Djurgårdens IF - Jokerit, 22/8 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

DIF har börjat matchen bra
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

japp de jag saknade i powerplay va att dom måste vara hetare på mål och skymma målvakten men men det är ju tränings match :wink:

kolla junior kedjan vilken fart !! ser ju ut som jokerit spelarna står stilla när dom är inne

2-0 T eriksson :)
Senast redigerad av sportfåne den 2008-08-22 18:21:56, redigerad totalt 1 gånger.
DIF <3
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

2-0 Tim Eriksson :D
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

3-1 Oscar Eklund..

Mycket snyggt mål
Användarvisningsbild
dif rules
Inlägg: 512
Blev medlem: 2006-09-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av dif rules »

Vinst 4-2!!!

TAGGAD SOM IN I *******!!!
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
KRNI
Inlägg: 290
Blev medlem: 2007-02-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av KRNI »

Kul med vinst igen, men spelet kändes så där stundtals. Tyckte vi bjöd in Jokerit halvvägs in i tredje bl a.. Men kul med vinst som sagt!! :wink:
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Typsik träningsmatch inte så mycket att orda om egentligen.

Hade dock hoppats få se mer glimtar av en ny spelidé, men det kanske kommer.

Dock kan man göra vissa små iaktagelser:

* De unga killarna visade med sitt slit att de mycket väl kan få spela en eller annan match redan denna säsong. Viljan dock fortfarande större än kunnandet, men vilken underbar inställning.

* Kedjan med Engqvist var egentligen den enda formationen som verkligen visade att "vi skall spela tillsammans" när serien drar igång.

* Hade räknat med att se betydligt mer av både Homqvists och hans kedja.

*Överlag var offensiven inte direkt imponernade i denna sömniga tillställning, men det kanske har sina förklaringar i att det saknades väldigt många viktiga offensiva kuggar.

* PP-spelet håller ingen acceptabel nivå.
sportfåne
Inlägg: 447
Blev medlem: 2008-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: stockholm

Inlägg av sportfåne »

nu får du tänka på att holmqvist kedja saknade linkan som även är vår viktigaste spelare i PP. saknade ju även otto och frigren,danielsson som jag oxå ser som viktiga kuggar i PP.
DIF <3
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Linkan, Otto, Fimpen, Danielsson & Figren saknades igår...

Det är svårt att överhuvudaget dra några växlar ifrån denna match. Men Axelsson ser ut att tagit ytterligare några steg framåt & sedan så tycker jag att Wesslau i målet gör ett stabilt intryck.

PP har DIF knappt hunnit tränat, 5/3 har de inte ens tränat på enligt Micke J.
KRNI
Inlägg: 290
Blev medlem: 2007-02-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av KRNI »

Caveman skrev:...sedan så tycker jag att Wesslau i målet gör ett stabilt intryck.
Då får väl Wesslau täppa igen mellan benen, båda gick väl in där igår!?
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Inlägg av Hawk »

kan man se matchen som gick i tv igår någonstans?
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Struten »

KRNI skrev:
Caveman skrev:...sedan så tycker jag att Wesslau i målet gör ett stabilt intryck.
Då får väl Wesslau täppa igen mellan benen, båda gick väl in där igår!?
Man kan inte lasta Wesslau på nåt utav målen. Det första hann jag bara se en snabb repris på, men på det jag såg så tycker jag att Niklas Andersson tapppar lite i markeringen. Rätta mig om jag har fel.

Det andra var ju en misslyckad rensning från Jimmie och Hauhtonen blir helt fri framför mål och väl där gör han en bra fint så att Wesslau går ner för att sen förlytta vänsterbenet utåt och då öppnas automatiskt en lucka mellan benen.

Håller med Caveman att han gör en stabil insats och inte släpper många returer. Ska också sägas att Jokerit inte skapade mycket framåt.
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

KRNI skrev:
Caveman skrev:...sedan så tycker jag att Wesslau i målet gör ett stabilt intryck.
Då får väl Wesslau täppa igen mellan benen, båda gick väl in där igår!?
Det är att leta fel..

Tycker att han spelade stabilt utan att släppa några onödiga returer. Jag hade inga som helst förhoppningar på Wesslau men det jag såg igår gjorde mej positivt överraskad.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Angående det här med PP - det spelar ingen roll att Linkan & co. sakades, för av det jag har sett DIF prestera i PP under försäsongen såg jag tyvärr samma gamla mönster, både mot Lhc och Jokerit - ingen skjuter.

Passningspelet ser bättre ut än föregående säsong (åtminståne mot Jokerit), men jag saknar fortfarande skotten på mål.

Fast hittills på försäsongen så måste jag säga att det känns bra inför säsongen, för vi får inte glömma bort att en viss jänkare saknas på blå, och jag har en känsla av att denna jänkare snabbt kommer bli minst lika mycket av publikfavorit som Väänänen.
Säg den glädje som varar
KRNI
Inlägg: 290
Blev medlem: 2007-02-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av KRNI »

Caveman skrev:Det är att leta fel..
Jag skrev det som en kombinerat påstående/fråga så så allvarligt var det inte menat. Första målet känns otagbart kanske, men på tvåan, vilket iofs är ett stort misstag från Ölvestad, tycker jag nog hade inte vart otagbart. Nu har jag inte sett några repriser på det så med förbehåll.

Sköna vinster hur som helst, som t ex Kall-El skriver inte säger något, men nog fan lär det ge spelarna självförtroende och det är viktigt!
"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Skriv svar