Musiken på matcherna

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
hamous
Inlägg: 92
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av hamous »

DIF_soldier kan dra dit pepparn växer tills dess att han öppnar sig och berättar om sin musiksmak så vi kan skratta åt hur pinsamt patetiskt usel den är i jämförelse med Sveriges svar på musik, Thåström.

Om vi ska spela musik borde vi spela musik som så få människor som möjligt ogillar, typ Beatles, Oasis (DIF), Acdc, Guns N' Roses. Musik som speglar DIF också till viss del, spela lite Beatles i motgång (We can work it out) och lite GnR i medgång (Welcome to the jungle).
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Inlägg av melker »

hamous skrev:och lite GnR i medgång (Welcome to the jungle).
Inte Welcome to the junle tack, visst jävligt bra låt men Linköping hade den som intro låt förra säsongen! :)
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

melker skrev:
hamous skrev:och lite GnR i medgång (Welcome to the jungle).
Inte Welcome to the junle tack, visst jävligt bra låt men Linköping hade den som intro låt förra säsongen! :)
Just därför kan DIF aldrig någonsin använda den i något sammanhang - precis som Fernholm.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

hamous skrev:DIF_soldier kan dra dit pepparn växer tills dess att han öppnar sig och berättar om sin musiksmak så vi kan skratta åt hur pinsamt patetiskt usel den är i jämförelse med Sveriges svar på musik, Thåström.

Om vi ska spela musik borde vi spela musik som så få människor som möjligt ogillar, typ Beatles, Oasis (DIF), Acdc, Guns N' Roses. Musik som speglar DIF också till viss del, spela lite Beatles i motgång (We can work it out) och lite GnR i medgång (Welcome to the jungle).
Personligen så hatar jag allt det du nämnt ovan, bara massa vidriga gitarrer och förstår inte alls vad det skulle ha med DIF att göra. Skall vi köra musk som är delvis relaterad till föreningen borde ju Pet Shop Boys funka hyggligt i alla fall namnmässigt...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kall-El skrev:
hamous skrev:DIF_soldier kan dra dit pepparn växer tills dess att han öppnar sig och berättar om sin musiksmak så vi kan skratta åt hur pinsamt patetiskt usel den är i jämförelse med Sveriges svar på musik, Thåström.

Om vi ska spela musik borde vi spela musik som så få människor som möjligt ogillar, typ Beatles, Oasis (DIF), Acdc, Guns N' Roses. Musik som speglar DIF också till viss del, spela lite Beatles i motgång (We can work it out) och lite GnR i medgång (Welcome to the jungle).
Personligen så hatar jag allt det du nämnt ovan, bara massa vidriga gitarrer och förstår inte alls vad det skulle ha med DIF att göra. Skall vi köra musk som är delvis relaterad till föreningen borde ju Pet Shop Boys funka hyggligt i alla fall namnmässigt...
Tror att det flesta är överrens om att Hockey är en rätt så "grabbig" sport, därför blir oftast musikvalet därefter

Men kom igen, Pet shop boys.. :shock:

Finns ju så mycket adrenalinstinn musik att vraka & välja på
(om det nu ska spelas nåt överhuvudtaget)
När man spelar "Ketchup-Boys" tänker iaf jag bara på Pride-festivaler & andra tveksamma arangemang
Användarvisningsbild
M_or0t
Inlägg: 88
Blev medlem: 2007-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Vet inte

Inlägg av M_or0t »

Han tänker kanske mer namnmässigt, Pet = Djur.
Han nämde ju nåt sånt iaf. :)
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

M_or0t skrev:Han tänker kanske mer namnmässigt, Pet = Djur.
Han nämde ju nåt sånt iaf. :)
Det var precis däråt min tanke var ja.

Som alla redan torde veta skulle jag föredra att det inte spelades någon musik alls, känns mer äkta på det viset.

Dock skulle jag föredra Pet Shop Boys framför all form av gitarrbaserat kräkmedel.
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Jag tycker musiken fram till första versen i i Kalmah - Heroes To Us skulle passa ganska jävla perfekt mellan någon avblåsning.

Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Struten »

Enbom skrev:Jag tycker musiken fram till första versen i i Kalmah - Heroes To Us skulle passa ganska jävla perfekt mellan någon avblåsning.

Håller klart med. Riktigt skön musik att lyssna på. Tills att han börjar sjunga, blir bara på dåligt humör.

Hatar alla artister som ska skrika ut sin musik. Förstår inte grejen och dessutom "a pain in the ass" att lyssna på.
Känns som hjärnan kommer explodera så fort man hör det.

Så snälla, spela inte några såna låtar. Vet att flera kanske vill höra sånt men se det här som ett tips till DJ:n.
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

Enbom skrev:Jag tycker musiken fram till första versen i i Kalmah - Heroes To Us skulle passa ganska jävla perfekt mellan någon avblåsning.

Skulle helt klart kunna fungera!
Användarvisningsbild
Stiff
Inlägg: 177
Blev medlem: 2007-03-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stiff »

Tips till DJ'n. Gör om gör rätt.

Lite känsla i avbrotten tack och lite annan musik än förra sommarens dängor.
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Kom igen, ge killen en chans! Det här var, som jag förstått det, hans första match som dj.

Man kan väl tycka att han kunde vara lite mer lyhörd på vad klacken hade på gång, men alla har vi haft en första dag på jobbet och alla vet att det kanske inte alltid blir så lyckat.
Lycka är att vara djurgårdare
Kojak
Inlägg: 484
Blev medlem: 2005-09-11

Inlägg av Kojak »

Det här var killens första match, ja. Kommer han lära sig? Osäkert! Han borde ha märkt av protesterna som kom från kurvan.

Så här ser jag på det. Klacken har som uppgift att sjunga fram sitt eget lag till seger SAMT se till att våra motståndare har asplöv till ben och inte vill något annat än att lämna arenan med diverse svansar mellan benen. Kort sagt, våran uppgift är att skrämma skiten ur våra motståndare.

Den här uppgiften försvåras ENORMT om vi blir störda av musik, som dessutom var rent ut sagt usel. Musik som spelas i alla andra arenor samt borta i NHL ska bara bort! Det trodde jag helt seriöst var självklart för alla Djurgårdare.

Klacken ska bära fram laget, musiken ska ENBART vara ett KOMPLEMENT de gånger det är helt tyst på läktarna. Enbart när vi gör mål vill jag höra en låt, det är den enda självklarheten. Sen ska musiken spelas som sagt när vi är usla på läktaren. Så ska det vara!

Jag hoppas DJn läser denna tråd och tar den här kritiken på ett positivt sätt! Musiken behövs, men enbart som ett komplement, och då är det viktigt att vi har personer som vill göra detta. Därför hoppas jag våran DJ tar åt sig och ordnar upp det till det bättre!

God Natt!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

okejrespekt till din förstamatch men ge fan i att spela musik mellan avblåsningarna!!!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
alext
Inlägg: 52
Blev medlem: 2008-06-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av alext »

Okej, var hans första match, låt gå för denna gång men tills på torsdag så måste det förbättras.

Rätt SFGD till nästa gång, inte den där versionen som spelades. Ingen jävla musik som får en att tänka tillbaka på lågstadiedisco. Spela inte musik när klacken håller på och kör något, håll koll, samspel etc.

Som sagt, första dagen på jobbet, hoppas att du lärde dig något. Välkommen till DIF-familjen!
Skriv svar