Djurgårdens IF - Frölunda HC, 26/8 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
KRNI
Inlägg: 290
Blev medlem: 2007-02-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Djurgårdens IF - Frölunda HC, 26/8 2008

Inlägg av KRNI »

Match i Vallentuna Ishall kl. 19.00.
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

Någon mer än jag som gillade följande citat i nyheten: "Allt är med andra ord som vanligt i Göteborg där fotbollsklubbarnas supportrar - med undantag för Frölunda som inte har några - samlas i Scandinavium iförda indianskrud. "
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Härligt att många unga killar får chansen i afton!

Dock ställer jag mig tveksam till kedjan Anger- Otto - Danielsson...

... den känns på något sätt felkomponerad.
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Inlägg av Östgöten »

Kall-El skrev:Härligt att många unga killar får chansen i afton!

Dock ställer jag mig tveksam till kedjan Anger- Otto - Danielsson...

... den känns på något sätt felkomponerad.
Om man vill vara dramatisk är det möjligt att säga att i kedjan med Anger - Otto - Danielsson har DIF två målskyttar och ingen vass framspelare. I kedjan Linkan - Holmqvist - Tim E har DIF tre framspelare och ingen målskytt. Hade helt klart föredragit Linkan - Holmqvist - Danielsson samt Anger - Otto - Axelsson. Jag tror även att Tim E hade passat bra med Ölvestad och Engqvist.

För övrigt har DIF få spelare som gillar att stå och spela nära motståndarnas mål. De flesta spelarna är passningsskickliga och som gillar att åka in framför mål med fart. Kanske läge att lyfta in Mikael Ahlén i laget?

För övrigt gillar jag att Falken blivit back bredvid Printz och att Jacob Josefsson blivit center i fjärdekedjan. Falken gillar att styra spelet och jag tror att det passar honom bra att spela back. Hur ofta har man inte sett bryta i framför mål för att istället för att gå direkt på målet han istället har valt att leta passningsvägar.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

07:49 1-0 Djurgården. Former Frölunda player Michael Holmqvist finds Mikael Ahlén in front of Ahonen. Ahlén moves the puck to his backhand and puts it in the net.

17:52 2-0 Djurgården. Timmy Pettersson shoots and Jacob Josefson scores on the rebound.
Äppelmos
Inlägg: 668
Blev medlem: 2007-01-05
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

warrant skrev:07:49 1-0 Djurgården. Former Frölunda player Michael Holmqvist finds Mikael Ahlén in front of Ahonen. Ahlén moves the puck to his backhand and puts it in the net.

17:52 2-0 Djurgården. Timmy Pettersson shoots and Jacob Josefson scores on the rebound.
Slog upp NT sidan och fick en chock, 2 - 0? Har inte vi massa spelare borta? ^^
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Äppelmos skrev:
warrant skrev:07:49 1-0 Djurgården. Former Frölunda player Michael Holmqvist finds Mikael Ahlén in front of Ahonen. Ahlén moves the puck to his backhand and puts it in the net.

17:52 2-0 Djurgården. Timmy Pettersson shoots and Jacob Josefson scores on the rebound.
Slog upp NT sidan och fick en chock, 2 - 0? Har inte vi massa spelare borta? ^^

Frölunda har flera av sina toppspelare borta med
Äppelmos
Inlägg: 668
Blev medlem: 2007-01-05
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

warrant skrev:
Äppelmos skrev:
warrant skrev:07:49 1-0 Djurgården. Former Frölunda player Michael Holmqvist finds Mikael Ahlén in front of Ahonen. Ahlén moves the puck to his backhand and puts it in the net.

17:52 2-0 Djurgården. Timmy Pettersson shoots and Jacob Josefson scores on the rebound.
Slog upp NT sidan och fick en chock, 2 - 0? Har inte vi massa spelare borta? ^^

Frölunda har flera av sina toppspelare borta med
Ja de e det väll "lika" ? ^^
Användarvisningsbild
mikaelelk
Inlägg: 55
Blev medlem: 2006-07-31
Säsongskort: Ja

Inlägg av mikaelelk »

3-1
Äppelmos
Inlägg: 668
Blev medlem: 2007-01-05
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Kall-El skrev:Härligt att många unga killar får chansen i afton!

Dock ställer jag mig tveksam till kedjan Anger- Otto - Danielsson...

... den känns på något sätt felkomponerad.

4-1 Djurgården. A fantastic attack by Djurgården where Kristofer Ottosson scores on a pass by Nicklas Danielsson.

Jo väldigt fel komponerat... :?
Användarvisningsbild
ludde-
Inlägg: 643
Blev medlem: 2007-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av ludde- »

15:30 Frölunda's defense is terrible in this game. Even tough they play much better in this period, Djurgården creates scoring chances in almost every shift.

haha :P
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Östgöten skrev:
Kall-El skrev:Härligt att många unga killar får chansen i afton!

Dock ställer jag mig tveksam till kedjan Anger- Otto - Danielsson...

... den känns på något sätt felkomponerad.
Om man vill vara dramatisk är det möjligt att säga att i kedjan med Anger - Otto - Danielsson har DIF två målskyttar och ingen vass framspelare. I kedjan Linkan - Holmqvist - Tim E har DIF tre framspelare och ingen målskytt. Hade helt klart föredragit Linkan - Holmqvist - Danielsson samt Anger - Otto - Axelsson. Jag tror även att Tim E hade passat bra med Ölvestad och Engqvist.
Det är nog tänkt att Anger ska vara framspelaren, men som sagt, med betoning på vass, så..

Tror nog att det är tänkt att Figren ska lira med Linkan och Micke framöver. Frågan är då var man sätter Tim. Dick-Engqvist-Ölvestad särar de inte på i första taget så som dom har spelat hittills. Tror inte heller att man särar på Otto-Anger heller. Tyvärr får man väl säga då jag helst skulle vilja se Figren i en andrakedja, helt enkelt för att han skulle göra mer nytta där än Anger. Håller dock med om förstakedjan med Danielsson. Klockren i mina ögon.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2008-08-26 19:32:24, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

The period is over. The period was quite even, but Djurgården creates most of the good scoring chances. Shots on goal: 8-8.
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Inlägg av Östgöten »

DIF_Soldier skrev:Tror nog att det är tänkt att Figren ska lira med Linkan och Micke framöver. Frågan är då var man sätter Tim. Dick-Engqvist-Ölvestad särar de inte på i första taget så som dom har spelat hittills. Tror inte heller att man särar på Otto-Anger heller. Tyvärr får man väl säga då jag helst skulle vilja se Figren-Otto-Dick med Anger i en 3/4-kedja samt Linkan-Micke-Nicky D i första.
Eklund - Josefsson - Tim E känns riktigt bra. Är nog inne på att Anger - Otto - Danielsson inte är det stora problemet utan snarare - Linkan - Holmqvist - Tim E. Föredrar i så fall Figren - Holmqvist - Tim E eller Danielsson - Holmqvist - Tim E. Jag ser en definitiv risk att Linkan - Holmqvist - Tim E är för lika varandra och tar ut varandra.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

03:00 Someone throws a banana on the ice and Djurgården's supporters starts to chant "Give us bananas!"
Skriv svar