Djurgårdens IF - Frölunda HC, 5/9 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

DIF_Soldier skrev:
odburt skrev:
DIF_Soldier skrev:
diffarn1 skrev:Ok... Finspång är det ocoolaste stället på jorden.. Bor mellan norrköping och linköping.
Jag som tyckte att mitt inlägg var så ironiskt som det bara kan bli. Men men, vissa förstår, andra gör det inte.
Finspång är fint, där har de asfalt, på vissa vägar iaf.
Hey... Blanda inte in Lotorp och Torstorp etc. i det här... Finspångs centrum är riktigt fint asfalterat, vi har till och med rondeller! Fast bäst av allt - vi har vår alldeles egna LIDL! :lol:

Så, finns det några Djurgårdsbröder som ska dit imorrn eller ska ni slöa framför tvn? Kom igen och stötta DIF istället i så fall!
Ruggit tråkigt att inte kunna åka dit imorgon, men man får nöja sig med tv'n. Räknar kallt med att Oddiburt och co. tar tag i handlingar och stämning. :wink:
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Peterzon
Inlägg: 137
Blev medlem: 2007-02-09

Inlägg av Peterzon »

tycker femmorna i den här matchen ser riktigt intressanta ut.. tror vi kan bjuda upp frölunda till en riktigt bra fight, jag tror och hoppas att vi slår dom ikv..

KROSSA INDIANERNA :D
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Är lite förvånad över att Timmy har placerats ihop med den nya finnen. Känns lite som kaka på kaka kanske. Hade det inte varit klokt att sätta finnen med en mer defensiv spelare som t ex Printz eller Ragnarsson? Vi får i alla fall ett backpar som blir hyfsat skarpa på grillorna vilket inte var igår om man säger så.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Fyfan vilka blodsugare tv4 är! Det är nåt helt sjukt! Man skulle ju kunna se tv4 sport gratis t.o.m. september, det säger dom i reklamen. Inte fram till, utan till och med. Ändå stänger de av kanalen för en! Fyfan för ÄCKLIGA TV4! Nu får jag åka idag och imorgon om jag ska kunna se finalen.
Säg den glädje som varar
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Att fyran är äckel borde inte komma som någon större överraskning. Då kanske det är bäst att man går ner och ser om den försvunnit från mitt Canal+ paket också då.

Dock skall fyran ha viss cred för att de skapat TV4 sci-fi, men det är en heöt annan historia.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Och glöm inte bort att det fortfarande är försäsongen som vi är inne, med andra ord dra inte för stora växlar på om det skulle bli vinst och dra inte heller för stora växlar på om det skulle bli en torsk med något mål eller två. Personligen skulle jag föredraga en torsk om jag såg tendenser till bra PP samt egen spelidé kontra en vinst som tagits enbart på kämpatag. Självfallet är det sistnämnda också viktigt, men det krävs mer än bara vilja att kämpa om man vill vara med och utmana de "stora gossarna".
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Nu kör vi. Hata Göteborg och krossa fiskrensarna!
Sjunger avgå Johnny...
KRNI
Inlägg: 290
Blev medlem: 2007-02-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av KRNI »

Ingen vidare start, men Dickens mål satt fint nu på slutet. Hoppas de skärper till sig i periodpausen!!
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Hyfsad förstaperiod. Men vad fan gör Printz på 1-0-målet? Idiotiskt!

Weeslau ser stel ut, som senast jag såg honom.

Ragge och Honken har varit bra.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Skönt att se Henke visa lite "VH läders lir". Riktigt snygg balja.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Helt makalöst hur dåliga vi är i PP. Förstår inte riktigt var problemet ligger, vi har flera utmärkta PP-spelare men förmår inte att skapa ett skit i spelformen. Ibland får vi knappt in pucken i anfallzonen.

Träna PP för helvete!
Sjunger avgå Johnny...
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

Stor dominans från Djurgårdens sida i den andra perioden, dem körde över dem fullständigt Frölunda hängde inte med alls. 17-3 i skott säger det mesta...

Men som sagt PP är under all kritik, men bättre att vara dåliga nu än i serien.
Senast redigerad av pekka21 den 2008-09-05 19:27:27, redigerad totalt 1 gånger.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

Uppenbart vad som måste tränas på iaf....


Henrik Erikssons glädje vid målet värmer :D
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

pekka21 skrev:Stor dominans från Djurgårdens sida i den andra perioden, dem körde över dem fullständigt Frölunda hängde inte med alls. 17-3 i skott säger det mesta...

Men som sagt PP är under all kritik, men bättre att vara dåliga nu än i serien.
Frågan är om det kommer bli så mycket bättre. Tidigare års PP ger ju inga förhoppningar...
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Inlägg av Hawk »

Emil svelander skrev:Helt makalöst hur dåliga vi är i PP. Förstår inte riktigt var problemet ligger, vi har flera utmärkta PP-spelare men förmår inte att skapa ett skit i spelformen. Ibland får vi knappt in pucken i anfallzonen.

Träna PP för helvete!
Ja det är det som är så jävla konstigt. Dom är bättre 5 mot 5 än 5 mot 4/3. Hur fan går det ihop??? dom verkar ju inte veta var dom ska göra alls.

Sen verkar det som grabbarna är rädda för att skjuta. Detta såg man förra säsongen med. SKJUT mer för fan.....
Skriv svar