Musiken på matcherna

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
erik_dif
Inlägg: 151
Blev medlem: 2007-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av erik_dif »

Tyckte du, vazze, hittade ett perfekt sett att jobba med vid slutet av förra säsongen, så får det gärna fortsätta nu.

Det som är skönt med DIF hockey kontra fotbollen är volymen, på fotboll går det inte att gå in och sätta sig då ljudvolymen är helt sjuk går inte att förra ett samtal utan att skrika. I hockeyn är det perfekt ljud på reklamen, vil lman lyssna så gör man det vill man inte då kan man prata.

Tycker dock det kan vara lite taggande musik innan match, där är et nog väldigt individuellt vad folk vill lyssna på så där lämnar jag ämnet.
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Vill framförallt tacka dig vazze för ditt kanon jobb du har gjort för oss, alla vi uppskattar det! (Även om vi har varit jobbiga emot dig)

Lycka till i framtiden vazze!
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

aa du var otroligt skicklig du får gärna komma tillbaka :)
DIF <3
vazze
Inlägg: 97
Blev medlem: 2006-10-05

Inlägg av vazze »

Njae inte jobbiga, vi är ju DIF då skall vi vara kräsna. Det jobbiga är ju att man hela tiden har strävat att alla skall vara nöjda (vilket nog ni själva vet är en omöjlighet).

Och det var ganska ledsamt att sluta för jag älskade verkligen det jag gjorde. DIF med Jenny Silvferstrand och Åsa Kellerstam är extremt sköna människor att jobba med, dem skall ha mycket credit för att man fick mer och mer lösa tyglar, samt att dem var bollplank och i viss mån trendsättare.
Globen gänget skall ha sin beskärda del (speciellt Henke) som efter lite kill under hakan vred upp volymen vid introna, för skulle vi följa "reglerna" så spelade vi 30db för högt under introt dem sista 2åren..

Och tack för värmande komplimanger, kanske blir ett gästspel om Christoffer (inte säker på stavningen) skall vara borta något.. Men jag hade 3 frånvaro matcher på 4år, och jag är flerbarnsförälder samt har ett jobb som kräver att jag finns tillgänglig 24/7 typ.. Därav mitt avhopp..

Ha en bäst säsong nu boys and girls som går på matcherna, sjung för gamla djurgårn nu, sjung av hjärtat sjung! (Och dra även en vers från mig!) Jag kommer när det är någon helgmatch och stämmer upp i kören..
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Personligen tycker jag man kan fimpa DJ helt och hållet.

Om klacken någong gång är lite tystare än vanligt kan det gott märkas inne på arenan.

Om möjligt ingen musik alls och framför allt inga ljudeffekter a'la NHL. Med andra ord låt klacken sköta jublet vid mål t ex osv. Korkade ljud vid tekningar och utvisningar borde det t o m vara spöstraff på. Allra värst är dock musik som brölas ut för att den skall få igång åskådarna genom att t ex få dem att klappa vid ett visst tillfälle.

tänk "less is more"

Skall det nödvändigtvis spelas musik bör det sjävfallet mestadels spelas synth, allra helst ur den tyngre tyska / slovenska skolan. Vilket lag skulle våga möta oss när det hör att vi tågar in på isen till Laibachs The great seal eller liknande.

Absolut ingen hiphop, rock, hårdrock eller radioskval.

Men som någon skrev ovan då det är i princip omöjligt att tillfredsställa alla på den här biten är det lika bra att fimpa det helt och hållet...
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av sthlm_dif »

Jag vill inte höra någon gång mer "känn ingen sorg för mig göteborg", av bögen håkan hellström.
Den bög låten spelas även på frölunda mathcer! SKANDAL!
Hata,hata,hata göteborg!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av mforce »

Ja för fan, spela hellre musik av Stockholmsbögar! De håller en helt annan kvalitetsnivå.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

sthlm_dif skrev:Jag vill inte höra någon gång mer "känn ingen sorg för mig göteborg", av bögen håkan hellström.
Den bög låten spelas även på frölunda mathcer! SKANDAL!
Hata,hata,hata göteborg!
Den spelas av ironi här...
KRNI
Inlägg: 290
Blev medlem: 2007-02-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av KRNI »

Kall-El skrev:Personligen tycker jag man kan fimpa DJ helt och hållet.
Kall-El skrev:Om möjligt ingen musik alls
Låter jävligt trist ärligt talat.
Kall-El skrev:Allra värst är dock musik som brölas ut för att den skall få igång åskådarna genom att t ex få dem att klappa vid ett visst tillfälle.
Få igång handklappning kanske inte är det man helst ser, men att få igång publiken rent allmännt ser jag inget fel i, speciellt inför första pucksläpp i perioden.
Kall-El skrev:Vilket lag skulle våga möta oss när det hör att vi tågar in på isen till Laibachs The great seal eller liknande. Absolut ingen hiphop, rock, hårdrock eller radioskval.
Lyssnar ju hellre på tung låt med Metallica än Laibachs. Men egentligen om vi ska förstärka Stockholmstemat så kanske man skulle köra "Stockholm i mitt hjärta" istället!! :wink:

Som alla andra säger, ingen blir helt nöjd så är det. Ge snubben en chans att visa vad han har på gång innan vi sågar honom vid knäskålarna och skriker att vi ska fimpa DJ:n helt och hållet!
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

mforce skrev:Ja för fan, spela hellre musik av Stockholmsbögar! De håller en helt annan kvalitetsnivå.
Peter Jöback på DIF hade varit fint.

"ÅÅÅÅH Kristina - guldet blev till sand", i dubbel bemärkelse.

------

Till Kall-el: Att ta bort "Klockan slår" efter målen vore som att vara i 1500 pers i Linköping och jubla. Det ska kännas att det är hemmaplan och DIF-propaganda i högtalarna.
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Inlägg av lilleman »

DIF-låtar!

Och som DIF rules sa: Spela inte musik mellan uppehållen, då är det bra stämning!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Spela Thåström...

Så enkelt e det...
Steef
Inlägg: 357
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Inlägg av Steef »

all musik man blir taggad av typ manowar eller liknande.


(kommmer säkert få massa skit för det här inlägget, som alla andra men jag skyller på att jag har feber)
*skriv signatur här*
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Vadfals?! Ingen hårdrock? är folk helt störda i planeten? Techno däremot, hela den genrén kan man skicka till Schweiz och Big Bang experimentet, vänta på ett svart hål och när det väl dyker upp, slunga in Techno och synth och allt vad det innebär in i det oändliga hålet så man slipper höra när det förpestar Hovet.

Jag är inget fan, men man får ta och erkänna att Rammsteins tunga intron i vissa låtar skruvar upp puls och tempo lite extra. Mer Rammstein är att föredra.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

Freuer Frei med en stor explosion hade varit riktigt, riktigt tungt!
Senast redigerad av odburt den 2008-09-10 22:16:21, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar