursomhelst borde den kunna eka i högtalarna (fast klackversionen då såklart) efter "Klockan slår". Många kör redan den ramsan efter klockan slår, men det kan bli ännu fler och ännu maffigare!
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Och som musik, du behöver inte spela trallvänliga RixFM-låtar hela tiden. Våga dra på något tyngre ibland.

Ingenting skrikfullt, men någonting Raunchy-aktigt. :)
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

Stiff skrev:Två tips
Taggningslåt: Chelsea Dagger med The Fratellis.
....
Maximal effekt!
Maximal effekt uppnås efter ett par staropramen med överkroppen ut genom bilrutan, händerna i luften och halsduken på, cruisandes runt i Linköping!
vazze
Inlägg: 97
Blev medlem: 2006-10-05

Inlägg av vazze »

Jag körde musiken förra året och även dem 3åren innan det.

I år är det en ny kille som kör, ge honom kontruktiv kritik, mtp att han är ny i "gemet"

Jag kunde tyvärr inte pga mitt jobb och familjesituation inte fortsätta med detta längre..
Men jag lovar att Kristoffer (Christoffer?) kommer göra bra ifrån sig efter ett tag..
I år har jag tur om jag kan följa DIF Hockey på Canal+ och säsongskortet - fullskiten med jobb!
Sen kan till "DJs" försvar säga att DIFs hockeypublik är dem jobbigaste att ha o göra med, är det så gnäller ni, är det si så gnäller ni.. Well its a though job, but someones has to do it..
Sen har vi folk i "ledningen" för DIF som tycker si och sen så och sen för högt och sen för lågt och sen för lagom..

Sista 2åren hittade jag (vad jag tyckte) en bra mix med med musik kontra antal speltillfällen, dvs typ 2st låtar per period som MAX, 1 vid uppstart av varje period och sen vara lyhörd mot klacken när dem kör..

Reklamfilmerna är ett moment som vi aldrig blir av med, mtp att det är det som betalar spelarnas löner till stor del..

Kom ihåg, det tar ett tag att bli varm i kläderna, ge honom tid och fortsätt med KONSTRUKTIV kritik.
Skriv svar