HV 71 - Djurgårdens IF, 24/8 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

HV71 1 - 2 Djurgårdens IF

Slut
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Stars of the game
1:st star DIF Gustaf Wesslau
2:nd star HV71 Kim Staahl
3:rd star HV71 Robin Karlsson
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

Stars of the game
1:st star DIF Gustaf Wesslau härligt. men tycker fortfarande vi ska ha riddarn som första målvakt. men skönt om vi har en bra backup
DIF <3
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Struten »

"Game ended". Så jäkla härligt att läsa det när man ser att DIF har vunnit. Starkt att vinna tre matcher på fyra dagar mot riktigt bra morstånd.

Jag vet, det är bara siffror och fortfarnade försäsong och vi vill veta hur spelet (framförallt i PP och BP) var, men just nu bryr jag mig inte när Djurgår'n spöar topplag efter topplag och klättrar i NT-tabellen.

Har inte sett matchen men ett stort plus måste man ge till Wesslau som räddar 36 av 37 skott.
Hade mina tveksamheter på honom men nu vet jag att vi kommer ha två bra målvakter när säsongen startar om några veckor.
foan
Inlägg: 30
Blev medlem: 2007-04-07

Inlägg av foan »

Struten skrev:"Game ended". Så jäkla härligt att läsa det när man ser att DIF har vunnit. Starkt att vinna tre matcher på fyra dagar mot riktigt bra morstånd.

Jag vet, det är bara siffror och fortfarnade försäsong och vi vill veta hur spelet (framförallt i PP och BP) var, men just nu bryr jag mig inte när Djurgår'n spöar topplag efter topplag och klättrar i NT-tabellen.

Har inte sett matchen men ett stort plus måste man ge till Wesslau som räddar 36 av 37 skott.
Hade mina tveksamheter på honom men nu vet jag att vi kommer ha två bra målvakter när säsongen startar om några veckor.
Håller med dig om Wesslau fullständigt, jag såg matchen live idag & han gjorde det riktigt bra. Räddade laget ett antal gånger när hv pressade på för kvittering
sthlm stolthet
Inlägg: 147
Blev medlem: 2006-10-18

Inlägg av sthlm stolthet »

Skön seger! Kul att Jakobsson fick sätta dit ett mål. Den kedjen åker skridskor så det står härliga till. På tisdag tar vi ännu en seger mot Frölunda. :D
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Vågar man hoppas på Figren på tisdag? Han behövs nu när skadeläget är som det är, även om det onekligen var en succé med Timmy som forward :)
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2008-08-24 19:51:30, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

Fan vad jag är taggas alltså, och fyfan va jag älskar DIF!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Mats W
Inlägg: 31
Blev medlem: 2005-10-03
Ort: Saltsjöbaden, Stockholm

Inlägg av Mats W »

Om jag ska döma av de två matcher jag sett hittils (Hovet-matcherna mot Kärpät och Jokerit) så är det Wesslau som har sett absolut mest stabil ut.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Och Micke vann brödrakampen i båset..
Steef
Inlägg: 346
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Inlägg av Steef »

DIF_Soldier skrev:Vågar man hoppas på Figren på tisdag? Han behövs nu när skadeläget är som det är, även om det onekligen var en succé med Timmy som forward :)

det är väll inge bra han behövs som back
*skriv signatur här*
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Steef skrev:
DIF_Soldier skrev:Vågar man hoppas på Figren på tisdag? Han behövs nu när skadeläget är som det är, även om det onekligen var en succé med Timmy som forward :)

det är väll inge bra han behövs som back
Har jag påstått nåt annat?
Säg den glädje som varar
Steef
Inlägg: 346
Blev medlem: 2008-03-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Inlägg av Steef »

DIF_Soldier skrev:
Steef skrev:
DIF_Soldier skrev:Vågar man hoppas på Figren på tisdag? Han behövs nu när skadeläget är som det är, även om det onekligen var en succé med Timmy som forward :)

det är väll inge bra han behövs som back
Har jag påstått nåt annat?
nej har jag påstått att du påstått nåt annat?
nä men seriöst det är ju bra att han kan gå in och spela forward om det behövs, men som läget är nu så känns det som han behövs på backen
*skriv signatur här*
Användarvisningsbild
odburt
Inlägg: 849
Blev medlem: 2006-10-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nacka

Inlägg av odburt »

Mats W skrev:Om jag ska döma av de två matcher jag sett hittils (Hovet-matcherna mot Kärpät och Jokerit) så är det Wesslau som har sett absolut mest stabil ut.
Nja. Wesslau kunde ha tagit 1-1 målet. Danne hade gjort det t.ex.

Riddarn fick två frilägen emot sig med bra avslut, inte mycket att göra.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Steef skrev:
DIF_Soldier skrev:
Steef skrev:
DIF_Soldier skrev:Vågar man hoppas på Figren på tisdag? Han behövs nu när skadeläget är som det är, även om det onekligen var en succé med Timmy som forward :)

det är väll inge bra han behövs som back
Har jag påstått nåt annat?
nej har jag påstått att du påstått nåt annat?
nä men seriöst det är ju bra att han kan gå in och spela forward om det behövs, men som läget är nu så känns det som han behövs på backen
Det var ju det jag skrev...
Säg den glädje som varar
Skriv svar