Djurgårdens IF - Färjestads BK, 29/8 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

DIF_Soldier skrev:
Kall-El skrev:
Hawk skrev:
Kall-El skrev:Känns nästan som att de tre första kedjorna som spelas i dagens match mot FBK även kommer att nytjas när serien drar igång. Lite synd kanske då det känns som att kedjan med Bremberg - HOlmqvist och Erikson är lite för mycket kaka på kaka.
det låter som att du är orolig över denna kedja. motivera varför???

mvh en nyfken Hawk!!!
Det jag är rädd för är att Linkan och Tim, som både vill ha mycket puck, kommer vara ivägen för varandra. Sätter du två spelare som är väldigt lika varandra i samma kedja finns det en stor risk att de kväver varandra. Jag skulle alltså hellre se att man gav dessa båda spelare plats att glänsa i varsin kedja istället så de verkligen fick chansen att jobba mycket med trissan. Vidare har jag på känn att både Linkan och Tim skulle få ut mer av sitt spel om de hade en riktig tuffing bredvid sig, en spelare som alltid drog in framför mål samt försöker öppna is för deras magiska handleder. Holmqvist kan säkerligen hålla ihop denna kedja, men för att få ut riktigt max av den tror jag att den skulle behöva belönas med en bulldozer likt Fimpen Eklund.

Se bara på den kedja som överlag varit bäst på försäsongen. Du har en artist i Dick Axelsson, du har en tuffing i Ölvestad samt en smart jobbande center i Engqvist. I dessa tre spelare har du alla råvaror som krävs för att skapa en fruktad kedja.

Jag tror alltså att en kedja bestående av Eklund - HOlmqvist - Bremberg skulle vara lite bättre balanserad jämfört med att låta Tim spela där.

Detta skulle också föra med sig att Tim kan placeras tillsammans med Otto och Danielsson och därmed skapa en väldigt intressant kedja till.

Detta skulle då i förlängningen innebära att ett helt skadefritt DIF skulle kunna ställa upp med följande offensiva enheter:

Eklund - Holmqvist - Bremberg

Eriksson - Ottosson - Danielsson

Axelsson - Engqvist - Ölvestad

Figren - Falk - Anger

Med denna taktiska uppställning bör vi har tre kedjor som kan prodcuera samt då Falkens kedja som utan större bekymmer bör vara kapabla att spela 0-0 i sina byten.
Jag är inte säker, men om jag får gissa, sett till DIFs första ispass bl.a., så tror jag Micke och Montén tänker Linkan-Holmqvist-Figren. Tror även att de väljer att behålla Dick-Ante-Ölvestad och Otto-Danielsson, vilket då resulterar i att någon av Tim, Fimpen och Anger lirar med Otto och Nicky D (Falk fjärdecenter).
Rätt säker på att Figren kommer kliva in bredvid Holmqvist och Bremberg. Linkan har en förmåga att trivas bäst i höger sarghörn (i offensiv zon) där han kan leverera pass in till en högerskytt för direktavslut.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau
Inlägg: 1511
Blev medlem: 2006-04-09
Ort: Tokyo, Japan.

Inlägg av Remy Lebeau »

Undrar vem som tar Fimpens plats nu när han bröt handleden. Han är troligtvis med till säsongen börjar, men man vet aldrig.

I övrigt så tror jag tränarna har bra koll när det gäller kedjorna. Varit härligt snurr i anfallszon nu på försäongen med Linkan - Holmqvist - Tim. För första gången på ett par år, så har vi flera intressanta kedjor.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Remy Lebeau skrev:Undrar vem som tar Fimpens plats nu när han bröt handleden. Han är troligtvis med till säsongen börjar, men man vet aldrig.
Mikael Ahlén är min gissning. CG och Henrik Eriksson är också tänkbara, men jag tror att det blir Micke ändå.
Säg den glädje som varar
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Inte bra med Fimpen alls!

Undrar om ett brott läker ihop så fort, men Fimpen kanske har superläkekött?

Spontant känns det som att det finns två vägar att gå:

* Låta den junis som ser bäst ut för dagen få lite extra speltid

* Satsa på en junis och verkligen ge han chansen.

Jag hoppas på det sista och hoppas att Ahlén får chansen då vi behöver få in någon mer tuffingen på isen.
Användarvisningsbild
Royen
Inlägg: 123
Blev medlem: 2006-07-04
Ort: Bergen, Norge

Inlägg av Royen »

Kall-El skrev:Jag hoppas på det sista och hoppas att Ahlén får chansen då vi behöver få in någon mer tuffingen på isen.
Støtter den. Ahlén er flink til å finne de rette posisjonene på isen. Han er også høyrefattet, og det er slett ikke noe minus i vår situasjon.
Det er langt fra
Bergen til Hovet
Skriv svar