Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/10 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/10 2008

Inlägg av dif rules »

victorr skrev:är det många som hade tänkt sig o åka ned?
välkommen till forumet, men kolla gärna igenom alla inlägg...
Och JA, det ser ut at bli en del som tar sig dit...
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Fredde1891
Inlägg: 1
Blev medlem: 2008-10-01

Re: Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/10 2008

Inlägg av Fredde1891 »

Någon som vet om man kan köpa biljett till DIF-klacken vid cloetta eller måste man boka via ticnet ?
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/10 2008

Inlägg av android »

Kollade runt på lite lhc sidor och fann detta på white lions sida:

"Bojkotten fortsätter...
Precis som rubriken antyder så fortsätter vi vår bojkott. Vi anordnar inte heller denna säsongen några resor, åtminstone under grundserien, till Jönköping pga den fruktansvärt dåliga placeringen av bortasupportrar.

Till ledningen i HV71:

Er bortastå är under all kritik. Gör om, gör rätt!

/Markus Hermansson, Ordförande | 080929"

Tyckte att detta var otroligt underhållande. HV darrar nog av denna bojkott. Ställde mig själv ett par frågor:
Har linköping ett bortafölje?
Vad är det som är så dåligt med HVs bortaplacering?
Är det inte lite att kasta sten i glashus? Nu kanske jag har dåligt minne, men är det inte så att båda klackarna står på samma kortsida i Cloetta center? Dessutom så anfaller väl linköping mot resturanger 2 gånger och inte mot sin egen klack?


Extra material

Bifogar lite lhc ramsor:

Cluben
Melodi:

Cluben (klapp, klapp)
Cluben (klapp, klapp)
Cluben (klapp, klapp)
Cluben (klapp, klapp)

(upprepa)
____

Täljes bussar
Melodi:

(Växelramsa)
Södertälje Stockholms avlopp!
Täljes bussar är kameler!


Snälla ni DIFare som åker ner, kör över detta packet på läktaren och snälla krigare på isen kör över lhc ikväll.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Pinnen
Inlägg: 134
Blev medlem: 2007-10-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Skåne/Helsingborg

Re: Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/10 2008

Inlägg av Pinnen »

android skrev:
Täljes bussar
Melodi:

(Växelramsa)
Södertälje Stockholms avlopp!
Täljes bussar är kameler!


Snälla ni DIFare som åker ner, kör över detta packet på läktaren och snälla krigare på isen kör över lhc ikväll.
"okej"? :S jävlar vilken fantasi dem som kommit på den ramsan måste ha... :roll:
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Re: Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/10 2008

Inlägg av Remy Lebeau »

Synd att Fernholm inte spelar, hade varit kul att se honom göra bort sig som vanligt mot DIF. Tror dessvärre inte att det blir några andra händelser att glädjas över ikväll. Linköping borta känns som en av de tuffaste matcherna.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/10 2008

Inlägg av Caveman »

Jaha, ikväll MÅSTE defensiven fungera annars blir det en jobbig afton, sedan så vill jag inte se några "onödiga" utvisningar, disciplinen är A & O i dagens match.

KÄMPA DIF!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/10 2008

Inlägg av Kall-El »

Spelar vi som vi gjorde senast kommer det att bli dundersmisk. LHC är tyvärr det laget i elitserien som är bäst på att stänga igen på mitten och gör vi de junismisstag som vi gjorde mot SAIK kommer det innebära liten julafton för LHC. Tyvärr ser jag en matchbild där vi försöker skapa och LHC kommer få ideliga möjligheter att kontra och nu pratar betydligt bättra spets på anfallarna än vad SAIK har.

Dessutom undrar man ju lite smårädd hur vårt försvar kommer fungera när det ställs mot väldigt tufft motstånd.

A och O in denna match är att se till att inte tappa puck i fel lägen samt att absolut inte dra på sig utvisningar i onödan. Lyckas vi med detta samt har lite utdelning i PP KAN matchen bli jämn.

Dock måste tipset gå till LHC som antagligen vinner matchen med 4-1 eller nå't liknande.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/10 2008

Inlägg av Caveman »

Kall-El skrev:Spelar vi som vi gjorde senast kommer det att bli dundersmisk. LHC är tyvärr det laget i elitserien som är bäst på att stänga igen på mitten och gör vi de junismisstag som vi gjorde mot SAIK kommer det innebära liten julafton för LHC. Tyvärr ser jag en matchbild där vi försöker skapa och LHC kommer få ideliga möjligheter att kontra och nu pratar betydligt bättra spets på anfallarna än vad SAIK har.

Dessutom undrar man ju lite smårädd hur vårt försvar kommer fungera när det ställs mot väldigt tufft motstånd.

A och O in denna match är att se till att inte tappa puck i fel lägen samt att absolut inte dra på sig utvisningar i onödan. Lyckas vi med detta samt har lite utdelning i PP KAN matchen bli jämn.
Dock måste tipset gå till LHC som antagligen vinner matchen med 4-1 eller nå't liknande.
Ja, disciplin!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/10 2008

Inlägg av Emil Svelander »

Nu är vi framme vid den största hatmatchen i Elitserien. DIF skulle göra mig, och många andra, en väldigt stor chans om de kör över den vidriga plastklubben ikväll.

Spring Spring Linköping!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/10 2008

Inlägg av -daniel- »

Ja, det blir en ruskigt tuff match. Mycket skall stämma för att vi skall gå därifrån med poäng ikväll... Stämmer också in i oron över hur vårt försvar kommer hålla när vi möter ett lag av lhc's kaliber.

Det jag kräver av våra grabbar ikväll är följande 3 saker:
1) Disciplin
2) Noggrannhet
3) Kämpaanda

Tror den snöpliga sortin från slutspelet i fjol kan fungera som extra tändvätska i kvällens match (som om det skulle behövas när vi möter plastlaget numero uno), men jag tror dessvärre inte det räcker. Skulle allt klaffa och vi står som segrare om sisådär 6 timmar så vore det dock, självfallet, en underbart jävla skön seger.

KÄMPA, DJURGÅRDEN!
Bild
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/10 2008

Inlägg av Bigge »

Kall-El skrev:Spelar vi som vi gjorde senast kommer det att bli dundersmisk. LHC är tyvärr det laget i elitserien som är bäst på att stänga igen på mitten och gör vi de junismisstag som vi gjorde mot SAIK kommer det innebära liten julafton för LHC. Tyvärr ser jag en matchbild där vi försöker skapa och LHC kommer få ideliga möjligheter att kontra och nu pratar betydligt bättra spets på anfallarna än vad SAIK har.

Dessutom undrar man ju lite smårädd hur vårt försvar kommer fungera när det ställs mot väldigt tufft motstånd.

A och O in denna match är att se till att inte tappa puck i fel lägen samt att absolut inte dra på sig utvisningar i onödan. Lyckas vi med detta samt har lite utdelning i PP KAN matchen bli jämn.

Dock måste tipset gå till LHC som antagligen vinner matchen med 4-1 eller nå't liknande.
Bara att hålla med. Oavsett vad man tycker om den äckliga klubben. Så har de 10 ggr bättre målskyttar och spets i laget än vad Saik har, och ger vi dem samma möjligheter som mot saik. Så är nog denna match tyvärr över långt före sitt slut.

Men vi har knäckt svinen innan så varför inte idag den 2 okt -08?
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/10 2008

Inlägg av Struten »

Vill inte bli för tjatig men än en gång så paras Printz ihop med Ronnie och Falken tillsammans med Niklas A på backen. Förstår inte varför tränarna spelar dem på det sättet. Det är väl självklart att Ronnie och Printz är två defensiva backar. Tunga och sega är dem också.

Medans Falken (likt SAIK-matchen) får spela ihop med en annan back med kvalitéer som är bättre i den offensiva zonen än i den egna.

Kunde tyvärr inte gå på matchen i tisdags men om jag kommer ihåg rätt så skrev någon att det blev lite trubbel i egen zon (eller vad det nu var) när Konttinen och Falken var inne.

Måste väl vara fler än jag som blir lite små irriterande när man parar ihop backarna på det här sättet.


Ja ja, ska väl inte haka upp mig för mycket på det. Hoppas på en repris från föregående år i matchen som vi vann med 0-4. Dvs tight försvarspel och effektiva kontringar. Skulle bli en fin namnsdagspresent. :)
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Re: Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/10 2008

Inlägg av Palmgren »

Bra att Micke och Montén insett att Konttinen är väldigt dålig och väljer att ha honom som extra back. Det ska bli spännande att se Djurgården ikväll. Försvaret har väl inte varit så där jätte bra i de tidigare matcherna, nu får dom verkligen visa vad dom går för.

HATA LINKÖPING OCH FERNHOLM!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/10 2008

Inlägg av Kall-El »

Struten skrev:Vill inte bli för tjatig men än en gång så paras Printz ihop med Ronnie och Falken tillsammans med Niklas A på backen. Förstår inte varför tränarna spelar dem på det sättet. Det är väl självklart att Ronnie och Printz är två defensiva backar. Tunga och sega är dem också.

Medans Falken (likt SAIK-matchen) får spela ihop med en annan back med kvalitéer som är bättre i den offensiva zonen än i den egna.

Kunde tyvärr inte gå på matchen i tisdags men om jag kommer ihåg rätt så skrev någon att det blev lite trubbel i egen zon (eller vad det nu var) när Konttinen och Falken var inne.

Måste väl vara fler än jag som blir lite små irriterande när man parar ihop backarna på det här sättet.


Ja ja, ska väl inte haka upp mig för mycket på det. Hoppas på en repris från föregående år i matchen som vi vann med 0-4. Dvs tight försvarspel och effektiva kontringar. Skulle bli en fin namnsdagspresent. :)
Jadu det kan man fråga sig.

Jag hade då inte satt dessa båda spelare tillsammans den saken är säker. INgen av dem är direkt säker i uppspelen heller så detta upplägg känns ungefär lika klockrent som nör man valde att lira Andre matsson med Ronnie för några säsonger sedan.

Rent defensivt borde ju detta par funka rätt bra så det kanske finns någon tanke med att dessa båda herrar skall matchas mot Hlinka och co, men som sagt jag hade föredragit Falken ihop med Ronnie.

Sedan ser jag helst att varken Finnen eller Andersson ges plats på annat än läktaren, men det är en helt annan historia.
Orko
Inlägg: 72
Blev medlem: 2007-11-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Linköping HC - Djurgårdens IF, 2/10 2008

Inlägg av Orko »

Om man ser på hela femman så kan man nog se att du är inne på rätt spår angående hur de tänker.
Ett försök att neutralisera LHC`s första-line.

Hoppas bara de har påminnt Ölvestad om att det inte är tillåtet att åka o slasha motståndarna för att de inte skall göra mål.
Skriv svar