Djurgårdens IF - Frölunda HC, 5/9 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Hawk skrev:. Se bara på 2-0 målet, visst för att inte hinner fram, men det känns inte ens som han försöker.
det var detta jag reagera på i ditt utal om Wesslau, att han inte ens försöker!!! finns inte en målis i hela världen som hade kunnat ta det målet.... Han kunde ju kastat klubban och försöka rädda, men annars är det helt jävla ömöjligt att hinna med där.

kanske jag har fel eller inte :)

Men om man jämför med tidigare matcher i Nordic Trophy, så vill jag nästan påstå att matchen höll elitserieklass!!! det var inte segt som dom tidigare matcherna under turneringen, vilket glädje mig i alla fall!!![/quote]


Håller med om att han inte kan göra mycket på målet. Tycker dock fortfarande att killen inte imponerar direkt. En målvakt måste vara kvick efter första ingripandet. Detta visade inte Wesslau mycket av idag. Dessutom kanske man kunde önska sig lite mer rörligthet från killens sida också. Det kändes nästan som att killen hade skall vi säga "allsvenskt tempo" i sitt spel och det tvivlar jag på kommer fungera i elitserien.

Nu hoppas jag som sagt på att Riddarn får lira imorgon och hoppas samtidigt att hans insats placerar Wesslau i båset när säsongen drar igång.

Med tanke på de frågetecken som finns på backarna vore det skönt med en säker och gedigen sista utpost. En målvakt som gör det han skall och inte sätter backarna inför onödiga problem. Det känns lite grand som att Riddarn kanske är bättre lämpad för denna uppgift jämfört med Wesslau.

Avslutningsvis kom ihåg att träningsmatcher är träningsmatcher...
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Fricke »

Wesslau får gärna se stel ut i 55 omgångar om han fortsätter att släppa max 2 puckar per match under ord. matchtid i snitt.
janne08
Inlägg: 299
Blev medlem: 2007-09-28

Inlägg av janne08 »

Kall-El skrev:Personligen är jag försiktigt positiv efter denna match. Det finns en del intentioner till att vi faktiskt kanske kan få till ett eget spel under säsongen. Låt gå för att det fortfarande rör sig om träningsmatcher och det kan se helt annolrlunda ut när pressen höjs en nivå eller två.

Däremot är PP-spelet uruselt som flera andra varit inne på. Tänker främst på sekvensen där vi lirar 5-3. Tror inte vi skapar en chans under närmare 2 minuter i spel med två man mer. Detta får naturligtvis inte inträffa. För övtrigt visade denna match att Andersson verkar få det lite svårt när tempot drivs upp. Han insatser i PP-spelet gladde inte heller för 5 öre.

Som andra också varit inne på kändes WEsslau sådär. Målen tycker jag inte man kan lasta honom för, vad tusan pysslar gossarna med vid 1-0 förresten? Däremot känns killen väldigt seg, stel och trög och jag hoppas innerligt att Riddarn får chansen imorgon och att han visar upp varför han skall betraktas som 1a målis.
Helt otroligt, jag och Kall-El är överens... det här kanske bådar gott inför den riktiga serien....

Om man lämnar matchen för sig, och tittar på de olika spelarna så ser man att det finns hel del kunnande i laget och att det är en del finslipande kvar. Det som glädjer mig mest är det ungtupparna Ahlèn och Josefson och då framför allt Josefson som har utvecklats otroligt, hoppas det håller i sig killen kan bli hur bra som helst.

Backsidan känns ok, vi vet att den finns några slow starters där men jag tror att det kommer fungera.
Största frågetecknet är just nu på målvaktsidan känns inte alls bra hoppas Kall-El får rätt i sin förhoppning.

Nu är det bara veckor kvar!!!!!!!!!
peter johansson
Inlägg: 230
Blev medlem: 2006-06-07

Inlägg av peter johansson »

Emil svelander skrev:Faktum kvarstår: Wesslau ska inte vara förstemålvakt. Han är orörlig och stel och har problem med närskotten. In med Riddarn!

PP var förövrigt det sämsta jag sett.
Hur kan du säga att inte Wesslau skall vara förstemålvakt målen är väl inte hans fel skärp dig!!! du hörde väl vad Montèn sa i intervjun innan matchen,det är Wesslau som tagit oss hit......

Tycker f.ö att Dif gör en mycket bra match och lånet Konttinen skötte sig bra med tanke på TVÅ träningar nytt lag nya spelsystem,dock en gudabenådad skridskoåkare och även bra med puck kan nog bli bra ge honom lite tid bara!!!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

peter johansson skrev:
Emil svelander skrev:Faktum kvarstår: Wesslau ska inte vara förstemålvakt. Han är orörlig och stel och har problem med närskotten. In med Riddarn!

PP var förövrigt det sämsta jag sett.
Hur kan du säga att inte Wesslau skall vara förstemålvakt målen är väl inte hans fel skärp dig!!! du hörde väl vad Montèn sa i intervjun innan matchen,det är Wesslau som tagit oss hit......

Tycker f.ö att Dif gör en mycket bra match och lånet Konttinen skötte sig bra med tanke på TVÅ träningar nytt lag nya spelsystem,dock en gudabenådad skridskoåkare och även bra med puck kan nog bli bra ge honom lite tid bara!!!
Tränare berömmer alltid målvakterna...
Senast redigerad av Emil Svelander den 2008-09-06 10:59:17, redigerad totalt 1 gånger.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Detta var min första hela match med DIF denna säsong, tyvärr så såg jag den på tv, vilket jag inte alls gillar då jag inte får den överblick över spelet som jag vill.

Men några intyck fick jag: Wesslau gör en stabil match och kommer att ge Riddarn en hård match om rollen som 1:a målvakt. Tycker inte att han ser speciellt seg/stel ut däremot så är han rätt så stor vilket kan lura ögat att tro han är seg/stel.
Ragnarsson såg överrasknde bra ut verkade hänga med i tempot & spelade hårt & fysiskt.
Sedan så är det kul att se Axelsson, Engqvist (dessa två kommer att ta stora kliv framåt denna säsong) & Henrik Eriksson, härligt driv.
DIFs PP var en sorglig historia, men det finns tid att träna in olika PP-uppställningar innan Elitserien startar.
Tero Konttinen är det svårt att bedöma efter en match framförTvn, men han verkade bra på rören.

Annars så tycker jag att man kan se vilken grym potential det finns i DIF, kommer att bli en intressant säsong, DIF kommer att bli jobbiga att möta för de andra lagen.
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

Det mesta är redan sagt men någon som bör nämnas också är
Micke Holmqvist som är väldigt solid och som han vann tekningar sen, ofta klockrent bakåt.
Blue Brigade Sthlm
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

Rocker skrev:Någon mer än jag som är imponerad av Engqvist så här långt? Har gillat hans spelstil länge men hittills i år har han tagit för sig mera.
Är för övrigt positivt överraskat av Ragges spel i kväll. Dock smått nervös över att Ronnie har känningar i ryggen.
ja e välldigt imponerad av Engqvist men det va jag redan förra året så jag e inte ett dugg förvånad :)
DIF <3
Skriv svar