Djurgårdens IF - Frölunda HC, 5/9 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
KRNI
Inlägg: 290
Blev medlem: 2007-02-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av KRNI »

Vårt kassa PP-spel avgör matchen utan tvekan!!
Wesslau spelar bra, men tycker att han är stel i andralägena fortfarande. Se bara på 2-0 målet, visst för att inte hinner fram, men det känns inte ens som han försöker.

Hoppas vi tar tredjeplatsen imorn och att det sen övas powerplay varenda dag fram till elitseriepremiären mot Luleå!!!
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Faktum kvarstår: Wesslau ska inte vara förstemålvakt. Han är orörlig och stel och har problem med närskotten. In med Riddarn!

PP var förövrigt det sämsta jag sett.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Inlägg av Hawk »

KRNI skrev:Vårt kassa PP-spel avgör matchen utan tvekan!!
Wesslau spelar bra, men tycker att han är stel i andralägena fortfarande. Se bara på 2-0 målet, visst för att inte hinner fram, men det känns inte ens som han försöker.

Hoppas vi tar tredjeplatsen imorn och att det sen övas powerplay varenda dag fram till elitseriepremiären mot Luleå!!!
tycker inte du ska kritisera Wesslau alls. I 2-0 målet fanns det inget han kunde göra. Skyll på backarna istället....

Övrigt så var det en jämn match,förutom dom första 5 min, där frölunda gjorde som dom ville.
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Hawk skrev:
KRNI skrev:Vårt kassa PP-spel avgör matchen utan tvekan!!
Wesslau spelar bra, men tycker att han är stel i andralägena fortfarande. Se bara på 2-0 målet, visst för att inte hinner fram, men det känns inte ens som han försöker.

Hoppas vi tar tredjeplatsen imorn och att det sen övas powerplay varenda dag fram till elitseriepremiären mot Luleå!!!
tycker inte du ska kritisera Wesslau alls. I 2-0 målet fanns det inget han kunde göra. Skyll på backarna istället....

Övrigt så var det en jämn match,förutom dom första 5 min, där frölunda gjorde som dom ville.
Målen kan han kanske inte göra så mycket på, förutom andra då kanske och någon straff. Men det är hans insats överlag. Han har svårt att komma upp när han gått ner och är extremt orörlig i målgården. Man kan inte bara se till målen han släppte in.
Sjunger avgå Johnny...
eriblo189
Inlägg: 26
Blev medlem: 2007-08-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Inlägg av eriblo189 »

kul att se grabbarna kämpa hårt för en försäsongs-turnering. synd att inte otto satte den där pucken 20 sek före slutet. vi var värda segern.

första perioden under all kritik.

andra sköt vi... hörde ni.. vi sköt!!

tredje hade vi chanser i en hawaii-period.

wesslau fick dålig stark men spelade upp sig.

STORA plus till dick och ragge... satan! ragge blir grym i vinter!
KRNI
Inlägg: 290
Blev medlem: 2007-02-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av KRNI »

Hawk skrev:tycker inte du ska kritisera Wesslau alls. I 2-0 målet fanns det inget han kunde göra.
Om du läste mitt inlägg så sa jag inte att han skulle ta den, men jag tycker att Wesslau känns seg, speciellt i andralägena. Det var inte bara vid 2-0 målet utan som helhet. Tycker Emil sätter fingret på det hela rätt bra!
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Ragge1
Inlägg: 105
Blev medlem: 2006-12-09

Inlägg av Ragge1 »

Uppmärksammade samma åsikter om Wesslaus sena andrahands ingripanden. Han kändes stel när han gjort en räddning eller när pucken gått förbi. Men vi får se hur det artar sig. Detta var första matchen jag såg Djurgården för i år så.

PP var inte heller något att hurra över, får hoppas det blir bättre till den 18:e.

Annars känns det mest bittert för vi hade chanserna att vinna matchen. Att de avgjordes på straffar var bara surt. Nu ser vi fram emot morgondagen och sen Luleå den 18:e!
Bäst i stan!
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Fricke »

Efter att ha sett Ragnarsson idag känns saknaden efter Ossi inte lika farlig längre. Nya finnen ser bättre ut än befarat men Niklas Andersson känns inte som mogen för ES riktigt än.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Inlägg av Remy Lebeau »

Ragnarsson smällde på rejält vid flera tillfällen, villket var riktigt härligt att se! I övrigt så gav han ett stabilt intryck.
Andersson är som du säger, kanske inte riktigt mogen för Elitserien ännu. Tyckte han drällde lite väl mycket med pucken emellanåt, och verkade även ha lite problem med att behålla den.

Anger borde gjort minst ett mål på en av sina chanser. Sekvensen när Danielsson vinner tillbaka pucken i egen zon och flippar ner och friställer Anger borde nästan varit mål. I övrigt så gör Wesslau en godkänd insats, men känns inte så stabil och rörlig, som en del redan påpekat.

Det blir att ladda inför matchen i morgon, och sedan hoppas jag att laget tränar Poweplay dom sista veckorna.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
Stiff
Inlägg: 177
Blev medlem: 2007-03-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stiff »

Konttinen gör en helt okej match tycker jag, inte tränat mycket med laget ändå. Ett par läckra dragningar från hans sticka. Hoppas han inte förivrar sig för mycket under säsongen bara och tänker hemåt lite också.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Personligen är jag försiktigt positiv efter denna match. Det finns en del intentioner till att vi faktiskt kanske kan få till ett eget spel under säsongen. Låt gå för att det fortfarande rör sig om träningsmatcher och det kan se helt annolrlunda ut när pressen höjs en nivå eller två.

Däremot är PP-spelet uruselt som flera andra varit inne på. Tänker främst på sekvensen där vi lirar 5-3. Tror inte vi skapar en chans under närmare 2 minuter i spel med två man mer. Detta får naturligtvis inte inträffa. För övtrigt visade denna match att Andersson verkar få det lite svårt när tempot drivs upp. Han insatser i PP-spelet gladde inte heller för 5 öre.

Som andra också varit inne på kändes WEsslau sådär. Målen tycker jag inte man kan lasta honom för, vad tusan pysslar gossarna med vid 1-0 förresten? Däremot känns killen väldigt seg, stel och trög och jag hoppas innerligt att Riddarn får chansen imorgon och att han visar upp varför han skall betraktas som 1a målis.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Tycker också Tero gjorde en bra match, snabb på grillorna och med offensivt. Bäst laget ikväll var solklart Dicken.

Linkan - vilken straff! Annars... Rätt anonym, glänste till ibland.

Men powerplay! Herregud! Dagistempo och ingen skjuter! Sämre poweerplay än mot lhc till och med. Nu krävs en REJÄL uppryckning där. 5 mot 5 var vi bra efter tio minuter i första.

Slutsummering? Henrik Eriksson kommer att bli nyttig iår.

Förresten, var det frölunda eller Minnesota Wild vi lirade mot? Jag såg då ingen skillnad... Spelmässigt förvisso...
Säg den glädje som varar
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

Som komentatorn sa"så fort DIF blir en man mer så drar dom ner på tempot rejält" och det är ju helt sant men varför gör dom det ? ja hoppas fortfarande vi får se riddarn som första målis och wesslau är en helt okej back up. Linkans straff en av dom snyggaste jag har sett ;P
DIF <3
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Någon mer än jag som är imponerad av Engqvist så här långt? Har gillat hans spelstil länge men hittills i år har han tagit för sig mera.
Är för övrigt positivt överraskat av Ragges spel i kväll. Dock smått nervös över att Ronnie har känningar i ryggen.
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Inlägg av Hawk »

. Se bara på 2-0 målet, visst för att inte hinner fram, men det känns inte ens som han försöker.

[/quote]

det var detta jag reagera på i ditt utal om Wesslau, att han inte ens försöker!!! finns inte en målis i hela världen som hade kunnat ta det målet.... Han kunde ju kastat klubban och försöka rädda, men annars är det helt jävla ömöjligt att hinna med där.

kanske jag har fel eller inte :)

Men om man jämför med tidigare matcher i Nordic Trophy, så vill jag nästan påstå att matchen höll elitserieklass!!! det var inte segt som dom tidigare matcherna under turneringen, vilket glädje mig i alla fall!!!
Skriv svar